Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 796 ggr
Unicorngirl4
7/1/19, 1:30 AM

Behöver pengar till allt!!

Tjena! Det är så mycket jag vill ha/ behöver pengar till just nu. Vill gärna köpa lite nys möbler till mitt rum, samt köpa en kamera för 4000kr. Skulle väl behöva ca 10 000, har just nu ca 2000 så det fattas 8000kr. Några tips på vad jag kan göra? Jag kan sjunga för övrigt, samt skriva väldigt bra.

Annons:
Linn Is The New
7/1/19, 3:52 AM
#1

Beroende på hur gammal du är så har du olika alternativ. Är du 15 år och yngre kan ett lättare sommarjobb eller att hjälpa grannen vara något.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

[EmoGirl]
7/1/19, 9:41 PM
#2

Ett bra sätt att få lite pengar på är ifall du har saker du inte behöver (asså om dom är i bra tillstånd) och kan sälja. Man kan tjäna ganska bra på att sälja saker som ändå bara ligger runt hemma och samlar damm.

[Zingo.s]
7/4/19, 11:34 AM
#3

Jag vill också köpa ny inredning till mitt rum, men har inte pengar till det. Dock kan jag ta pengar från mitt barnbidrag, men jag har redan tagit 10 000kr därifrån när jag köpte en dator och IPad i våras. Köp möbler på blocket, oftast billigt och i nyskick.

Honestyisdead
7/4/19, 9:44 PM
#4

#2 Bara man ser till att man får sälja sakerna av föräldrarna.

[Devya]
7/5/19, 4:42 PM
#5

Jag skulle nog hellre spara pengarna istället för att köpa möbler som man kanske kommer att inte ens vilja ha sen då man är äldre och ska flytta ut. Ens smak ändras så mycket med åren tycker jag.

Kameran är väl dock ett bra inköp.  :)

[Henry Norrström]
5/29/20, 5:25 PM
#6

Var nöjd med det du har. Det kommer en tid då du kan köpa det du vill ha. Låna inte titta på lyxfällan, de har det inte bra.

Tänk framåt så kommer du må bra och kan göra vad du vill. LÅNA inget…..

Annons:
Upp till toppen
Annons: