Annons:
Etikettövrigt
Läst 464 ggr
Morris:)
7/7/19, 6:18 PM

Bästa vän problem....

Vet inte vart jag ska börja men jag och min bästa vän träffades första dagen i 7:an och var riktigt tajta hela året… men nu till problemet, det är sommarlovet till 8:an och vår relation känns ”svajig”… Hon börjar vända sig till andra om det händer något , andra började i slutet av 7:an vara med henne och stöta ut mig men om jag en dag pratade lite med någon annan så blev hon arg och sa ”du har ju roligare med henne en med mig” och då säger jag ”nej” bara ett enkelt ”nej”(min bff pratade inte med mig dem dagarna hon var med dem), hon kunde fråga om jag ville vara men sen skriva tbx ”glöm vad jag skrev”, jag åker ganska ofta iväg med ni familj på dags ”utflykter” och vi är 5 i familjen så hon får ej plats att följa med i bilen och om jag skriver att jag inte kan vara då pga det så blir hon typ arg och slutar skriva till mig och svarar bara med ”k”, ”vi är ju aldrig” eller liknande, men när jag säger vilka dagar jag kan vara så svarar hon bara med ”k” och hon är allmänt typ sur, arg och ledsen hela tiden och när jag försöker hjälpa till vänder hon sig bara till andra…, när vi väl är så är det tråkigt hos mig då min familj ALLTID är hemma och vi inte riktigt kan göra vad vi vill på samma sätt som hos henne då hon bara bor med sin mamma så jobbar hon oftast när vi e hemma hos henne så det enda vi gör hos mig är att se på film eller serier, om vi ser på film på kvällen somnar jag ofta då jag INTE är en nattmänniska utan en morgonmänniska… hon blir typ arg på mig för det… jag säger förlåt till henne för det men då säger hon bara ”men vi är ju så olika” och sen blir hon tyst i typ 1-2h… jag försöker lätta på stämningen men då svarar hon inte…, jag är rätt så blyg med så jag brukar inte så ofta fråga om hon kan vara och det blir hon med arg för… vilket jag typ förstår Tror det var det… har säkert glömt skit mycket och skrivit på konstiga sätt men behövde verkligen skriva av mig och har typ panik just ny så ja, det blir värre och värre för varje dag och jag mår SKIT! Jag brukar skicka nedtryckande saker om mig till henne när hon blir arg på mig (vet att det är dåligt men blir bara så förstörd inombords så det är det enda jag kan få ur mig)… VAD SKA JAG GÖRA??!!! Behöver hjälp nu!!!

Annons:
Xseros
7/7/19, 6:35 PM
#1

En vän som inte tillter en att ha andra vänner är inte en vän enligt mig. Tror att jag skulle tagit avstånd från henne och hittat andra vänner.


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

Morris:)
7/7/19, 6:47 PM
#2

#2 vill ta avstånd men varje gång jag försöker så blir hon ”glad” på mig igen, få typ ”dubbla signaler” eller hur man ni ska förklara det…

Xseros
7/7/19, 7:17 PM
#3

#2 i sådana fall så märker hon att du försöker ta avstånd och försöker motverka det eller så har hon en väldigt kort stubin. Kan också vara att hon ångrar att hon var dum men glömmer sedan att hon ångrade. Försök hitta nya vänner och om hon säger ifrån, säg typ att du gör som du vill eller nå'


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

Morris:)
7/7/19, 7:56 PM
#4

#3 ja ska nog hitta nya, det är svårt men för mitt eget bästa eller hur man nu säger…

Upp till toppen
Annons: