Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 510 ggr
[EM_L]
6/8/19, 5:25 PM

Väger jag för mycket för min längd?

Jag bara undrar då jag vägde mig igår.

Är ca 163 cm lång. Tja, runt den längden i alla fall.

Och väger 65 kilo och är 15 år gammal. Bara undrar då jag är nyfiken.

Är det för mycket? Jag säger inte att jag tänker banta och träna stenhårt tills jag väger femtio kilo, men har ändå skärt ner på maten på grund av att jag inte är lika hungrig under dessa sommar månader.

Kan tilläga att jag även är lite musklig, tränar inte utan är det naturligt då båda mamma var stark och min pappa är stark också naturligt.

/mvh

MEML

Annons:
Dödsrelikerna
6/8/19, 5:37 PM
#1

Nej jag tycker det låter väldigt lagom:)

[EM_L]
6/8/19, 5:41 PM
#2

Okej.

silverfiisk
6/8/19, 6:16 PM
#3

Nej, det är inte för mycket. Vet man inte hur en person ser ut i kroppen så säger inte vikten så mycket. Man kan ju till exempel väga 80kg och ha mycket fett, eller väga lika mycket men i muskler. Oavsett så väger du inte för mycket. Är du bara 15 år så tycker jag inte att du ska tänka på hur mycket du väger, så länge du inte är under- eller överviktig.

Calcifer
6/9/19, 1:18 PM
#4

Säger som #3. Så länge du inte känner att du har mycket fett för att du äter väldigt dåligt är det inget du behöver stressa över alls. Det beror så hemskt mycket på kroppsbyggnad. En del ser ju väldigt smala ut trots att deras vikt är högre för att det handlar om muskler. Andra kanske inte har massor med fett men kan se lite större ut ändå beroende på hur det fördelar sig på dem. Så länge du känner att du äter lagom och inte mår dåligt fysiskt över vikt etc (t:ex att du får svårt att andas om du går i trappor eller nåt) så låter det helt lagom.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Linn Is The New
6/10/19, 2:08 PM
#5

Ställ ALLTID denna fråga till en undersköterska eller läkare. Vi kan tyvärr inte ge dig något korrekt svar på din fråga :)!

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Upp till toppen
Annons: