Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 792 ggr
[MelliOO]
2019-08-14 11:14

Raka sig

Detta kanske låter lite konstigt, men jag undrar om det är smart att raka sig under armarna? Känns som att det kommer sticka och klia när håret växer ut.

Annons:
[Zingo.s]
2019-08-14 11:20
#1

Om du rakar dig en gång och låter det växa ut efter kan det klia vid utväxt, så om du rakar en gång kan du fortsätta för att det inte ska klia. Jag tycker att det luktar äckligt i armhålorna vid utväxt, så jag rakar varje dag.

silverfiisk
2019-08-14 12:30
#2

Jag tycker inte att det kliar eller sticks när det växer ut. Prova en gång och se vad du tycker. Tycker du att det känns obehagligt eller något så är det ju bara att låta bli att raka igen sen. 

Vill man inte ha hår under armarna och inte vill raka så kan man ju använda vax, epilator eller laser istället. Med vax och epilator tar det längre tid innan håret växer ut, så man behöver inte göra det så ofta. Tar man bort håret med laser så kommer det inte tillbaka alls.

[MelliOO]
2019-08-14 18:26
#3

Okej tack så mycket för svar🙂Ska testa och se😁

Demeter
2019-08-14 19:04
#4

Vaxa istället, gör lite ont men växer ut senare och tunnare!

Anonymos
2019-08-21 08:42
#5

Jag vet att jag tyckte det var väldigt skönt när jag hade rakat bort håret under armarna för första gången. Det blev inte så varmt och helt plötsligt fungerade deon som den skulle, att få mig att inte stinka svett. 

Jag har ganska grovt och mörkt hår under armarna också så för min del ville jag inte att det skulle synas heller. 🙂

/Anonymos

Upp till toppen
Annons: