Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 552 ggr
Findus70
2019-07-05 19:19

Väger jag för mycket för min längd?

Hej! Jag är 1, 62 cm lång och väger ca 36-40 kg (nått sånt) och undrar om jag väger för mycket? Många säger att jag är jätte smal men tycker själv att jag är skit tjock. Förstår såklart att ni inte helt kan avgöra det och jag vet att detta inte är en sån sajt egentligen men vill verkligen veta.

  • Redigerat 2022-09-14 23:17 av vendelay
Annons:
[Zingo.s]
2019-07-05 19:29
#1

Du väger absolut inte för mycket. Jag är 1,70cm och väger 62kg. Jag tycker att jag är överviktig och försöker gå ner i vikt.

ThatPie
2019-07-05 19:44
#2

Varken #0 eller #1 är överviktiga. Sedan är det mer att ta in i beräkningen än bara hur lång man är. Exempelvis väger muskler en hel del, men det gör inte att man är överviktig för det.

vendelay
2019-07-05 20:02
#3

Om ni tycker att ni är alldeles för tjocka eller alldeles för smala, sök hjälp. Speciellt om inte omvärlden verkar hålla med er. Ni kan t.ex. gå till skolsköterskan, ungdomsmottagningen, vårdcentralen, en vuxen ni litar på eller ja, vem som helst som är vuxen och kan hjälp er.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Findus70
2019-07-05 20:31
#4

#3 Jag vågar inte det. Är för blyg och feg :/

[Zingo.s]
2019-07-05 20:48
#5

Om du mår dåligt över din kropp så kan du träna och äta nyttigt för att få en smal kropp. Jag mår extremt dåligt över min kropp, så jag äter mindre och nyttigt och ska börja träna aktivt. Hittills har jag gått ner 9kg och satsar på 10 till ;) jag väger 62 och vill väga runt 50kg

Findus70
2019-07-05 21:11
#6

#5 Jag äter nästan ingenting så kan inte äta mindre, har även tydligen massa brister och alla jag känner håller på och säger hela tiden att jag är för smal och mina föräldrar tvingar mig att äta mer. Jag säger ibland till mina föräldrar att jag tycker att jag är tjock men då blir dom nästan arga för att dom vill att jag ska fatta att jag är smal men tycker själv att jag är skit tjock så kan inte göra något åt det. :(

Annons:
silverfiisk
2019-07-05 21:28
#7

#6 Du måste söka hjälp innan det går för långt. Jag uppfattar det som att du har en skev kroppsbild och problem med mat, vilket inte är bra och kan få allvarliga konsekvenser. Det är jättejobbigt att be om hjälp, det är jobbigt att ta emot hjälp, och det är jobbigt och svårt att erkänna för sig själv och andra att man faktiskt har problem. Men det är värt det i slutändan när man har lyckats ta sig ur det. Snälla, sök hjälp nu, innan det blir värre.

Calcifer
2019-07-05 23:49
#8

Låser tråden då den bryter mot de nya reglerna kring vikt som ämne; se nedan.

  • Det är inte tillåtet att skriva inlägg som kan uppmuntra, inspirera eller trigga psykisk ohälsa, ohälsosam viktnedgång eller liknande. 
  • _"(x) Skriva av mig"-tråden bör användas av de som behöver prata av sig, men inlägg ska hållas på en allmän nivå och inte formuleras på ett sådant sätt att andra kan ta efter ett skadligt beteende. Det är alltså inte tillåtet att i detalj beskriva hur man skadar sig själv, vad man äter för att gå ner i vikt etc. Det är heller inte tillåtet att ge tips till andra som kan vara skadliga på något sätt. 
    _
  • Om ni ser att någon bryter mot någon regel här på TiF så kontakta sajtvärd eller medarbetare, ta inte diskussionen själva med användaren! 

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: