Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 689 ggr
[EmoGirl]
8/5/19, 7:05 PM

(X) Problem med ärr (VARNING BILD)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag började skära mig för ett år sedan och skar mig i början bara på vänstra armen men slutade efter en månad med att skära mig där för att man ser dom ganska lätt. (Bytte till andra ställen sedan… ifall någon undrar) Iallafall så har dessa ärr som snart är ett år gamla börjat svida (dom har aldrig gjort det tidigare efter att dom var läkta). Undrar ifall någon vet varför eller så… (kan/vill inte gå till en läkare då mina föräldrar inte vet om det)

Annons:
Virans<3
8/5/19, 7:22 PM
#1

Oj, jag kan inget om sånt här tyvärr. Hihi jag är ju bara tretton😋 men jag hoppas att det löser sig och att du mår bättre💖

Sindri
8/5/19, 7:58 PM
#2

Har du solat på ärren?  Ser de annorlunda ut i färgen?

Varför vill du inte prata om det? Som förälder blir man mest ledsen för att man inte visste, inte fanns där och kunde hjälpa när det behövdes. Att prata om det kan hjälpa.

[EmoGirl]
8/5/19, 8:15 PM
#3

#1 Tack #2 Nej, det är de som stör mig. Och dom svider liksom kort och sedan försvinner det. Det har kommit och gått nu i en veckas tid. Jag vet att dom borde få veta… men jag klarar bara inte att berätta eller prata om det.

Sindri
8/6/19, 8:26 AM
#4

Visa ärren. Snälla gör det. Som förälder känner man sig så dum och utanför som inte vet.

akvarium123
8/7/19, 1:36 PM
#5

Jag vet inte om du har möjligheten men jag har hört att saltvatten läker sår. Kanske fungerar det på ärr också? Jag har ingen aning men kan ju inte bli värre. Läste att dina ärr hade läkt men kanske behövs saltvatten ändå? Kanske blir bättre och slutar svida även fast att det kan svida när man badar men sedan blir det oftast bättre iallafall vad gäller sår🙂

anonympajas
8/7/19, 1:44 PM
#6

Blev så för mig också. Blev först lite rädd men det gick över. Kan inte säga i vilka situationer då det var ett tag sedan jag skar mig på armarna, men jag kommer ihåg att ärren ibland sved.. 🤔

Annons:
Lona
8/7/19, 4:10 PM
#7

Jag har ett (operations)ärr som fortfarande svider ibland, många år senare. Har du testat att smörja med någon mild mjukgörande salva? Är kan ju bli stela och att man upplever det som att "huden inte räcker till".


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[EmoGirl]
8/8/19, 4:35 PM
#8

#7 Tack, jag kan prova det.

Upp till toppen
Annons: