Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 813 ggr
RedElin
2019-06-12 23:19

Överviktig?

Hej! Jag är 13årig tjej och jag undrar om jag är överviktig. Jag är 160cm lång och väger 61kg. Är jag överviktig?

Annons:
Linn Is The New
2019-06-13 00:07
#1

Du kan endast få ett korrekt svar hos en läkare/undersköterska. Allt beror på din kroppstyp, din muskelmassa och massor av andra viktiga faktorer.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

silverfiisk
2019-06-13 13:06
#2

Så länge du inte är väldigt under- eller överviktig så ska du inte bry dig om din vikt när du är så ung. Du är inte överviktig. Är du orolig så är det bättre att göra som #1 sa, kontakta en läkare.

Calcifer
2019-06-13 14:50
#3

I din ålder kan vad som helst hända. Så länge du tänker på vad du äter (alltså, inte att du ska banta, utan bara mest att om du äter chips till frukost varje dag är det kanske inte så bra) och du inte sitter still nästan hela dygnet så slappna av och njut av ungdomen.

Känner du av några problem som du misstänker kan hänga ihop med din vikt är det läkare du måste konsultera med.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

M
2021-08-04 22:11
#4

#0: jag är 13år, 165 cm lång och väger 39 tror också jag är överviktig men bryr mig inte.

Upp till toppen
Annons: