Annons:
Etikettalkohol-och-droger
Läst 748 ggr
maljen
5/15/19, 8:42 PM

Magaluf och alkohol

Hej! Om en vecka åker jag med min klass till Magaluf för att festa. Men jag har ett problem. Jag tål typ inte alkohol? Såhär är det: Jag spyr innan jag hinner bli full. Spyr alltså inte pga av att jag är för full. Kan i princip vara spiknykter och ändå spy. Till exempel: Om jag tar en shot kan jag inte hålla nere den mera än en minut innan jag spyr. Samma sak kan hända bara av några klunkar cider, alltså att jag kan hålla nere den en stund innan jag kastar upp allt. Det är som att min kropp stöter bort alkoholen (alkohol e gift osv). Och det här tycker jag är väldigt tråkigt. Har varit dundertaggad för den här resan hur länge som helst, men samtidigt också orolig för hur det ska gå att supa 1 hel vecka. Vill liksom inte gå runt å må dåligt hela tiden. Ni kommer säkert tycka att det är ett lätt löst problem, "bara drick inte då". Men jag vill bara vara full å ha kul (är btw 18 år och får dricka). Jag är även en sån som behöver lite hjälp på traven ;)) för att kunna slappna av, verkligen njuta, spåra å ha kul, så vill inte festa nyktert heller (varför fara till magaluf då lixom). Värt att tilläggas är att det inte alltis varit såhär. Då jag började supa och festa som 13åring kunde jag dricka allt, till och med absint, allt gick ner hur lätt som helst och stannade där. Om jag spydde var der pga av alkoholförgiftning, att jag druckit för mycket. Nu får jag aldrig riktigt nån bra fylla och spyr ändå. Detta problem började vid ungefär 15årsålder och sedan dess har det bara blivit värre. I somras kunde jag ännu ta shots och dricka skumpa. Nu får jag utan att överdriva spyreflexer enbart från lukten av sprit och spyr nästan av skumpa. Varför är det såhär?? :( Hur kan mina kompisar supa sig redlöst och dricka vad som helst men inte jag? Vad kan jag göra? Känner seriöst ingen som har det som jag. Vill ba supa å have the time of my life.

Annons:
silverfiisk
5/15/19, 9:11 PM
#1

Om din kropp reagerar sådär så borde du väl kanske förstå att det inte är en bra idé att dricka alkohol? Det går jättebra att festa och ha kul utan alkohol. Om du dricker ändå och spyr hela tiden så kommer du att bli uttorkad, kanske till och med så pass att du hamnar på sjukhus, och då blir det ingen rolig resa. Jag låter säkert skittråkig nu, men din kropp kan uppenbarligen inte hantera alkohol, så om jag var du så skulle jag inte dricka. Kontakta 1177 eller en läkare så kan du säkert få svar på varför det är så. Tycker du inte att man kan åka till Magaluf utan att supa så kanske det är bättre att stanna hemma? När kroppen säger ifrån så ska man lyssna.

taxarärbäst
5/16/19, 4:38 PM
#2

om du inte tål alkohol ska du ju inte dricka! det är ju rent korkat av dig att utsätta din kropp för sånt gift i slutändan

Lotoz
5/16/19, 9:02 PM
#3

Du kanske bara omedvetet byggt upp något typ utav hat/illamående mot supa pga någon tidigare händelse? Något som triggar de du beskriver. En generell regel är däremot: "drick inte sprit om du inte tål spritsmaken", så känn efter och lyssna på kroppen. Se bara till o äta rejält innan utgång i Magaluf.

Klarar du av att sniffa dryck? För om det bara är doften o smaken som triggar kanske du kan rikta in dig på mildare drinkar med juice o annat smaskigt. Lycka till, men ta de lungt ;)

Peace

Upp till toppen
Annons: