Annons:
Etikettövrigt
Läst 703 ggr
Alice san
2019-06-30 21:15

Sängproble

Hej jag behöver en ny säng jag sover i en 80-200 säng vilket är alldeles för litet för mig (är 14 år) problemet är att jag är vaken i 3 timmar efter att ha släkt för att jag får ”klaustrofobi-känslor” jag vill kunna bre ut mig. Har hänt flera gånger att jag trillat ner från sängen. Okej för att komma till saken min mamma tillåter mig köpa en 120-200 säng men jag vill kunna ha min säng i några år fram över och det kommer vara för litet om 3 år ändå när jag ”förmodligen” har pojkvän eller flyttar hemifrån. Jag kan även inte hitta någon fin säng i den str. För någon dag sedan när jag kollade runt på sängar hittade jag ”min dröm säng” alltså seriöst skulle vara perfekt i mitt rum. Den var även till väldigt bra pris. Men det är en 160-200 säng vilket betyder att jag inte kommer få den för mamma. Jag har mätt hur det skulle bli i mitt rum och det funkar bra. Tar inte alls upp något onödigt utrymme och får plats med sakerna jag redan har på plats. Men mamma vill inte ändra sin åsikt och tycker att det bara är vuxna som får ha sådana sängar. Men jag förstår inte riktigt grejen. Än sen om det är en ”vuxen-säng” den är ju inte för stor för mitt rum och vad gör det om jag får några extra cm att sova på. Mamma vägrar köpa den sängen (som hon sparar pengar på än om hon köper en 120 säng) vilket betyder att jag kommer få köpa sängen för egna pengar plus madrasser och sådana saker. Min fråga är: är det rimligt för en 14 åring att sova i en 160-200 säng eftersom hon måste breda ut sig ?

Annons:
MonicaLagerquist
2019-06-30 21:45
#1

Nej jag tycker inte att det är rimligt.Madrasser behöver bytas ut så om du köper en 120 säng nu och när du flyttar hemifrån så kan du köpa en 160 säng då eller en ännu större säng om ni så önskar.

Stolt ägare till fem La permer

akvarium123
2019-07-01 11:13
#2

Det beror helt på hur stort ditt rum är. Jag själv skulle hellre velat ha en lite mindre säng för att ha mer plats till annat. Men om du har ett stort rum så kör på!

[134643]
2019-07-01 19:04
#3

Om jag vore du hade jag tackat och tagit emot en gratis 120 säng! Den kommer kännas mycket större än den du har idag ändå, och 120 räcker gott och väl att sträcka ut sig på. Om det blir så att du flyttar hemifrån om tre år och den inte längre räcker till får du väl köpa en ny då i så fall. Men jag och min pojkvän delar en 90 säng när vi sover hos mig, så det är inte helt säkert att du känner ett behov att byta upp dig direkt heller :)

Alice san
2019-07-02 01:56
#4

alltså jag bryr mig inte om det där att jag ska flytta om några år. Grejen är den att jag måste breda ut mig för att kunna sova. Jag ligger inte hopkurad när jag ”sover” jag lägger mig som värsta bläckfisken allt utåt. Och vill sova med mycket kuddar och sådant i min säng. Jag vill inte låta bortskämd självklart tar jag emot än 120 säng undrar bara varför mamma skulle säga nej när hon dels sparar pengar på det (har räknat) mitt rum är så pass stort att det inte skulle göra någon skada/förnedring och har letat efter sängar överallt men den ända sängen jag vill ha är en 160 säng. Vill inte att hon ska lägga massa pengar på en säng jag inte är nöjd med för det var exakt det som hände med min nuvarande säng. Ja det räcker förmodligen med en 120 säng men den sängen jag vill ha är en 160 säng och det finns ingen större anledning varför jag inte skulle kunna ha den istället.

silverfiisk
2019-07-02 09:44
#5

Prata med din mamma och förklara likadant som du har gjort här. Visa henne sängen du vill ha. Ni kanske kan kompromissa och hitta en lösning? Du kanske kan tjäna lite pengar själv och hjälpa till att betala? I slutändan är det ju dock din mamma som bestämmer, eftersom du inte är myndig och det är hon som betalar.

Upp till toppen
Annons: