Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 639 ggr
Herveaux
2019-06-15 18:16

Spexande lärare

Skolavslutningen i kyrkan verkade till en början stillsam. Men vid näst sista numret tog lärarna ut svängarna rejält med ett koreograferat dansnummer.
– Vi gör det för att hylla våra elever, säger musikläraren Maciel Numhauser.

Se lärarnas dans här:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mRvXLE/har-gor-lararna-succe-pa-skolavslutningen

Har ni haft en eller flera lärare som överraskat er med sång, dans eller något annat oväntat vid skolavslutningen?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Herveaux
2019-06-15 18:18
#1

Ett par dagar innan sommaravslutningen när jag gick i 7:an så överraskade klassens två mentorer med att komma in under en lektion sjungandes och spelandes på dragspel och gitarr. Dom drog med sig hela klassen ut i korridoren och mot nästa klassrum där vi hämtade upp nästa klass och så vidare.
Hade långdans genom hela skolan. 😂

På vårbalen i 9:an så släppte vår matte, biologi och kemilärare loss ordentligt på dansgolvet. Hon var en fantastisk lärare som alltid såg till att det var ordning och reda i klassrummet. Var så oväntat att se henne släppa loss men vi hade otroligt roligt.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Carmarino
2019-06-15 18:45
#2

När jag gick min datautbildning hade vi en lärare som var rätt barsk men också lite underfundig. En gång hade vi halvklass med laborationer för honom, och vi var ovanligt tramsiga och flamsiga.

Vid något tillfälle pratade vi om Spiderman och hur det hade varit om han hade kommit farande i korridoren. Minns inte exakt hur snacket gick, men vi spånade rätt mycket om Spiderman i alla fall. Till slut sade läraren till oss på skarpen att vi fick sluta tramsa, även om vi såg att han ibland hade svårt att hålla sig för skratt.

När det sedan var dags för avslutning så klev läraren helt oväntat in genom dörren till klassrummet - iklädd en spidermankostym. Vi som varit med på lektionen skrattade så vi grät, medan den andra halvan av klassen inte fattade ett dugg.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Herveaux
2019-06-15 18:49
#3

#2 😃 Det blir så extra när det är en så otippad person som bjuder till!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Carmarino
2019-06-15 19:03
#4

#2 Ja, verkligen. Blir fortfarande full i skratt när jag ser på fotona jag tog då. Glad


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Vrilen
2019-06-15 19:52
#5

Haha våra lärare brukar göra något liknande varje år😂

[EM_L]
2019-06-15 23:53
#6

Hehe. Lärarna sjöng i år och så började dem dansa och skutta runt och ropa att vi också skulle dansa.

Vi som satt kvar bara satt och glodde och jag ansträngde mig för att inte trilla ihop på golvet av skratt så löjligt det såg ut😃

Hahaha, gapskrattar snart vid bara tanken😂

Annons:
BokDuvan
2019-06-16 00:31
#7

Tja på niornas fest i torsdags så dansade nians lärare loss på dansgolvet, först två och två där de dansade/tolkde en dramatisk låt samt dansade vals, bjöd på mycket skratt och jubel hahah. Senare under kvällen joinade dem även dansgolvet t den musik vi hade som va poppig, de stod i en ring längst in och hoppade och sjöng med oss. De visade även en musikvideo de hade gjort hahah som va sjukt rolig, där alla hade peruker o mimade och dansade!

Vikan
2019-06-16 17:04
#8

Åh, det är min förra musiklärare! Lärarna jag hade i högstadiet gjorde alltid något, oftast danser och t.om. gjort en låt och musikvideo där de immiterade oss elever. Älskade det! När de uppträtt en gång fick niorna sedan hoppa in och dansa med, hur kul som helst. Deras musikvideo var klockren, vi var alltför otåliga elever som tryckte in alltför många människor i A-traktorer trydligen. 

Gymnasierektorerna gjorde även dramatiska videos och uppträdande där de skämta loss och hade allmänt kul. Var hur kul som helst att se.

[MelliOO]
2019-06-17 21:04
#9

Vår rektor brukade alltid hitta på något kul vid varje avslutning. Men sen slutade hon och skulle börja på nån annan skola som hette något i stil med ”Galaxen” eller något. På sista avslutningen kom hon in i kyrkan med en hemmagjord rymddräkt och nån slags ”rymdmusik”. Ganska komiskt, men kändes väldigt konstigt eftersom vi var i en kyrka..😅

Upp till toppen
Annons: