Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 995 ggr
Xseros
2019-06-15 00:53

(X) Kompis skär sig

Hej. Gick ut nian idag och fick reda på genom den förbaskade leken sanning eller konka att en av mina bästa klasskompisar skär sig. Om jag tolkade det rätt så har det inte hållit på så länge men hon anser att det inte är allvarligt. Vad ska jag göra?


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

Annons:
Granja Del Toro
2019-06-15 19:28
#1

Stotta denna person och lat henne eller honom tala ut! Be honom att soka upp en kurator och sok hjalp! Been there done that! Jag borjade kara mig nar jag madde psykist daligt pga av en misshandlande partner och stess som medfoljde med i detta forhallande. Jag visste sjalv att kara var dumt sa jag sokte hjalp sa jag fick tala ut om mina problem sa blev det battre. Men helt frisk blev jag inte forran jag lamnade mitt ex helt och hallet…

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

My5665
2019-06-15 22:13
#2

Jag tycker du borde gå till en kurator eller nån annan lärrare och berätta att din kompis skärr sig för att dom är faktist till för att hjälpa till med sånt.  När man väll har börjat skärra sig så brukar det bli värre efter ett tag eller ja så var för mig och mina vänner.

[Lollo 97]
2019-06-18 11:47
#3

Försök prata med din kompis och fråga hur hen mår. Säg att du finns där för hen om det skulle vara något. Berätta att det finns hjälp att få. Om du vill kan du ju erbjuda dig att följa med till UMO som en trygghet för din kompis (sen vänta i väntrummet) om hen väljer att söka hjälp. Går ju inte att tvinga någon att söka hjälp men man kan ju försöka förklara att det kan vara bra.

[EmoGirl]
2019-06-30 23:20
#4

Jag har skärt mig och de händer ibland att jag gör det. En kille i min klass la märket till att jag mådde dåligt och efter ett tag så vågade jag berätta för honom. Av egen erfarenhet kan jag säga att man behöver stöd och någon som hjälper en att kämpa vidare. Försök övertyga din vän om att söka hjälp innan det är försent.

[EmoGirl]
2019-06-30 23:20
#5

Jag har skärt mig och de händer ibland att jag gör det. En kille i min klass la märket till att jag mådde dåligt och efter ett tag så vågade jag berätta för honom. Av egen erfarenhet kan jag säga att man behöver stöd och någon som hjälper en att kämpa vidare. Försök övertyga din vän om att söka hjälp innan det är försent.

Upp till toppen
Annons: