Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 824 ggr
[MelliOO]
2019-05-11 10:35

Vill börja rida men får inte

Som rubriken lyder, vill börja rida men mamma och pappa har inte råd med det. Detta känns väldigt jobbigt eftersom ridning är den enda sporten jag brinner för. Finns det något jag kan göra för att få börja på ridning?

Annons:
Alvirpo
2019-05-11 11:12
#1

Du kan ju försöka hitta någon privatperson med häst som behöver lite hjälp, så kan du få rida ibland i utbyte mot att du exempelvis mockar och packar hö eller något. Så behöver dt inte kosta något för dina föräldrar.

[MelliOO]
2019-05-11 11:25
#2

Problemet är det att jag inte kan så mycket om hästar, så är nybörjare liksom.

silverfiisk
2019-05-11 11:58
#3

Du kanske kan göra något för att tjäna ihop lite pengar själv? Dela ut reklam eller något. Eller så kanske dina föräldrar betalar något annat åt dig nu som du kan avstå ifrån? Annars tycker jag att #1 gav ett bra förslag. Hjälp till med stallsysslor, ta hand om hästen osv så kanske du kan få rida i utbyte. Om ägaren är snäll och har tid så kanske hen kan lära dig grunderna?

powerade
2019-05-13 12:26
#4

Kolla med privatpersoner o se om du kan få följa med o lära om stall och hästen först o hjälpa till där. Hör runt överallt

[Erica. Lundstrom]
2019-05-16 08:28
#5

Tipsar som ovan, hör gärna av dig till någon som har 4-5 hästar, är större chans du får hjälpa till mer där osv, än när en person endast har en häst(tar ju int så mkt tid å fixa till en häst, mocka osv)

travtränare? tänk där finns stor möjlighet att få fixa i stallet, lära dig att sela ut å sen även prova köra osv. samt följa med på tävlingar framöver :) ärligt kunde jag ej mkt när jag började vara i travstallet jag är i nu XD(trodde jag kunde något haha…)

började vara där när jag var 11, fyll 16 om ngn månad å om ngn vecka flyttar hästarna i det stallet hem till oss :) (det jag började göra när jag var i det stallet var att fylla vatten ute i hagarna, ta in stallets "gammelgubbe" på typ 8 år som gick som en hund, tog in han, borstade och släppte ut och var överlycklig XD

gått från det till att rida in, utbilda hästar, börjat tävla dressyr(hade aldrig kommit till tävling i dressyr om jag ej kommit till travstallet)

följt med på tävlingar, lärt mig köra storhäst, ridit monté, kört fort (haha… körde banjobb med min passis och skulle köra 25-30 tempo(höll det tempot typ XD) å så ropar tränaren varje gång jag passerar "KÖR SÅ FORT DU KAN" (heh, "hörde" inte alla gånger(hörde sista gången) prövade öka- han ökade direkt men jag typ shiit vad fort! å så tog tillbaka igen XD

så mitt tips, hör med travtränare om du kan få hjälpa till å lära dig i stallet. Är bara ärlig med det du ej kan osv.

Upp till toppen
Annons: