Annons:
Etikettjösses-vad-bra-jag-är
Läst 1319 ggr
[EM_L]
2019-06-01 21:52

Mens är INTE pinsamt! (Mer mens tjoheej)

Jag fick bara ett drag om att berätta att mens inte alls är pinsamt för er som tycker det!

Det är något som typ hela befolkningens livmoderbärare har! Och det är helt naturligt. Skulle någon kille eller tjej reta dig så är det bara att säga "Vadå? Det är som näsblod fast det kommer andra vägen" eller "Fast om din mamma inte hade mens, så hade du väl inte funnits nu?"

Det finns så mycket smart att säga om dumma kommentarer om mens. Mina första mensar tyckte jag det var pinsamt och inbillade mig att folk stirrar. Valde att ställa mig i en kö där det satt en tjej i kassan.

Men nu döljer jag det inte. Jag bara slänger upp paketet på rullbandet och bryr mig inte. Jag har en livmoder som så många andra har. Och det är naturligt.

Inte mitt fel ifall de är tvungna att reta en tjej för att de har mens.

Jag förstår inte att vissa tjejer som jag känner i skolan måste gömma sitt skydd så himla väl. "Vakta så att ingen ser att jag tar en binda ur skåpet" Den kommentaren har jag fått ett antal gånger.

Jag bara tar skyddet, lägger i fickan och bryr mig inte.

Jag tycker att detta med mens borde tas upp så mycket mer.

För mens är inte pinsamt. Och jag önskar bara så mycket att skolsköterskan gick i klassrummen, utan att sära på killar och tjejer. Och berättar vad detta är för något. Kanske delar ut bindor så att både killar och tjejer kan titta.

Jag fick bara ett drag att skriva detta inlägg för att mens är naturligt!

Mens är INTE pinsamt! Det är något som visar att du mår bra, att kroppen mår bra!

Detta är redan postad på Kvinna iFokus! Men såklart att det ska spridas!

GO Livmoderbärare och mensare!

Annons:
Calcifer
2019-06-01 23:25
#1

Ja, jag håller helt med. Något som man också måste acceptera är att mens kommer man ha under mååååånga år. Orka tycka det är pinsamt tills man är över 40… Jag tyckte det var pinsamt när jag var ung också, men nu ångrar jag det för det gav mig sån fruktansvärd ångest under flera år. Nu bryr jag mig inte. Visst, det är väl ibland lite svettigt om man misstänker att det kan ha läckt, men jag skulle inte vilja råka få näsblod så det blir en stor fläck på tröjan heller publikt om jag inte kan gå undan och tvätta mig. Pinsamt är det inte dock. 

Bra inlägg. Och ja, killar borde verkligen få mer information om mens, det är nästan läskigt hur lite en del vet om det. Trots att de är över 20-30.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Gaara
2019-06-02 10:58
#2

#0 Jag håller verkligen med och du har ju en jättesmart idé där! Kan du inte gå till skolsköterskan och fråga om hon inte kan ta sig tiden att komma till klasserna för att prata om mens samt visa upp olika mensskydd? Det hade ju varit jättebra för alla att få lyssna på. :)

[EM_L]
2019-07-21 21:36
#3

Puttar upp efter som jag tycker att detta ämne är så viktigt=)

[Zingo.s]
2019-07-21 23:58
#4

Grym är du!

[EM_L]
2019-07-22 08:22
#5

#4 Nawee. Thank you so much.

[EM_L]
2019-07-22 08:45
#6

Jag har en tanke om att eventuellt skapa en blogg som handlar om mens och lite sånt. Kanske med berättelser också.

Annons:
[Erica. Lundstrom]
2019-07-23 08:44
#7

Well i just got my mens back😂Känns ju skapligt när värmen just kommit men😂 =min kropp börjar ha återhämtat sig. Inte haft sen typ feb/mars. Min reaktion va typ 😁😁😁😁😱🥶😣

[EM_L]
2019-07-23 12:33
#8

#7 Haha. Värme, bindor och mens är ingen vidare kombi. Kan läcka trots bara få droppar och hamna snett. Fast snett hamnar den för mig då jag går jättemycket på mitt jobb.

[Erica. Lundstrom]
2019-07-23 15:48
#9

#8 😂😂 Men typ, och jag som rider, rör mig i stallet, bakar, 😂

Upp till toppen
Annons: