Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1005 ggr
[Zingo.s]
8/12/19, 1:31 PM

Värdelös och ful

Jag känner mig värdelös, jobbig och ful, känns som att ingen tycker om mig. Jag är en tjej på 17 år och har alltid känt mig som den jobbiga personen i gänget. Just nu har jag inga kompisar och inte haft på tre år, vilket jag hatar. Jag vill ha nya kompisar men jag vet inte hur man skaffar vänner. Jag pluggar upp mina betyg just nu vilket betyder att jag inte går ett vanligt gymnasium och träffar inte folk från skolan. När jag ska börja ett vanligt gymnasium tror jag det är lättare att få kompisar när man går i samma klass med folk man träffar varje dag. Men jag är samtidigt rädd att ingen ska tycka om mig. Idag la jag upp en bild på Instagram och förväntade mig fina kommentarer och likes, men nähä då. Inga kommentarer och 9 likes på flera timmar. Min dejt kommer säkert inte ens se bilden och om han gör det kommer han säkert inte kommentera eller lika den. Jag förstår inte hur folk med 300 följare får över 100 likes på en bild och jag med över 500 följare får 20 likes. Är jag så ful och jobbig? Känns som att jag söker uppmärksamhet hela tiden. Ibland tänker jag ”damn vad snygg jag är” men efter 10 sekunder tänker jag ”fulaste jag sett”. Jag har stora kinder, stort ansikte och finnar. Ingen fin kropp heller. Skriv inte ”du är fin precis som du är”, för jag vet att jag inte är fin. Hatar hur jag är och ser ut. Kunde jag inte födas vacker och ”perfekt”? Fattar inte hur min dejt kan vela va med mig. När jag är med han mår jag bra och känner mig värdefull, men när jag lämnar honom känner jag mig misslyckad. Jag sitter hemma i min säng med mina egna tankar och därför får jag upp tankar om hur äcklig och ful jag är. Jag vill ha tjejkompisar, inte bara killar runt om mig.

Annons:
Calcifer
8/12/19, 1:38 PM
#1