Annons:
Etikettövrigt
Läst 714 ggr
Elisabeeth
2019-06-23 20:33

Ursäkt till att inte vara med kompis

~ Söndag 23 Juni 2019 ~

Förlåt för lite rörigt inlägg…

Hej ni som läser detta! När ni läser titeln på detta inlägget tänker ni säkert att jag är helt stukad. But let me explain.

Info som behövs veta för att kunna hjälpa mig med ursäkter: Min kompis från Östergötland kommer hit till Halland på Lördag nästa vecka, En kille jag gillar, Vi kan kalla han Max (han heter självklart inte det), oså min kompis som bor här i halland, vi kan kalla henne Maja, och hon som då kommer från östergötland kan vi kalla Saga. 

Jo, det är så att hela denna veckan har jag varit varje dag med Max & Maja. Jag har egentligen bara varit med Max typ 5 gånger men vi chattar mycket också, och vi tycker om varandra (Maja berättar vad han säger till henne).

Jag vet inte hur man hanterar killar då jag bara är 14 år och jag är inte så snygg om man säger så.., Men Maja säger att Max berättar för henne att jag inte är som alla andra tjejer, Och att han gillar mig. Jag berättar ALDRIG för min mamma när jag är med killar, med tanke på alla frågor hon skulle ställa. Så jag är liksom med killar i smyg..

Men på senaste tiden känner jag att jag bara vill ha space! Jag känner mig inte redo för kille.. Men jag tycker ju om han! Detta gör mig så confused..

Jag vill inte säga till Maja att jag behöver space för då kommer hon berätta för Max att jag behöver space och då kommer han tro att jag inte vill vara med honom, och då kommer jag ha sabbat allt det är därför jag inte vill berätta sanningen för Maja & Max. 

Så jag sa idag att jag hade fått feber, eller ja, inatt då. Så jag kommer säga att jag har fortfarande har feber imorgon, Och på Tisdag ska jag säga att jag fortfarande mår dåligt men ingen feber, och sen på Onsdagen ska jag säga att jag inte fick vara för att jag precis var sjuk. Men vad ska jag säga på Torsdagen sen då? På fredagen ska jag säga att jag måste städa eftersom att Saga kommer på Lördagen. 

Och innan ni skriver något, Snälla skriv inte att jag ska säga sanningen för jag mår redan dåligt över att jag inte säger sanningen till dem. Kommer nog göra det sen men för tillfället kommer jag inte säga sanningen för då kommer jag behöver vara med dem även fast jag inte vill. 

För Maja är väldigt liksom.. Svårt o förklara men om man säger te.x att man inte orkar/vill så blir det typ en stor diskussion och hon börjar fråga varför osv och då har inte jag något att säga. Det är därför jag skulle uppskatta ursäkter bara för denna veckan. Har ju redan sagt att jag är sjuk, Men jag menar, det går ju över… ganska fort…

Annons:
Calcifer
2019-06-23 20:46
#1

Det är ju sommar, kan du inte säga att du måste göra si och så med familjen? Att det redan finns planer som du inte kan ta dig ur?

Sanningen är ju oftast det bästa alternativet men jag ser ingen skada i en vit lögn då och då när man inte riktigt vet vad man ska säga.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Erica. Lundstrom]
2019-06-24 08:52
#2

Omdu inte har lust, tips är att skriva att du just idag inte har lust, att du typ kände dig nere. Men föreslå en annan dag för att träffas, typ säg att du har lite lust men att ni ksk kan ses på söndag en stund? (gav bara ex på dag)

godisklubba
2019-06-24 15:15
#3

Ibland när jag inte har lust att vara med folk, så säger jag att jag ska göra något med familjen - typ "mamma och jag ska baka idag så jag kan inte ses" eller "pappa och jag ska göra några ärenden idag som vi behöver göra, kan höra av mig sen om jag hinner ses om du vill" eller bara vad som helst. Min familj är inte alls någon bak-familj eller så, men mina kompisar har alltid gått på mina lögner hittills om att jag ska göra något annat. Och kan tillägga att jag ljuger om sådant rätt så ofta faktiskt. Dessutom, som någon sa, är det ju sommar och många är med sina familjer. Så du skulle ju kunna "skylla" på dem. Jag tycker verkligen inte att det är fel att ljuga om man inte vill vara med någon - bara man gör det "snyggt", dvs man kan ju inte dra till med vad som helst utan det måste ju på något vis vara rimligt.

Så som man känner sig själv känner man aldrig andra.

Upp till toppen
Annons: