Annons:
Etikettövrigt
Läst 747 ggr
[Zingo.s]
7/4/19, 11:31 AM

Vad vill han?

Jag är en tjej på snart 17 år och använder mig av appen Badoo för att hitta vänner och folk att skriva med. Det har bara varit (snygga) killar som skrivit till mig och addat mig på Snapchat, men ingen av dem skriver aktivt. Jag förstår att många killar endast är ute efter sex i den appen, men många av dem är verkligen min typ och personer jag skulle vilja ha kontakt med. Det är några killar jag skriver med, men nästan alla skriver en komplimang varannan dag eller öppnar och inte svarar på två dagar. Jag är inte dum, jag fattar att killarna inte är ute efter kontakt utan vill ha nudes eller träffas och ha sex. Jag är väldigt blyg, så jag vågar inte träffa killar haha. Det är en kille jag skriver med varje dag, men ingen av oss vet vad vi ska skriva om. Hur ska jag skriva till killar för att få dem intresserade? Jag har sökt på internet och kollat YouTube hur man får en kille intresserad, men jag tycker inte att några av tipsen är bra. När jag var yngre träffade jag killar i skolan och genom kompisar, men nu är det frammanade människor som dessutom är minst två år äldre än mig. Hoppas ni förstår! Jag skrev väldigt slarvigt ;D

Annons:
Åsa S
7/4/19, 12:02 PM
#1

Var bara dig själv då blir det bäst i slutändan man vill ju bli ihop med nån som tycker om en för nån man är inte nått man inte är. Så att försöka ändra på sig eller börja skriva på ett sätt som inte är naturligt för sig själv för att locka till sig en kille blir bara konstigt sen ifall man inte lever upp till det i verkliga livet. Kanske mera leta efter nån som har ett gemensamt intresse med dig än bara titta på utseendet. Det går ju även lättare skriva till varann ifall man har nått gemensamt intresse.

[Hukanson]
7/4/19, 12:20 PM
#2

Dela med dig av dig själv. Berätta om några av dina starka sidor och något av dina svaga sidor och vilka tankar och drömmar du har om framtiden - ifall du är seriöst intresserad av att bygga upp och fortsätta ha kontakt med killen. Kanske ni har några andra gemensamma intressen förutom att hänga på datorn?

Ifall du verkligen är intresserad av att träffa någon snygging bör du inse att det börjar med dating.

[Zingo.s]
7/4/19, 12:24 PM
#3

#1 På tinder och Badoo väljer man ju personer efter utseende, och därför vill jag lära känna folket men vet inte vad jag ska skriva.

[Zingo.s]
7/4/19, 12:25 PM
#4

#2 Jag önskar att jag vågade gå på dejter, men jag är för blyg

Åsa S
7/4/19, 12:47 PM
#5

#3 Träffade min man på en dejtingsite och nått jag lärde mig där var att inte gå på utseende det blev ofta inte bra, människor som anses ha bra utseende kan lätt ha mindre bra personlighet tyvärr, de vet att de lätt kan skaffa nya vänner/partners med hjälp av sitt utseende, utan bättre gå på personlighet. Jag gick på dejter utan förväntningar med mera tanke på vän, när jag träffade min blivande man tänkte jag herregud vilken nörd och vilka jättefötter men han var så trevlig och härlig att vi såsmåningom blev ihop och vi har nu haft 5år som gifta med många skratt och äventyr ihop.

[Zingo.s]
7/5/19, 11:27 AM
#6

#5 killen jag skriver med på snapchat är inte riktigt min typ, men han är lätt att skriva med, vilket inte de ”snygga” killarna varit. Det är en sak jag undrar. Han och jag har tre dagar på snapchat och vi skriver oftast flera gånger om dagen, men det är alltid jag som skriver först. Idag tänker jag vänta hela dagen och se om han vill ta kontakt, annars skriver inte jag, utan han får visa om han är intresserad eller ej. Jag vet ju inte om han pratar med andra tjejer också, så jag kanske inte betyder någonting. Vi skriver inte hjärtan och sånt eller ger komplimanger. Ibland kan vi ”flörta”, typ. Igår frågade han om jag ville köra klädpoker, men jag sa nej för jag inte vill skicka avklädda bilder till en person jag inte känner. Han accepterade och var snäll. Vi bor ungefär 8 timmar ifrån varandra, så vi kommer säkert inte träffas i framtiden. Jag vill ha kontakt med honom för han är väldigt snäll och ser bra ut, men jag vet inte vad han är ute efter. Hur vet jag det?

Annons:
91Marran
7/5/19, 7:14 PM
#7

Fråga vad han är ute efter och vart han står, vän, förhållande eller kk. Det har jag gjort flera gånger när jag har varit osäker. Jobbig fråga men man får ett svar att gå efter.

Mvh
Mig

[Zingo.s]
7/5/19, 7:27 PM
#8

#7 Jag har tänkt på att fråga det men är rädd att han ska tycka att jag är för på om jag frågar det. Hur ska jag ställa frågan? Typ ”är du ute efter vän, kk, förhållande?”

91Marran
7/5/19, 7:58 PM
#9

Fråga vad han vill med dig. "Vart vill du komma med mig? Vän eller mer?"

Mvh
Mig

[Zingo.s]
7/5/19, 8:21 PM
#10

#9 Tack :)

[Zingo.s]
7/5/19, 8:27 PM
#11

Han fyller 19 imorgon och jag fyller 17 imorgon, så han tycker säkert att jag är en omogen barnunge. Känner mig jobbig och ful..han förtjänar bättre.

91Marran
7/5/19, 8:35 PM
#12

Nej, det är upp till honom om han vill ha någon bättre. Låt honom bestämma vem och vad han förtjänar.

Mvh
Mig

[Zingo.s]
7/5/19, 10:22 PM
#13

Jag ångrar nästan att jag frågade. Känner mig som världens loser. Han vill bara vara vän ”typ” och jag skrev världens töntigaste svar, ”jag förstår att jag är för ung för dig och att vi inte känner varandra. Men jag hade kunnat gå längre”. Just nu har jag ångest. Vi fyller år på samma dag, han är fin och snäll, tränad kropp och en person jag lätt hade kunnat gå längre med, men jag är en liten omogen loser.

Annons:
[Zingo.s]
7/5/19, 10:22 PM
#14

Hoppas att han inte är inne på iFokus.. i så fall är jag körd, men det kanske jag redan är..

Xseros
7/5/19, 11:56 PM
#15

Vad var det som var töntigt med det där? Du säger att du tror att han tycker du är omogen. Jag tycker det där var ett mycket bildat och moget svar.


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

[Zingo.s]
7/6/19, 12:46 AM
#16

#15 Det är min självkänsla som säger att jag inte är tillräckligt bra för någon. Min hjärna trycker ned mig varje dag.

Xseros
7/6/19, 8:38 AM
#17

Det kanske är det större problemet i det hela? Har du övervägt att gå till BUP eller ungdomsmottagningen?


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

[Zingo.s]
7/6/19, 10:18 AM
#18

#17 Allt har med att göra hur jag ser ut och att jag inte har vänner. Eftersom jag inte har umgåtts med en person utanför släkten på två år så har jag inte utvecklats på samma sätt som andra i min ålder. Jag pratar inte med folk varje dag vilket gör att mitt ordförråd är som en 13 åring typ.

91Marran
7/6/19, 11:49 AM
#19

Jag hade också ett dåligt ordförråd när jag var yngre. Ju mer jag vågade prata med andra människor ju bättre gick det.

Mvh
Mig

Upp till toppen
Annons: