Annons:
Etikettfamiljen
Läst 447 ggr
Nea00
2019-06-24 09:56

Hjälp!

Hej! Jag HATAR att åka bil och HATAR att vara långt hemifrån, jag har dessutom djur som det blir jobbigt att lämna. Nu har föräldrarna precis köpt husvagn vilket betyder att vi kommer åka bil och vara långt hemifrån. Jag trivs verkligen inte i det men mina föräldrar förstår ju inte det. Hur ska jag få dem att förstå att detta inte alls är min grej och att jag inte trivs i det? Vad skulle ni gjort om ni var i samma situation som mig? Uppskattar svar!

Annons:
Xseros
2019-06-24 10:53
#1

Har du berättat?


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

akvarium123
2019-06-24 11:56
#2

Om du inte gillar att åka bil så kan du ju fråga din mamma och pappa ifall du kan åka tåg ner till det stället ni ska till så kan din pappa eller mamma hämta dig vid den stationen. 

Djur har vi alltid löst med att de får gå i en bur direkt utanför husvagnen. Men ifall du har en hund så kan den likaväl sova i förtältet det vet jag många som gör. Ibland så sover även jag i förtältet. Det är jätteskönt! Oftast lite svalare än i husvagnen så det kanske är 20 grader än i husvagnen där det kanske är 22-23 grader. Ingen jättestor skillnad men det är skönare att sova utomhus tycker jag🙂

Lycka till med campinglivet🙂

Honestyisdead
2019-06-25 22:54
#3

Det är tyvärr en del av uppväxten. Man får följa med på sådant man inte vill. 

Be om många pauser på vägen.

[Zingo.s]
2019-06-26 13:01
#4

Jag hatar att åka långt hemifrån, får ångest och orohetstankar. För ett år sedan kunde jag inte ens åka bil i 10 minuter. Det längsta hemifrån jag kom på två månader var att gå till affären som tog 5 minuter, jag ville inte ens åka bil dit. Jag är inte åksjuk, utan jag tycker bara inte om att vara långt hemifrån. Min familj ska till Grekland i juli men jag följer inte med då jag tycker det är jobbigt att vara långt hemifrån. Nu kan jag åka bil max två timmar, men ingenting jag gör om jag inte ska hämta en ny hoppkanin. Jag sätter alltid på poddavsnitt eller ljudbok när vi ska åka bil långt för att ha annat att tänka på. Bianca Ingrossos sommarprat i P3 är toppen när man ska åka bil i en timme. Marie och Gustav Mandelmans sommarprat lyssnar jag också på när vi ska åka långt för att hämta en ny hoppkanin.

Upp till toppen
Annons: