Annons:
Etikettalkohol-och-droger
Läst 1016 ggr
[Zingo.s]
8/14/19, 3:58 PM

Börja dricka alkohol

Intressant o veta. Vilken ålder började ni dricka alkohol och när var er första fylla? Har själv aldrig varit full men dricker då och då.

Annons:
[EmoGirl]
8/14/19, 4:01 PM
#1

Började med 15år (är fortfarande 15) och har varit full 1 gång annars bara påverkad. Har druckit framförallt sprit.

[EmoGirl]
8/14/19, 4:02 PM
#2

Ska tillägga att första gången jag drack var första gången jag blev full.

[Malou04]
8/14/19, 4:08 PM
#3

13 år var jag full för första gången och har druckit regelbundet sedan dess (förutom när jag var inne på sis) Har också varit påverkad och nästan alltid full i närmare en vecka nu… hehe. Är även jag 15år…😇

20Ante02
8/14/19, 4:11 PM
#4

Jag är 17 snart arton och brukar inte dricka mer en en öl eller ett glas vin. Jag har aldrig varit full och det ingår inte i min bucketlist att någonsin bli. Kanske är ganska trist 😂

Lona
8/14/19, 4:16 PM
#5

Jag vet faktiskt inte, jag var väl 15 kanske? Om man går efter när jag började dricka med kompisar så att säga. Första fyllan hade jag när jag fyllt 18 och flyttat hemifrån, då hade vi några år av festande. Jag har dock aldrig varit så full så att jag spytt, inte minns vad jag har gjort eller gjort något som jag ångrat senare. Är nog ganska ordentlig av mig.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

ThatPie
8/14/19, 4:27 PM
#6

Första gången jag drack var valborg då jag var 18, är 20 nu. Aldrig riktigt blivit full då jag inte är personen som dricker mer än en eller två cider (4,5%). Smaken av alkohol är inte något som jag gillar.

Annons:
Scorpio97
8/14/19, 4:32 PM
#7

Jag fick smaka någon klunk vin eller liknande hemma från att jag var kanske 15 år. Första gången jag drack utanför hemmet var på studentbalen när jag var 18 år. Är nu 21 år och har aldrig druckit mig full och har inga planer på att göra det heller. Dricker sällan över huvud taget och när jag gör det är det oftast så lite att jag inte känner av det. För mig ger det liksom inget :) Sen är jag väl lite extra försiktig pga missbruk i släkten


//Jessie

Vikan
8/14/19, 4:32 PM
#8

Drack alkohol första gången när jag var 14, tror jag. En halloweenfest, men jag drack mig inte redlöst full. Första gången jag var full var kanske när jag var 16. Är 18 nu och dricker kanske någon gång i månaden, ibland bara en cider eller 2 och ibland blir jag full

Turast
8/14/19, 4:57 PM
#9

Jag är snart 23 och drack inte förrän jag var 20, var full typ 3 gånger. Nu dricker jag aldrig. Tycker det är sjukt att en drog som alkohol är lagligt men ex cannabis är inte det. Är ju bara att kika på hur många som dött av alkohol och hur många som dött av cannabis (inga.).

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[Zingo.s]
8/14/19, 5:12 PM
#10

#4 #5 det är bra att ni inte dricker för att vara ”coola” 👍🏽 Många tonåringar börjar ju dricka för att spela tuffa typ haha

Calcifer
8/14/19, 5:24 PM
#11

Jag var 16, men blev inte särskilt full utan mer typ lullig. Var över 18 första gången jag blev full. Men jag drack inte särskilt ofta ändå.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Alvirpo
8/14/19, 6:07 PM
#12

Tror jag smakade typ en klunk cider av min storasyster när jag var runt 16, och därefter några enstaka klunkar här och där fram tills jag fyllde 18 och fick dricka en hel cider själv haha. Första gången jag blev full samt drack "på riktigt"  (mer än ett glas vin eller en cider) var under studentveckan (ca 18,5 år).

500
8/15/19, 3:52 PM
#13

Mina kusiner tvingade mig till att prova alkohol när jag fyllde 18 så det var första gången jag provade. Andra gången jag gjorde det var jag 22 och då valde jag det själv. Är idag 24 och har aldrig varit full på det sättet.

Annons:
JoannaLi
8/15/19, 10:24 PM
#14

Vid 18. Drack enstaka cider vid middag från typ 16 typ. Första fyllan 18.

akvarium123
8/15/19, 11:33 PM
#15

Gills Herrljunga cider som alkohol😃 För i sådana fall har jag druckit det sedan jag var 6 kanske? Men jag får så ont i samvetet när jag druckit cider även fast att mamma och pappa tycker det är okej så jag klarar nätt och jämt av att dricka ett glas innan jag får skuldkänslor och känner mig som en alkolist… Så jag dricker det bara ett glas 0,7% cider vid jul och nyår😂

ThatPie
8/16/19, 12:47 AM
#16

#15 Herrljunga har 0.5% eller mindre och klassas som alkoholfri, om du syftar på de klassiska äpple, päron och fläder som de har. Har själv druckit den sedan jag var liten, så är inget farligt :)

-Aida-
8/16/19, 9:59 AM
#17

Började dricka när jag var 24. Nästan hela min släkt är alkolister och har dött i alkolism vissa av dom, så jag hade bara sett den hemska, dystra och fula sidan av alkohol under större delen av mitt liv. När  jag va 24 skulle mina nya vänner festa, jag hakade på dom nykter första gången, sen på andra festen en månad senare drack jag cider och testade min tolerans och alkoholens effekter på mig. Nu är jag 28 och har periodvis festat sen dess med mina vänner och ibland gått på krogen.

akvarium123
8/16/19, 10:36 AM
#18

#16 Hahahha japp😂

Fridaaaa
8/16/19, 12:10 PM
#19

Minns inte när jag smakade men aldrig varit full. Aldrig förstått grejen med det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
8/16/19, 1:24 PM
#20

Hmm, första gången var jag ca 25 år gammal.

Första gången jag smakade på alkohol så var jag tre år gammal enligt min mamma. Det var en olyckshändelse bör jag tillägga! :)

Annons:
[Zingo.s]
8/16/19, 1:43 PM
#21

#20 haha okej

unicarl
8/17/19, 7:01 AM
#22

Är 16 och smakat har man väll gjort men ser inte riktigt grejen med att dricka mig full. Jag kommer personligen inte att få ut något av det så första fyllan lär dröja.

sp0ngeb0b
8/17/19, 8:19 AM
#23

Fint att så många här inte dricker så mycket! Fortsätt vara starka och fall inte för grupptryck! Jag har en nära vän som är 23 år och aldrig har druckit en droppe, men hon har fått stå upp för sig tyvärr. Jag däremot har druckit desto mer. Har alltid fått smaka av föräldrarna så minns inte när första gången var, men jag var 16 första gången jag drack med vänner.

[EM_L]
8/17/19, 9:53 AM
#24

Är 15 och har aldrig smakat och tänker aldrig att smaka eller dricka. Har smakat lite energi dryck. Men det innehåller ju inte alkohol. Minns att jag grimaserade så äckligt det var.

missMoa
8/17/19, 6:12 PM
#25

Smakade några klunkar av en kompis på midsommar, 16år, smaken va inget för mig så lär nog dröja ett tag innan de blir ngn mer alkohol för mig

Upp till toppen
Annons: