Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 531 ggr
[Zingo.s]
2019-07-06 00:55

Fyller år, ångest

Idag fyller jag 17 år. Jag sitter här mitt i natten och har ångest och huvudet känns som en sten. Jag vill inte behöva ta ansvar och allt med körkort och att flytta hemifrån närmar sig. Jag har inga betyg i skolan för jag är inte där och det stressar mig. Jag har inga vänner, festar inte som andra tjejer i min ålder och träffar inga killar. Jag fick grattis-meddelanden från killar jag skriver med på snapchat och jag började gråta för jag fick så mycket uppmärksamhet vilket jag inte fått på tre år. Jag känner mig värdelös, finnar, lite övervikt och är absolut inte fin nog. Jag vill inte skaffa nya vänner för mitt självförtroende är på botten. Jag har aldrig känt såhär, men nu när jag får uppmärksamhet från killar genom en dejting/kompis-app så känner jag mig inte värd det. Jag har aldrig haft den här konstiga känslan. Jag ber om ursäkt för slarvigt och förvirrande skrivet, men jag skrev hur jag kände just i stunden.

Annons:
Lussan20
2019-07-06 08:39
#1

Stort Grattis på födelsedagen!

Vi har alla (nästan) varit där du är. Finniga och såsiga, inte veta vad man vill med framtiden osv. En jobbig tid. Jag var så finnig och ful att bara en mamma kunde älska mig. Men så hände något, allt vände finnarna försvann och livet vände. Killarna började se mig och bara det var en chock.

Du ska se att de blir bättre och saker mognar som känns konstigt nu. Livet har dessa svåra perioder, jag är 71 år och passerat många sådana perioder, men livet är föränderligt som tur är. Njut av din dag, den är bara din. Se det fina och känn dig glad att just du är du här och nu. Önskar dig en fin dag. Kram från WL🌺

[Zingo.s]
2019-07-06 10:19
#2

#1 Tack!

[EM_L]
2019-07-06 23:14
#3

Grattis på födelsedagen!

Och oroa dig inte. Jag känner i principt likadant, om man bortser från snapchat och killarna du får uppmärksamhet från.

Bara jobba så hårt du kan, tills den gränsen som gör att du inte kan få en timmes fritid på eftermiddagen. och inte behöver du ta ett körkort redan nu! Du kan göra det om ett eller två år.  Och flytta hemifrån kan du göra när du kanske jobbat i några månader. Det är inte heller bråttom.

Jag har finnar, är lite överviktig. Och har inte alls några vänner, därför kopplar jag mig till det jag älskar mest. Djur. Och inte festar jag och är ganska onormal jämnfört med de andra tjejerna. Men alla är olika!  Jag fyller 16 I oktober och flera från sjunde klass som nu ska gå i åttan? De festar och så, och gillar förmodligen killar som är snygga, smala, snygg frisyr. Medans jag beundrar andra med skjorta, rufsigt hår som inte är så överdrivet välvårdat. För i slutändan så är dem för mig de som oftas är de trevliga och snälla.

Jag har passerat många liknade perioder då jag haft ångest och bara undrat hur det ska sluta. Men oroa dig inte! Denna dagen, en gång om året! Är bara din!

Var dig själv! Gå ut i punk kläder eller färgglada kläder om det gör dig glad!

För dem som verkligen bryr sig, dem som ser insidan av oss människor och inte skalet. De kommer att upptäcka dig om du visar ditt sanna jag.

Lycka till!

[Zingo.s]
2019-07-06 23:28
#4

Tack! Det gör mig glad att veta att jag inte är ensam <3 :)

[EM_L]
2019-07-06 23:31
#5

#4 Du är inte ensam i någon världs ände. Det finns så många av oss. Det gäller bara att öppna upp oss och leda de som verkligen är någon kille eller tjej att ha. Vän som partner.

Grattis igen och god natt.

[Zingo.s]
2019-07-06 23:33
#6

#5 God natt

Annons:
Upp till toppen
Annons: