Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 630 ggr
[Zingo.s]
2019-08-12 13:47

Friend zonad

Som ni säkert läst i mina tidigare inlägg dejtar jag en kille. De senaste dagarna har jag börjat skriva med en kille som tycker om mig men jag tycker inte om honom på det sättet. Jag har klart och tydligt sagt att vi inte kommer göra nånting med varandra eftersom jag har en dejt, men han säger att han är rädd att förstöra mellan oss eftersom han vill vara mer än vänner. Vi ska träffas första gången i veckan och jag är rädd att han ska bli friend zonad.. hatar att göra folk ledsna/besvikna och det kommer jag göra honom. Jag kan se oss som bästa vänner, men absolut inget mer då han inte är min typ och som skrivet dejtar jag en kille. Livrädd att han ska försöka kyssa mig, vad gör jag då liksom? Friend zonad deluxe när jag viker av. Hur ska vi säga ”hejdå” liksom? En kram? I don’t know. Får väl ta det som det kommer, men är livrädd att göra något jag kommer ångra, vilket jag inte kommer såklart. Han verkar vara väldigt desperat efter en flickvän/kk. Han har det redan jobbigt i livet ska jag då friend zona honom också? Fy fan vad jag tycker synd om honom. Aja, märker jag att han vill mer så får vi sluta prata med varann, så enkelt är det. Han skulle känna igen sig i texten om han har iFokus, så jag får hoppas att han inte är inne här haha.

Annons:
Calcifer
2019-08-12 14:16
#1

Det där med friend zone är det dummaste uttryck jag någonsin hört. Det finns inget fel i att ha en vän av det motsatta könet och att man enbart ser dem som vänner är inte att lägga dem i någon "friend zone" som om det är negativt. Man kan inte känna romantiskt för alla, och man gör inte fel i det. Om någon har känslor för en som man inte besvarar gör man alltså inte fel i att vara ärlig och säga det. De som gnäller över att de blivit lagda i en "friend zone" verkar ha stora problem med att uppskatta personer för vilka de är och respektera deras känslor. Snarare är det som om de förväntar sig att för att de är snälla och ställer upp för den andra personen är de skyldiga att få något romantiskt i utbyte. Och det är bara lustänk.

Har du sagt att du bara vill vara vänner och han försöker sig på något är det han som gör fel då han inte respekterar dig eller dina känslor.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Honestyisdead
2019-08-12 15:08
#2

Du har redan "friend zonat" honom eftersom du bara vill vara vän.

akvarium123
2019-08-12 21:49
#3

Jag skulle gett honom en kram. Om tillfället passar alltså🙂 Att ge en kram för mig är ett sätt att säga hejdå och behöver inte innebära kärlek så ge en kram om du känner för det, annars skippa det. Det avgör ni nog när ni väl träffas via kroppsspråket🙂

Lycka till!

[Zingo.s]
2019-08-12 22:22
#4

#3 det blir nog en kram när vi träffas och säger ”hej”. Känns konstigt att säga ”hej” utan en kram haha

[Malou04]
2019-08-12 22:24
#5

#4 Gö de som känns rätt för stunden o tänk inte för mycket. Va bara dig själv så går allt säker jättebra!

[Zingo.s]
2019-08-12 22:49
#6

#5 tack :)

Annons:
ApanAnn
2019-08-14 21:45
#7

Såhär va. Det är inte ditt jobb att skydda andra människors känslor. Det kan vara svårt att vänja sig av med eftersom tjejer uppfostras av hela samhället till att tänka på andra, vara hänsynsfulla och allmänt behagliga. Men i alla fall, du får ta hand om dina känslor så får han ta hand om sina. Börja öva redan nu! Om du klart och tydligt säger att du har en dejt och inte är intresserad så får han ta hand om sina känslor kring det själv. Om han skulle ge sig på dig och försöka kyssas eller bara tjata hål i huvudet på dig om hur svåååårt det är att inte ”förstöra” och ”vilja mer” eller något annat som du sagt att du inte är intresserad av är det HAN som girlfriendzonar dig. Det är sjukt mycket värre och elakare än att friendzona nån. En del killar (och män) är lite dumma i huvudet och fattar inte att tjejer inte är något man stoppar in vänskap och snällhet i för att sen få hångla. Om han inte verkar fatta att vänskap är en bra grej och inte bara ett sätt att få flickvän så låter han inte ens värd att sätta i nån ”friend zone”. För så gör inte en bra vän.

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

[Devya]
2019-08-15 11:50
#8

Jag skulle inte ens träffa en kille som tycks vilja vara lite mer än bara vänner. De brukar bli väldigt jobbiga enligt min erfarenhet och de får de aldrig ut ur sitt huvud att det kanske kan bli något mer av vänskapen i framtiden…

[Zingo.s]
2019-08-15 12:52
#9

#8 förstår precis vad du menar.

Upp till toppen
Annons: