Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1152 ggr
[EM_L]
2019-08-10 12:51

Skolstart!

Hejsan svejsan!

Nu börjar ju sommarlovet gå mot sitt slut för de flesta. Vissa börjar tidigare och andra senare.

Jag börjar den 15 Augusti, alltså nästa torsdag! Och ska börja nian, wohoo säger jag bara! Inte….

När börjar ni? Vilken klass? Och ser du fram emot det?🙂

Annons:
Demeter
2019-08-10 13:02
#1

Jag börjar också femtonde 😕 Måste träffa min vidriga lärare…Men om två år flyttar jag till Danmark 🤗

[EM_L]
2019-08-10 13:10
#2

#1 Awee, hoppas att allt går bra med läraren! Finns ifall du känner för att PMA mig.

-----

Har fått veta igår vem jag ska ha som mattelärare…. och neej…

Hon är riktigt trevlig o nice. Men jag förstår inte riktigt vad hon pratar om.

När hon förklarar så flyter typ allt ihop….

Ska prata med henne redan den första mattelektionen och berätta hur jag känner.

Och angående Algebran som jag måste nämna för henne! Suger på algebra, och geometri.

Även om jag tycker att matte kan vara kul så är jag dålig på det.

Jag vet inte ens hur man räknar ut arean av en cirkel😭 Och det med potenser har jag också glömt! Hur man räknar typ 10 upphöjt till 2 minus 5 upphöjt till 1.

Borde ju bli 5 upphöjt till 1😞 

men jag antar att jag kommer in i det igen. Och jag lovar mig själv att plugga mer i matten, gör det alldeles för lite. När jag är färdig med dem talen så skriver jag mina egna liknande och räknar ut dem  osv.

Och så Engelskan vill jag inte ens tänka på😮😢 Ska ju ha nationella prov i nian och det känns som om jag kommer att få F och tvingas gå i lovskola o sommarskola…

BokDuvan
2019-08-10 13:50
#3

#2, jag kommer verkligen inte ihåg arean av en cirkel, men det finns formelblad och du KOMMER att få ett formelblad vid np tex, så ba du förstår formeln kommer att gå bra. 10 upphöjt med 2 - 5 upphöjt med 1 blir 100-25 så 75 ;) Börjar 22:a i gymnasiet, har sett lite vilka som kom in på samhäll och usch har ångest, hoppas ingen av dem kmr in i min klass iaf

[MelliOO]
2019-08-10 13:53
#4

Vi börjar 19 augusti. Jag börjar i sexan. Vet inte riktigt om jag ser fram emot det eller inte, detta p.g.a. att jag inte vet ETT DUGG om hur det kommer bli. Vi kommer få nya lärare i alla ämnen och har inte träffat nån av de. Dessutom vet jag inte heller hur mina klasskompisar kommer bete sig mot mig, de har betett sig konstigt hela sommarlovet:( Men den här terminen ska i alla fall bli bättre än förra, känner mig starkare och säkrare💪

Demeter
2019-08-10 14:02
#5

#2 🤗 Tycker att hon är riktig vidrig och otrevlig. Och sen så har vi mattelärarna 😕

Virans<3
2019-08-10 21:31
#6

19 börjar vi sjuan på en ny skola🤩 Helt nytt, nya vänner, ny lokaler( inte bara för mig utan de har renoverat) nytt sätt, massa nytt😋jag ser fram emot det😄 haha men jag vrider mig lite när jag tänker på dessa lååååånga mattelektionerna som bara är tröök🤣 Men annars så pep☺️ hih och så får man köpa nya kläder och grejer😁

Annons:
[Zingo.s]
2019-08-10 21:57
#7

Jag börjar den 19:onde och börjar tvåan på gymnasiet ._.

[EmoGirl]
2019-08-10 22:34
#8

Jag börjar gymnasiet den 12. Ser egentligen inte fram emot det trots att jag får en chans att börja om (då det är en ny skola och en ny klass) Jag hoppas väl att allt blir bra och att jag mår bättre av det. Men får väl se…

akvarium123
2019-08-11 16:11
#9

Jag börjar 20 augusti. 

Känns okej. Har 3 st lärare jag inte gillar alls varav en av lärarna är jag livrädd för. Men jag försöker hoppas på det bästa att vi har den läraren på VT istället. De andra lärarna har jag haft andra problem med. En gav mig ett betyg som jag inte tyckte var rättvist pga olika omständigheter som läraren hade gjort och sedan en annan lärare som inte bryr sig ett skit om man presterar eller inte. Det enda man kan göra är typ att fjäska för annars får man E eller D. Men ifall man säger att hon är fin så har man plötsligt förtjänat ett A😡

#2 Känns lite som att du och jag har lite samma problem med detta med engelskan. Men jag kan lugna dig med att det inte kan vara så farligt. Jag är själv på F/E nivå och jag känner mig inte det minsta stressad över detta. Har du sett proven för tidigare år? Dom är ju jätteenkla! Eller jag tycker iallafall det. Sedan så kan jag inte alla orden i det texthäftet. Men jag menar man kan ju försöka förstå om man vill. Det är ju bara det att man får tänka en gång extra så förstår man förmodligen vad ordet betyder. 

Engelska Nationellt Prov 

Arean på en cirkel är; 3,14*radie*radie. 

Men som sagt man får ett formelhäfte så det mesta finns ju tillhands🙂

unicarl
2019-08-11 18:31
#10

Jag börjar ettan på gymnasiet den 19:e! Är väldigt taggad faktiskt! Ska bli kul med ny klass, nya lärare samt att jag denna gång faktiskt fått välja vad jag vill läsa mer av (jag ska gå natur). Dock är jag nervös över att natur kommer att bli för svårt även om jag är väl medveten om att det kommer att vara en utmaning. Jag får helt enkelt ta det som det kommer och hoppas på det bästa :)

Åh, minns när jag skrev i en liknande tråd när jag skulle börja sjuan, time flies :')

akvarium123
2019-08-11 18:54
#11

#10 Åh Du kom in på Naturprogrammet som du pratat om att du ville gå. Vad roligt! Jag tror verkligen att det kommer gå jättebra för dig🙂

[Erica. Lundstrom]
2019-08-11 20:01
#12

Börjar den 19… Bild gymnasiet. Livrädd… Främst för att folk från min gamla-gamla skola kommer gå där… Var väldigt utstött där….. Först sista halvåret i femman jag dög… När jag rasade i vikt… Högstadiet hade kunnat vart riktigt bra om jag ej sabbat allt. 6 an var "bra", alltså om mna bortser från min äs som vart starkare å starkare å mådde dåligt men ändå bättre än vad jag kom att göra åren efter… Finns inget jag ångrar mer än att jag, hösten i sjuan när min dåvarande mentor bad att få prata med mig. 35 min… Inleddes med "hur mår du?" "bra." "är det verkligen så? HÄR hade jag kunnat sagt nej., å berättat sanningen å brytit ihop å fått hjälp. Jag gjorde ej det… När min andra mentor gång på gång konfronterade mig att jag ej gick till matsalen. Under två mån tid gick ja inte till matsalen sen gick det inte längre. =gå dit, sitta, gå tbx. När han frågade gånh på gång på gång hur det var, att jag tappade gnistan mer och mer. Varför jag inte sa att jag tänkte ta mitt liv den där fredagen när han försökte prata m mig. Nästa skoldag, måndag, stod jag på en bro. Efter det så såg alla lärare skitoroliga ut över mig. Å minns en v efter så mötte jag min mentor på morgonen. Han såg väldigt orolig ut, frågade hur det var. Sa att jag alltid kan komma till honom om det är något, vad som helst så skulle han hjälpa allt han kunde. När musikläraren gång på gång visade att han var orolig för mig. Hrr jag i våras fick ett utbrott på honom, stod å skrek på han, ilsket, en vass röst jag aldrig använt tidigare. Det var inte jag som pratade då…. Jag som alltid vart livrädd att prata m lärare… Stod å skrek på en…. Är rädd för idrottslektionerna… Ej haft idrott sen veckan innan sportlovet… Livrädd för att svimma… Rädd för hur luncherna kommer gå…

Sunshine00
2019-08-12 00:24
#13

Jag börjar gymnasiet och känner mig livrädd. Några få från min gamla klass var så dryga mot mig, och jag är bara rädd för att känna mig utfryst. Det känns också som att jag har för höga förväntningar, och det känns så jobbigt att innerst inne veta att de troligen inte kommer uppfyllas.

Annons:
[EmoGirl]
2019-08-12 22:50
#14

Hade min första skoldag idag på gymnasiet. Jag är då sjuk glad att jag valde den linjen och så. Lärarna är trevliga och tar hänsyn till alla elever (då jag suger i franska och behöver extra stöd så är jag sjukt tacksam) och min klass är hittills trevlig. Jag har dock bara pratat med 4 av 22… Hoppas alla andra får en bra start och en trevlig klass <3

[EM_L]
2019-08-13 09:10
#15

#12 Åh Erica! Om jag bara kunde få krama om din IRL🤗 

Såg mitt schema igår😂 Tycker att den är rätt så bra, och så ska 9A(Min klass) Tydligen ha en Franska lärare i NO.

hoppas jag träffar honom i övermorrn så jag kan fråga. "Lär du ut NO också?"

akvarium123
2019-08-13 15:09
#16

Idag fick jag mitt schema😃 Och det är verkligen helt perfekt! Jag slutar så tidigt varje dag i jämförelse med 8;an. Jag längtar kanske inte direkt efter att börja men det känns som en extra pepp att ha ett riktigt bra schema🙂

[EM_L]
2019-08-13 21:37
#17

#16 Det är bästa är när två av de sista lektionerna i veckan är idrott! Då kan man duscha när man kommer hem.

Demeter
2019-08-13 21:59
#18

#17 Hoppas att mitt schema också blir så. Har verkligen ångest för min kropp. Hatar mina kurvor 😕

[EM_L]
2019-08-13 22:19
#19

#18 Har bara den sista lektionen idrott en gång i veckan. Andra är efter lunch med en lektion efter tror jag??

Tycker ändå om mitt schema då två av mina tre mattelektioner ligger på förmiddagen då jag är mycket piggare.

[EM_L]
2019-08-13 23:08
#20

Läste nyss den gamla skolstarts tråden och såg att jag skrivit om en krönika!

Jisses, den ska ju bli färdig nu i nian. Skriver om att alla borde få gratis jojo-kort😃

Annons:
Travis D
2019-08-14 01:03
#21

Jag börjar 18:e samma dag som jag får min 3:e katt 😁 börjar 8E så bara 2 år kvar tills jag äntligen får börja gymnasiet. Jag ser verkligen fram emot det. Har höga krav på mig själv iår så får fanimej ta å fixa mitt skolår å öka närvaron i svenska och idrott.

[EM_L]
2019-08-14 09:49
#22

#21 Låter bra!=) Kämpa på i åttan, men bränn inte ut dig.

Du vill inte komma till nian och liksom struntat i åttan. Om du förstår vad jag menar. Lägg inte allt på slutet=)

Trust me, jag har gått i åttan och den första skoldagen så tjatade dem om hur viktigt det var att vi började nu och inte lade allt kvar i nian.

------

Imorrn!😃 Och så kommer ju såklart mensen perfekt till skolstart också😟

När jag detssutom vill ha mina nya jeans! Och är så konstigt för mig att ha jeans när jag använder binda🤪 Inte alls skönt.

Ritade också med mina nya pennor på mitt ny inköpta matteblock  med spiral.

Eller köpte tre kolegieblock och tre rutblock för 60 kr totalt, rätt så billigt.  (Och jepp, hatar skolans skrivhäften då man ska vika o hålla på)

Xseros
2019-08-14 10:38
#23

Bortsett från att jag är halvt handikappad så är jag väldigt taggad på detta året.. Verkar ha fått en bra klass och enligt två kompisar som går/gick i gymnasiet är båda riktigt bra. Största nackdelen är att jag känner två av dem vilket enligt mig inte är fullt optimalt då jag helst skulle vilja ha en komplett nystart. Sällskap på bussen iaf.


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

akvarium123
2019-08-14 14:32
#24

#17 Även jag fick den turen med mitt schema att sluta BÅDA dagarna med idrott sista lektionen😃 Så himla skönt att avsluta på det sättet för jag hatar verkligen att behöva duscha efter idrotten🤮 Fy så vidrigt jag tycker det är att behöva stå där med en massa andra folk omkring sig helt naken🤮

Men nu slipper jag båda dagarna och är jättetacksam för det! Förra året hade jag en idrottslektion som var mitt i dagen och den andra som sista lektion. Det tog alltid emot så mycket på den lektionen vet jag när man behövde duscha efteråt. Jag fattar ju varför. Jag skulle inte heller velat sitta bredvid nån svettig person men dieter just det obekväma i att duscha offentligt…😕

Demeter
2019-08-14 19:04
#25

#23

🤗

Shia1
2019-08-18 22:42
#26

Första skoldagen imorgon, fått schemat.. Inte helt kass men första gången jag såg det var det liu må å ons morgon å ledig ti å fre morgo. T typ halv elva. Dock har de flyttat om nu så börjar 8.30 varje morgon, 😅 slutar förvisso lite tidigare då… Bild… Men hoppas det kmr gå bra.. Fick återigen pepp från min dressyrtränare/ridlärare😅 Tydlggen hade hon gått musik på gymnsaiet😅 men då hade de första året alla estetiska så de hade musik, dans, teater, bild. "stackars bildlärare" skrev hon😂 tydligen ritade hon en väldigt vacker ko i oljekritor. (frågan är fin-fin eller fin-katastrof? 😅) hon spelade iafgitarr å flöjt, och alltså min reaktion😂 trodde typ hon gått på strömsholm eller så, inte musik😂 Teater hade jag kunnat ana, för några år sen på en aktivitetsdag på ridhuset så var det fångarna på fortet tema. Å då var hon utklädd till den som läser gåtor och 😂 hon gjorde det väääldigt bra. Alltid lär man sig något nytt om människor😂.

Alvirpo
2019-08-19 10:23
#27

Själv börjar jag plugga på universitet den 2a september 😮 Superspännande, men är också otroligt nervös! Hur ska det gå? Kommer jag trivas? Klara plugget? Bo själv? Hur kommer det funka med hunden? Så mycket frågor, så lite svar. Är väl bara att vänta och se. Var minst lika nervös innan gymnasiet och det gick ju suveränt så ska väl klara detta också 😃

Annons:
Shia1
2019-08-19 23:01
#28

Gick bättre än väntat första skoldagen… På morgonen var det samling i aulan, satt då med några från min gamla klass samt hon i min parallelklass som skulle gå bild. Där vart vi uppropade å fick gå med våra mentorer. Sen var det info, vi fick möta våra lärare(som verkar väldigt bra! Lite komiska vissa av dem… Spec naturkunskapsläraren verkade väldigt virrig😂😂) Idrottsläraren /ma läraren verkade väldigt bra! Vi körde namnbingo osv, en i klassen bor i samma by som mig😂. Så känns skoj det finns mer än gamlingar här Sen vart vi uppdelade i grupper om 6 Pers, m två lärare å fick gå rundvisning å åt sen tsm. Me-panik… Först ta mat själv. Grönsaker att välja på i massor å likaså maten… Kmr nog alltid finnas ngt man gillar… Sen satt vi vid ett bord å satt mitt emot idrottsläraren/ma läraren dessutom😅 Iaf! Liu har jag i stallet båda liu passen, samt behöver bara vara med på en av de två idrottslektionerna! Så får bla längre liu under tisdagar, har då det t kl 13. Ist för typ 11. Känns extra bra att bara ha en idrott/veckan då jag tycker idrott är väldigt pressande och svårt och känner mig lätt instängd… Sitter även i sen i våras jag är livrädd för att svimma under passen osv… Samt ej haft idrott sen v efter sportlovet… Så.. Sen fick vi även rita ett porträtt av oss i blyerts😂 1 h hade vi på oss! Man hinn ju inget då! Iaf vart jag tillslut klar om än långt ifrån nöjd. Sen lades allas sånna i en låda som vi ska få öppna sista dagarna i trean😂 likaså ska vi skriva ett brev till oss själva i trean imorgon. Hittils känns allt bra iaf.

[Zingo.s]
2019-08-20 08:59
#29

Första dagen i skolan…börjat andra året på gymnasiet. Börjar om 1 minut

akvarium123
2019-08-20 10:48
#30

Började också idag! Gick Toppen! Även fast att jag redan vill ha sommarlov igen😃

Mitt schema är perfekt så det finns egentligen inget att klaga på för mig🙂Mer än att jag inte får sova ut😂

[EM_L]
2019-08-20 12:53
#31

Har gått hyfsat bra idag! Vi har börjat att arbeta och det har varit lugnt.

En lärare som är IT administratör hjälpte mig med att få Spotify på min chromebook, så just nu är det fulländat. Att anteckna på papper när jag ska plugga och skriva texter. Ex en text om det forntida grekland så brukar jag skriva det jag ska skriva i mitt block. Sedan renskriver jag det på datorn.  

Och så musik som får mig mig avslappnad och vilja jobba. Kan jobba då.

Ska ta mina mattegrejor nu!😎

Virans<3
2019-08-20 14:50
#32

Det var en såå bra dag! Jag tror att detta är den bästa skolan någonsin!!! Haha, jag trivs verkligen! Fina lokaler, super sjyssta lärare som alla älskar och det verkar inte vara en stökig skola👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Upp till toppen
Annons: