Annons:
Etikettövrigt
Läst 3958 ggr
[Zingo.s]
2019-07-08 17:52

Sluta vara stel/blyg

Hej! Jag är en tjej på 17 år. Mitt problem som följt med mig hela livet är att jag är väldigt blyg när jag pratar med nytt folk. Jag säger ingenting och jag skrattar när det blir stelt för jag vet inte vad jag ska säga. Jag använder mig utav en app för att träffa nya vänner och folk att skriva med, och idag frågade den finaste killen jag någonsin sett om mitt nummer, MEN jag vågar inte prata i telefon för jag vet inte vad jag ska säga. Min blyghet förstör kontakten jag kan få med honom. Hur ska jag bli av med den här blygheten?? Jag önskar att jag älskade att prata med nya människor, men jag är för blyg….jag blir så arg på mig själv och tänker ”SKÄRP DIG!! kom på någonting att prata om”. Hur fan ska jag våga prata med folk?? Jag blir så nervös att jag säger fel ord och stammar.

Annons:
91Marran
2019-07-08 18:03
#1

Skriv till honom att du gärna vill prata med honom men att du har svårt för att prata med nya människor. Kanske kan ni skriva ett tag?

Mvh
Mig

[Zingo.s]
2019-07-08 18:10
#2

#1 Han frågade om jag vill prata i telefon men jag skrev att jag är för blyg för att prata med nya människor. Det här är den enda chansen jag har, men såklart förstör jag den.

silverfiisk
2019-07-08 18:16
#3

Jag var väldigt blyg under min uppväxt och trodde aldrig att jag skulle våga göra vissa saker och prata med okända människor, men man växer ifrån det. Även om det känns jobbigt nu så kanske det kan vara en liten tröst att det förmodligen inte kommer vara så när du blir äldre. Det du kan göra är att försöka utsätta dig för det du tycker är jobbigt eller läskigt. Du kanske kan prata i telefon korta stunder till att börja med, och sedan prata längre stunder när du känner dig mer bekväm. När man väl inser att man faktiskt kan och att det går bra så brukar blygheten släppa lite. Försök att jobba lite på ditt självförtroende och självkänsla.

[Zingo.s]
2019-07-08 20:50
#4

#3 Tack för ditt svar!

BokDuvan
2019-07-09 00:16
#5

Är också extremt blyg o introvert, får ångest av att jag ska träffa min kompis på stan hahah. Men de va värre förr, nu kan jag iaf prata lite me folk o jag e nt lika blyg längre. Vissa personer är jag nt alls blyg runt men vissa som jag känt i flera år e jag sjukt blyg runt så de beror på person också skulle jag säga. Vad pratar ni om normalt? Trodde också de skulle bli stelt me min kompis men de flöt på bra, hon pratade mest men båda va liksom aktiva i samtalet o de slutade me att vi pratade o gick runt i två timmar plus åt lunch så ah tror de löser sig. Bara försök prata me honom, han kommer nt bitas

[Zingo.s]
2019-07-09 01:29
#6

#5 det jobbiga är om det blir stelt och jag lägger på och låtsas som att mobilen dog typ

Annons:
[EM_L]
2019-07-09 16:06
#7

Är också riktigt blyg och har svårt för att prata i telefon eller allmänt ansikte mot ansikte. 

Om det blir stelt tex så kan du lägga till något extra som har med det ämnet ni pratar om. På vilket sätt blir det stelt Zingo.s?

[Zingo.s]
2019-07-11 16:57
#8

Öhhhhh….. jag pratade precis i telefon med en skitsnygg kille, men det var så stelt och jag ställde inga motfrågor för jag var så nervös. Jag fick så mycket saliv i munnen att jag inte kunde säga vissa ord för jag var så nervös. Han kommer aldrig prata med mig igen för jag var sjukt tråkig och stel. Jag gick runt i HELA huset när vi pratade för jag kunde inte stå still. Varför är jag så här????

[Zingo.s]
2019-07-11 17:03
#9

Får paniiiiik…. han frågade precis om vi kan träffas i veckan eftersom jag är hemma själv, men han vet ju inte att jag har akne och är lite överviktig. Bilderna han har sett på Badoo är jag snygg, men inte i verkligheten. Klart man redigerar bilderna och använder ögonfransfiltret på snapchat innan man lägger upp i profilen på Badoo. Om jag hade en bra kropp och ingen akne så hade jag velat träffa honom, men mitt självförtroende är på botten..

[Zingo.s]
2019-07-11 17:08
#10

Jag förstör alltid mina chanser jag har med killar som verkligen är min typ. Han är 19 och jag är 17, så han är ju mycket mognare..

91Marran
2019-07-11 17:30
#11

Min kille var raka motsatsen till bilden. På bilden var han 17 och smal. När vi träffades var han 26 om kraftig. Jag gick på insidan och vi har varit ihop i två år och är sambos. Jag går alltid runt när jag pratar i telefon. Försök tro på dig själv. Han vill ju ses och det tyder på att samtalet gick bra

Mvh
Mig

[Zingo.s]
2019-07-11 18:42
#12

#11 han skrev efter samtalet att det inte var stelt och att han kan vänta tills jag vågar träffa honom. Han ville bada i veckan men det vill inte jag eftersom jag inte är bekväm i min kropp och att vara utan smink då jag har akne.. Han sa att han går på min personlighet och att det bara är ett plus om jag är fin.

[Zingo.s]
2019-07-11 18:44
#13

Han skriver säkert med andra tjejer som han träffar, men det gör ju jag med. Han är verkligen min typ, men han kan få bättre. Det är fett osexigt att ha dåligt självförtroende. Men det har jag ju på grund av min kropp och akne. Håller dock på att gå ner i vikt och har redan gått ner 11kg ;)

Annons:
91Marran
2019-07-11 18:46
#14

#12 Han är ju en dröm att få kontakt med. Han verkar vara en genomgo kille och mogen nog att ha ett förhållande. Att han kan vänta betyder mycket. Ta det försiktigt och håll hårt i honom samtidigt.

Mvh
Mig

[Zingo.s]
2019-07-11 18:48
#15

#14 Jag ska försöka hålla hårt i honom. Hoppas han känner samma bara.

[EM_L]
2019-07-12 11:52
#16

#13 Jag ber dig… gå inte ner i vikt. Banta inte för någon killes skull.

Om han är den rätta, så skulle han inte bry sig om att du var lite överviktig. Han skulle bara se insidan av dig.

[Zingo.s]
2019-07-12 14:07
#17

#16 Jag går ner i vikt för mig skull. Jag började gå ner i vikt ett år innan jag ens pratade med folk utanför familjen. Jag gör ingenting för någon annans skull, men man vill ju känna sig fin och sexig och inte känna sig obekväm och skymma kroppen.

[Zingo.s]
2019-07-12 14:08
#18

Jag är livrädd att han ska bryta kontakten för att jag inte vill träffas. Men han skrev ju att han kan vänta tills jag vill, men jag är ändå rädd..

[Zingo.s]
2019-07-12 17:49
#19

Jag får stress…!! Han vill träffa mig imorgon och bada, men jag vill inte det för jag HATAR min tjocka kropp. Han vet inte hur ful jag är. Om jag hade en bra kropp och ingen akne så hade jag träffat honom, men jag vill inte när jag känner mig ful..

silverfiisk
2019-07-12 18:16
#20

#19 Säg att du inte vill bada då. Ni kan ju hitta på något annat om du vill träffa honom. Försök jobba på ditt självförtroende! Det är inget fel på dig.

Annons:
[Zingo.s]
2019-07-12 18:18
#21

#20 Det värsta är finnarna..kroppen är ju inte så farlig, jag är 170cm och väger 61kg. Jag vill väga typ 50kg, men med en tränad kropp.

Xseros
2019-07-13 16:40
#22

170 och 61 är inte alls överviktigt om du tror det. Med tanke på hans tidigare meddelanden etc tror jag inte han bryr sig om hur du ser ut


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

[Zingo.s]
2019-07-13 16:57
#23

#22 jag vet att det inte är övervikt, men jag känner mig obekväm i min kropp och vill därför få lite mer muskler och bli smalare ;)

silverfiisk
2019-07-13 18:31
#24

#21 Häng inte upp dig på att du ska väga 50kg. Muskler väger också.. Självklart ska du må bra och känna dig bekväm i din kropp, men du kanske kan lära dig tycka om dig själv som du är? Du är inte överviktig, och eftersom du är lång så har jag svårt att tro att du ser kraftig ut. Angående finnarna så kommer dom med största sannolikhet försvinna när du blir äldre. Även om det kanske inte är jättebra så går det ju att täcka dom med smink om du skulle vilja det. Vill du träffa killen så ta mod till dig och gör det! Det är insidan som räknas, och du verkar vara en bra och fin person. Var dig själv och försök att inte tänka så mycket på ditt utseende. Det kommer att gå jättebra!

[Zingo.s]
2019-07-13 19:51
#25

#24 finnarna förstör mitt utseende.. jag vill inte visa mig utan smink, och definitivt inte inför killen. Han ville ju bada, men jag kan ju inte bada med smink och då kommer han se min äckliga hy. Jag själv tycker det är fett oattraktivt med akne på killar, så varför skulle inte han tycka det samma? Han skickar inga bilder på sin mage eller när han är avklädd vilket alla andra killar gör, så han verkar inte vara en fuckboy. Sen vet jag inte om jag är den enda han är intresserad av att träffa eller om han träffar andra tjejer, så jag vet inte om jag ska känna mig speciell. Han är DRÖMKILLEN för mig. Han är trevlig, sjukt fin och passar in på min typ. Men han kan få så mycket bättre. Igår skrev jag till honom att han kan få någon bättre för jag är ful och blyg, då skrev han att jag inte ska säga sånt om mig själv. Är det ett bra tecken? Som ni märker har jag inga vänner att skriva med, därför skriver jag allt här.

[Zingo.s]
2019-07-13 19:54
#26

Han kommer ju tappa intresset för mig när jag inte vill träffas…och det gör mig så jävla ledsen

silverfiisk
2019-07-13 21:21
#27

#26 Träffa honom! Det värsta som kan hända är väl att han inte är intresserad (även om det är osannolikt utifrån det du har skrivit här) men då vet du iallafall och kan släppa det och gå vidare. Det är väl jättejobbigt att så gärna vilja träffa någon men inte våga? Alla människor bryr sig inte om utseende, tro det eller ej. Det finns vattenfast smink, och om du inte doppar huvudet så kan du väl bada med smink? Om ni har pratat länge och han verkar tycka om dig så bryr han sig nog inte om att du har finnar. Det är din personlighet som spelar roll.

Annons:
[EM_L]
2019-07-13 22:00
#28

Zingo.s! Bara sluta!

Strunta i finnarna och ditt utseende. Du väger som du ska och om det hjälper skriv kanske såhär till honom. "Skulle du bry dig om hur jag såg ut? Om jag har finnar och kanske tentakler?"

Han kanske skriver "Haha, trevligt skämt"

Då kan du bara svara "Svara på frågan är du snäll"

Prova det. Svarar han nej så behöver du inte vara rädd.

#24  "Igår skrev jag till honom att han kan få någon bättre för jag är ful och blyg, då skrev han att jag inte ska säga sånt om mig själv" Såklart att det är ett bra tecken!

Jag är lite överviktig och har akne. Men jag vet att jag är fin ändå, och att den rätta killen för mig är den som bara bryr sig om personlighet och det sättet som jag är fin på. Att jag duger som jag är och inte behöver sminka mig för att dölja finnar eller akne.

[Zingo.s]
2019-07-13 22:40
#29

#27 vi har skrivit på snap typ tre dagar och pratat i telefon en gång. Han undrar saker om mig och skriver oftast röda hjärtan, det gör mig glad 😊

[Zingo.s]
2019-07-13 22:43
#30

#28 mm tack! Han kan fortfarande få finare än hur jag ser ut just nu.. jag vill träffa läkare för mina finnar, men jag vet inte hur lång tid det kan ta tills man får hjälp och hur lång tid det tar för finnarna att försvinna.. vet ni?

silverfiisk
2019-07-13 23:05
#31

#30 Börja med att kontakta en hälsocentral och boka tid hos en läkare där. Du borde kunna få en tid inom några dagar. Där jag bor kan man oftast få en läkartid samma dag eller dagen efter om man ringer till hälsocentralen när dom öppnar på morgonen. Läkaren kan skriva recept på läkemedel och det brukar man kunna hämta ut på apoteket direkt efter läkarbesöket. Hur lång tid det tar för finnarna att försvinna är olika från person till person, men jag skulle tippa på några veckor. Har du väldigt mycket finnar och receptbelagda läkemedlet inte hjälper så kan man få remiss till en hudläkare på sjukhuset istället. Prova att ringa till hälsocentralen när dom öppnar på måndag. Berätta för läkaren att du tycker det är jobbigt och att finnarna begränsar dig och gör dig osäker. Lycka till! :)

[Zingo.s]
2019-07-13 23:19
#32

#31 Tack! Jo jag har ganska mycket finnar. Inga grova finnar som gör ärr, men det är mycket på kinderna och på sidorna av hakan.

Xseros
2019-07-14 00:09
#33

Som många redan sagt, han vill ju träffa dig och du vill egentligen träffa honom, han bryr sig inte om ditt utseende och är enligt dig perfekt. Du har just nu det bästa läget du kanske någonsin kommer att få. Ta chansen innan den försvinner!


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

[Zingo.s]
2019-07-14 09:52
#34

#33 tack! Jag måste ta chansen, men vågar inte. Han bor en timme från mig, så det blir lite krångligt för mig att åka dit. Det är mest därför jag inte vill.

Annons:
91Marran
2019-07-14 10:34
#35

Be honom komma till dig istället. :) Jag har valt att åka till killarna, så jag kunde dra mig ifrån om det skulle bli lite galet. Andra har jag träffat på stan. Det har varit en trygghet för mig.

Mvh
Mig

[Zingo.s]
2019-07-14 12:06
#36

#35 tanken är ju inte att vi ska vara hemma hos han, utan jag vill träffas på ett offentligt ställe, typ att han träffar mig vid centralen eftersom jag inte hittar i Stockholm. Det är inte lätt att ta mig där ifrån eftersom jag måste kolla tågtider osv.

[Zingo.s]
2019-07-14 21:47
#37

Vi snackade lur i en timme nyss *-*

silverfiisk
2019-07-14 21:58
#38

#37 Vad kul! Gick det bra?

[Zingo.s]
2019-07-14 22:35
#39

#38 ja det gick bra. Några tysta sekunder då jag inte vet vad jag ska prata om, så han ställde frågor och tog upp ämnen att prata om. Annars gick det bra :)

[Zingo.s]
2019-07-14 22:46
#40

Han säger ”när vi åker dit, när du kommer hit, du och jag”. Det är positivt va?

[Zingo.s]
2019-07-14 22:50
#41

Det jag skäms över är att jag inte är lika mogen som andra i min ålder. Jag förstår inte alla ord folk i min omgivning säger, så jag håller bara med. När vi pratade i telefon sa han ett ord jag glömt bort just nu, men jag låtsades hålla med som att jag förstod ordet i hans mening. Han skrev två ord på snap som jag behövde söka upp för att veta vad de betydde. Hur ska jag lära mig alla ord folk använder? När min pappa säger ett ord jag inte känner till så frågar jag alltid, men jag får ofta ”ibland undrar jag om du föddes igår” som svar. Jag förstår att han säger så eftersom jag är väldigt omogen i mitt talande. HATAR det

Annons:
Xseros
2019-07-14 23:07
#42

Många utryck är väl inte så nödvändiga att kunna och det borde inte förväntas att du ska kunna alla ord. Alla utryck är inte särskilt mogna heller… Bry dig inte om det. Du lär dig så småningom.


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

[Zingo.s]
2019-07-14 23:20
#43

#42 jag vill lära mig nu för att kunna använda de orden och förstå vad folk menar. Ibland när jag skriver eller ska säga en sak så vet jag inte vad ordet heter och då kan jag inte säga vad jag menar.

BokDuvan
2019-07-15 06:05
#44

#43 samma sak händer min kompis, hon tappar orden eller klantar till sig med uttrycket, men tycker jag att hon är omogen för det? Nej. Vi skrattar bara åt det och jag förklarar vad som är rätt. Det är helt naturligt för mig att man inte kan alla ord o uttryck, så ta det inte så allvarligt

[Zingo.s]
2019-07-15 16:57
#45

#44 hur gammal är din kompis då?

[Zingo.s]
2019-07-16 17:11
#46

Så fort han inte svarar eller inte skriver ett hjärta eller en emoji känns det som att han inte gillar mig. Jag vet inte ens vad han är ute efter. Drömmen hade ju varit om det kunde bli han och jag, men jag känner mig som en jobbig person…han är så fin och snäll. Men jag är för ful. Han är värd bättre. Han kanske inte alls tänker att det kan bli någonting av oss, utan han kanske bara vill vara vänner. Men det känns som att han vill mer eftersom han skriver hjärtan och ger komplimanger. Det är svårt.. Hoppas han inte går in på iFokus och läser allt jag skriver…

91Marran
2019-07-16 21:02
#47

Låt honom bestämma vad han tycker. Han kanske tycker att du är jättefin och har en bra humor eller något annat positivt. Man måste inte alltid skriva smilies. Man kan vara glad och intresserad för det. Jag kan tycka att det kan bli jobbigt att hitta en smilies varje gång som passar. Låt honom bestämma och lugna ner dig själv. Det kommer att gå bra, bara du slappnar av och visar dig som den du är.

Mvh
Mig

[Zingo.s]
2019-07-16 21:32
#48

#47 jag skickar inte smileysar på varje meddelande heller, men när han inte skriver en smiley känns det som att han inte tycker om mig haha. Det är nästan alltid han som skriver först för jag känner mig jobbig och för på om jag skriver, även fast det är varannan dag. Ja, mitt självförtroende är på botten.. Även fast vi bara skrivit i fem dagar och snackar lur två gånger så känns det som att han tappar intresset om vi inte träffas snart. Jag vill jättegärna träffa honom, men som sagt är jag rädd att han ska bli besviken eller inte tycka om mig. Samtidigt tänker jag ”vad spelar det för roll om han inte tycker om mig när vi träffas. Jag tar min chans och antingen kan det bli bra eller så blir det dåligt”. Han bor bara 46 minuter från mig med tåg och 48 minuter med bil. Om han och jag ska träffas så tar jag tåget och han får möta mig vid centralen så kan vi gå på stan eller på en mysig promenad. Jag vet dock inte om mina föräldrar skulle tillåta mig att träffa en kille som är tre år äldre än mig och åka tåg till han själv. Min storebror har en tjej i samma stad och han får åka dit själv varje helg och när han inte jobbar, och hon är 10 år äldre än han. Jag hade lätt åkt dit imorgon eller i övermorgon om jag inte hade mens, men jag vill inte behöva tänka på det första gången vi träffas. Sorry att jag delar mig mig här, men jag har ingen annan att snacka med.

Annons:
91Marran
2019-07-16 21:49
#49

Förstår att det är jobbigt med mens vid sådana omständigheter. Låter bra att du väntar. Precis så du ska tänka! Vad spelar det för roll. Låt honom bestämma hur det ska gå. Vart dig själv och låt honom välja. Går det inte bra så är det bra att veta det tidigt. Går det bra så vill man ju veta det minst lika tidigt. :)

Mvh
Mig

[Zingo.s]
2019-07-16 22:03
#50

#49 jag är bara rädd att det ska bli stelt och att jag blir knäpptyst och inte vågar säga ett ord. När jag gick i sjuan och umgicks med mitt dåvarande crush så var jag helt tyst och vågade inte säga ett ord nästan.

Xseros
2019-07-16 23:15
#51

Skillnaden är väl att han vet att du tycker om honom (?) vilket din crush i sjuan troligtvis inte visste. Själv är jag ganska introvert också och jag försöker oftast vara tydlig med det men eftersom att ni inte ens haft kontakt i en vecka lär ni ha mycket att prata om så det lär inte vara något problem


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

[Zingo.s]
2019-07-16 23:30
#52

#51 killen i sjuan visste att jag var galet förälskad i honom, men killen jag är intresserad av nu vet det inte. Jag känner mig nästan lite taggad på att träffa honom, få det gjort liksom. Går träffen åt helvete så har jag i alla fall tagit min chans.

[Zingo.s]
2019-07-16 23:33
#53

Jag vill vara lite mer spontan och utsätta mig för jobbiga situationer. Jag tycker till och med det är jobbigt/stelt när jag ska träffa min storasyster och hennes sambo. Igår frågade hon om dom kunde komma förbi och ge mig sällskap och jag sa ja även fast jag inte ville. Jag måste utsätta mig. Andra kan ju. Jag vill inte ens gå ut för att hämta posten för jag vill inte visa mig inför grannarna på framsidan, men baksidan går bra.

[Zingo.s]
2019-07-18 22:07
#54

Vi snackade precis och jag frågade om han har planer i sommar, och han sa att han ska på dejt..jag vet inte om han menar mig eller någon annan tjej. Jag känner mig i alla fall inte speciell längre.

[Zingo.s]
2019-07-18 22:11
#55

Han ringer bara när han är på väg någonstans. Men eftersom vi började prata via en dejtingsajt så pratar han väl med många tjejer. Detta förstörde mig kväll.. jag var superglad att han ringde mig, men när han sa att han ska på dejt i sommar så blev jag faktisk ganska ledsen, men inte speciellt överraskad på samma gång.

Annons:
[Zingo.s]
2019-07-18 22:16
#56

Hur ska jag kunna ta reda på om han träffar andra tjejer eller om det bara är mig han snackar med. Han är så sjukt gullig och snäll, men jag blir besviken om han är så mot andra också. Jag skriver med andra killar, men han är den enda jag skriver hjärtan med, vill veta mer om och vill träffa.

[Zingo.s]
2019-07-18 22:23
#57

Sorry för att jag skriver en massa kommentarer, men jag vill veta vad ni tycker. Ska jag typ skriva på snap ”jag är inte den enda du snackar med va? ska jag känna mig speciell?” Som ni hör vill jag verkligen veta vad han söker

[Zingo.s]
2019-07-18 22:40
#58

För att klargöra. Jag förstår att han träffar andra tjejer för att träffa den rätta. Jag förstår att han inte vill snacka när han är hemma för då hör hans familj. Jag förstår bara inte hur han kan vela prata med mig som är tråkig och stel vid nytt folk. Jag tänkte fråga om han vill träffas nästa vecka, men det ska vara 30 grader och känns inte bra att träffas för första gången och behöva gå lättklädd och svettas haha. Han sa att det skulle passa perfekt o träffas om tre veckor då han tar mc-kort och kan hämta mig, vilket skulle vara askul :D Hjälp mig!

[EM_L]
2019-07-19 07:18
#59

Träffa honom! O även om han dejtar andra så träffa honom. Du skriver att han är gullig och att du gillar honom. Var bara dig själv i alla situationer! Då kan folk verkligen se vem du är. Att du faktiskt är en trevlig person. Så sluta upp med att vara så rädd och sånt för att du tycker att du är ful och kommer att svettas. Det är en kille på mitt jobb som är snäll och tja lite gullig. Jag är mig själv. Skrattar och tänker inte alld på hur jag ser ut. De flesta jag möter bryr sig inte om jag har finnar eller är lite överviktig. Bara ha kul med honom! Så kommer allt förmodligen att gå super!

[Zingo.s]
2019-07-19 11:08
#60

#59 tack!

[EM_L]
2019-07-19 11:12
#61

#60 De nada. Ingen orsak.

[Zingo.s]
2019-07-20 10:23
#62

Jag försöker utsätta mig för situationer jag inte gillar, så när en kille frågar om mitt nummer och vill snacka så ger jag mitt nummer och snackar med personen i telefon. Det är en kille jag funderar på och träffa i augusti. Jag vill vara spontan och modig och inte säga nej till allt, för hur kul är det?

Annons:
[Zingo.s]
2019-07-29 15:40
#63

Omg…tåget går om en timme till Stockholm och jag ska träffa killen.. vad har jag gett mig in på??? Vi ska typ gå runt i Stockholm eller på en promenad och snacka. Åhhh det kommer bli så stelt för jag vet inte vad jag ska säga….!!! Det kan gå bra och han vill ses igen, eller så går den skit och han skriver aldrig till mig igen. Jag har inte träffat någon utanför släkten på tre år och därför är det nervöst. Men det kanske blir lättare att prata när vi går runt och ser saker att prata om, det är ju också ljud runtom så det blir inte så tyst. Känns som att vi sagt allt till varann per telefon och därför har vi inget att prata om. Jaja vem bryr sig? Varför tänker jag ”tänk om han inte gillar mig”, jag ska tänka ”hoppas jag gillar honom”. Man tänker alltid vad den andra ska tycka om en, men man går ju på dejt för att se om en själv tycker om den andra.

[Zingo.s]
2019-07-29 15:43
#64

Jag kommer skaka så mycket, fan..och på rösten.

Xseros
2019-07-29 17:36
#65

Det kommer gå så bra så. Så länge du är dig själv och inte tänker på att det är stelt eller att du låter skitkonstigt eller vad det nu kan vara så går det jättebra


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

[EM_L]
2019-07-29 18:58
#66

Har deyt gått bra med honom:-)?

[Zingo.s]
2019-07-29 21:56
#67

Träffen gick bra! Kände inte att det blev stelt, även fast jag blev tyst ibland. Slutade med strul ;) får se om vi träffas igen. Kände inte riktigt ”kärlek” men ja ja det kanske kommer.

[Zingo.s]
2019-07-29 21:58
#68

Sitter på tåget och väntar på att åka hem. Är väl hemma om 1,5 timme kanske. Måste ta bussen från centralen och den går varje halvtimme så jag hoppas att den går perfekt till jag kommer, eller att jag inte behöver vänta. Finns inga uttag på tåget och jag har bara 16%.. får lyssna på podd bara.

[Zingo.s]
2019-07-29 22:00
#69

Blev senare än tänkt, lär va hemma 23:30..mina föräldrar är galet arga på mig…

Annons:
[EmoGirl]
2019-07-30 21:43
#70

#69 Du e 17 och träffade en kille. Antar att dina föräldrar vet att du e blyg så de bör vara jävligt (sry för språket) stolta över att du tog de steget. Förstår ifall de e rädda om dig o så… men du e snart myndig. Och kul att det gick bra <33 Lycka till med honom.

[Zingo.s]
2019-07-30 22:48
#71

#70 föräldrarna blev sjukt arga när jag kom hem mitt i natten, men jag förstår att dem blev oroliga när jag inte svarade i telefon på hela kvällen. Var inte läge att svara. Han frågade om vi kan träffas imorgon men jag ska ha mens och vill inte åka till honom om jag får mens. Inte så nice att behöva tänka på att byta skydd när man inte har tillgång till toalett.vet inte hur jag ska göra. Får jag mens på morgonen så träffar jag honom inte, men om jag inte får mens träffar jag honom.

[EmoGirl]
2019-07-30 22:57
#72

#71 Skit i mensen! (asså förstår att det är jobbigt och så… men typ alla tjejer planerar efter när de har mens… asså jag pallar inte bry mig om den/det(?)) Hemma hos folk finns det alltid soptunnor och även på offentliga toaletter finns det ju. Han verkar gilla dig och du verkar ju också intresserad så passa på. Så länge man inte ska bada så tycker jag mens inte är en anledning till att skippa saker… Har själv varit på en fest och supit medan jag hade mens… det var inga problem och gick bra att byta skydd torts att jag var full och försvann in i mina tankar typ var tredje sekund… Du väljer… men ville bara förklara att mens inte är något som man måste anpassa sig för

[Zingo.s]
2019-07-31 13:36
#73

#72 Jag ställde in träffen idag och hoppas på att jag får mens idag eller imorgon, för jag sa att vi kan träffas början på nästa vecka och då vill jag att mensen ska ha tagit slut. Jag trodde verkligen att jag skulle få mens idag då jag har alla symptom, men jag tränade hårt igår och det brukar göra att mensen kommer senare.

[Zingo.s]
2019-08-14 10:32
#74

Jahap, då står man och väntar på tåget en timme för tidigt. Kommer behöva vänta på en kompis i Stockholm 45 minuter. Det är en kille jag ska träffa som kompis. Vet inte om det känns riktigt bra. Mer nervös att träffa honom än jag var när jag gick på min första dejt för två veckor sen… vi träffas ju som kompisar, men på nåt sätt känns det konstigt att träffa honom. Har typ en klump i magen

[Zingo.s]
2019-08-14 10:56
#75

Missade mitt tåg då jag inte hittade det, så jah fick köpa en ny biljett och sitter på rätt tåg nu. Slipper i alla fall vänta ;5 minuter i Stockholm, nu får jag vänta 10 minuter, så det är ju skönt ;) Fan vad glad jag är att jag hittade ett laddningsutrag under bordet ;)

Upp till toppen
Annons: