Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 514 ggr
Unicorngirl4
6/30/19, 11:52 PM

Mensvärk- tips sökes!

Vilka är era bästa mensvärkstips? Ligger här och dör av smärtan i nedre delen av magen… hade en värmekudde som hjälpte men nu är den borta och har inte hittat en bra ny.. tacksam för svar!

Annons:
[EM_L]
6/30/19, 11:54 PM
#1

Har du en metallflaska?

Fyll den med hett vatten. Stäng korken ordentligt och linda in i handduk så mycket som du behöver.

Har ingen vetekudde och detta är drömmen när jag ligger med både mensvärk och tillochmed magont. Somnar med den och sover så gott så.

Jess89
8/11/19, 3:34 PM
#2

En varm dusch, värktabletter, motionera i den mån du kan.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Zingo.s]
8/11/19, 4:40 PM
#3

Nu för tiden har jag inte mensvärk, men när jag hade mensvärk vid varje mens tog jag en värmekudde och massor med treo, kunde ta tre värktabletter samtidigt för jag kände att det behövdes. Hottade olika ställningar att ligga i som fick mensvärken att försvinna. Testade att träna stenhård varje dag före mensen och då fick jag ingen mensvärk.

Anonymos
8/21/19, 8:44 AM
#4

Jag brukar tycka om att ligga i fosterställning eller på rygg med en varm värmekudde i svanken där jag ofta brukar få ont när jag har mensvärk. Ibland får jag även massage av min pojkvän och tycker det funkar bra, vet att jag och min kompis brukade massera varandra också när vi hade mensvärk förr. 😊

/Anonymos

Upp till toppen
Annons: