Annons:
Etikettböcker-film-och-musik
Läst 1061 ggr
akvarium123
2019-07-08 08:52

Bokproblem

Hej! Jag har ett riktigt stort problem just nu. Jag läser en bok som jag fallit för helt och hållet. Jag älskar den!! Men jag har blivit besatt av den. Jag kan inte sluta tänka på karaktärerna och nu har jag i 3 nätter somnat vid 01:30 och sedan drömmer jag om boken och ca 03 så vaknar jag och tror jag äntligen ska få börja läsa igen. När jag väl går och lägger mig igen så vaknar jag vid 05 av samma problem. Och vid 07 så klarar jag inte av att bråka med mig själv mer. Jag älskar boken så jag kan inte sluta läsa den. Men jag skulle så himla mycket uppskatta ifall ni gav tips för att jag ska sova bättre. Jag kan ju tillägga att när jag sover drömmer jag om huvudkaraktärerna och gör en egen bok typ. Så då läser jag typ upp i huvudet för mig själv om boken. Jag kan verkligen inte sluta läsa den. Jag har aldrig gillat att läsa men jag läser i timmar och blir inte ens trött på att läsa. Jag läser lätt 150 sidor i sträck. Hur ska jag få bort dessa problemen😔 Ha en bra dag!

Annons:
Xseros
2019-07-08 10:29
#1

Hur långt har du kvar av boken? kommer det hjälpa att den tar slut eftersom du vet hur allt slutar.


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

akvarium123
2019-07-08 11:09
#2

Alltså det bästa är att det är en serie även fast att jag vet att sömnen blir sämre. Och det är kanske 2000 sidor kvar?? Jag vet inte alls hur boken kommer sluta. Jag trodde först att jag aldrig skulle bli såhär besatt även fast att jag gillade filmen. Så jag har precis beställt sista boken som kommer med posten om bara några dagar. Jag vill verkligen inte sluta att läsa den och jag vet att jag inte kommer sluta för jag är besatt😬 Jag tänkte vänta med bok nummer 2 i serien men jag klara det bara i 30 min innan mitt tålamod tog slut och frestelsen kom att läsa igen och jag började läsa fastän jag hade bestämt mig för att ha en paus i 2 dagar… Så att sluta läsa den kommer tyvärr inte gå.

Vikan
2019-07-08 16:56
#3

Jag känner igen så mycket i det, alltid älskat att läsa och brukar kunna "släppa" böcker och abstinensen rätt fort - så fort jag läst ut boken. Slänga om sin dygnsrytm och sömn är aldrig bra, men det är sommarlov och så länge du inte har något specifikt att göra på dagarna hade jag inte oroat mig eftersom boken och serien har slut förr eller senare. Tror att du lugnar dig efterhand med läsning och besattheten? Annars brukar ordentliga distraktioner funka, särskilt de som gör det psykiskt och fysiskt trött. Då brukar man i alla fall sova bättre och glömma bort saker tillfälligt.

Vad är det för bok/serie, förresten?

[EM_L]
2019-07-09 16:11
#4

Jag känner igen mig i det. Speciellt när jag läste Olympens Hjältar, Percy Jackson, Magnus Chase och Twilight böckerna.

Men tänk så här, ju mindre du läser. Destumer får du kvar av att läsa den jättespännande boken.

Är samma sak för mig med serier. Nu har jag kollat 13 avsnitt, en säsong av Zoo på 4 dagar.

Det är svårt när en serie, bok eller vad det nu är, är så spännande.

Lona
2019-07-10 16:15
#5

Jag kan vara likadan! Jag blir nästan manisk med att läsa, tänka och "fantisera" om en del böcker som är riktigt, riktigt bra. Vill liksom bara läsa mer och mer samtidigt som den aldrig får ta slut. Kan det vara så att du blir extra engagerad för att det är sommarlov och hjärnan är lite "ledig"? Och vilken bokserie är det?! Vi vill ju veta!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

anonympajas
2019-07-12 22:58
#6

Läste ut hela hungergames trilogin på nästan ettusen sidor på fem dagae 🙈 Blev även helt fast när jag läste twilight. Läste när jag åt, duschade och pysslade 🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️ Blev helt besatt, drömde om böckerna läste om flera gånger och såg alla filmer minst tio gånger typ haha. Det var en fas, jobbig tid men det försvinner. Blev även helt fast i Nattens Hus, men slutade läsa mitt i serien o nu hittar jag inte tillbaka.. Fett segt hahah det var iallafall en fas för mig ocg det kommwr nog gå över för dig med. Njut när du har wn så bra bok!

Annons:
Upp till toppen
Annons: