Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 795 ggr
[EmoGirl]
8/14/19, 10:53 PM

(X)Något att leva för?

(Vet att X kanske inte behövs men då detta kan vara känsligt för vissa dom mår dåligt och så, så gjorde jag det för säkerhetsskull) Som vissa vet från mina andra trådar så mår jag inte alltid… typ aldrog 100% bra. Jag har självmordstankar, etc. Eftersom jag ibland knappt kan ta mig upp ur sängen vissa dagar då jag inte ser någon mening med att leva… Jag har funderat på vad som är värt att leva för (asså för mig) men inte hittat något. Iallafall så undrar jag om ni lever för någonting och om ja, för vad?

Annons:
Shia1
8/14/19, 11:54 PM
#1

❤️Är trött och ska sova nu men ville skriva någonting, skriver mer om ngn dag. . Förstår hur det kan kännas.. Samt har självmordsförsök i bagaget… Det som får mig att leva och överleva är hästarna, ridning, körning. Lever för hästarna. Utan hästarna "är jag död" som min ena lärare uttryckte i våras under mitt ridförbuds tid. Mådde mycket sämre när jag ej fick rida och på en dag, från den dag de tog ifrån mig ridningen var det som att jag bara försvann å dog. Vilket jag iprincip gjorde också. Sen är även bakning en stor passion för mig, bakat å sålt hela sommarn å tar emot beställningar nu. När jag stod på kanten t att ta mitt liv. Anledningen till att jag ej kunde var för att hur kan man hoppa när alla rba minnen från hästarna tränger igenom skallen. Framtidshopp, drömmar, mål, alla timmar man lagt ned. Det gjorde att jag överlevde den dagen på bron. 2 cm från kanten. 2 cm hade allt vart slut. Ibland finns det ingen mening att leva. Men sålänge du lever kan du hitta din mening med livet. Är du död. Finns det verkligen ingen mening❤️ godnstt

Sindri
8/15/19, 12:05 AM
#2

Engagera sig i något som ger framtidshopp för vår planet och de som bor här?
Ingen kan göra allt, men alla kan göra något. Du är viktig!

Emmie andersson
8/15/19, 12:54 AM
#3

tänk på alla som skulle sakna dig, tänk på framtisdplaner, lovar att det blir bättre, alla har utmaningar i livet men det blir alltid bättre, lovar ❤️

[MelliOO]
8/15/19, 8:35 AM
#4

Det som ger mina dagar lite mer färg är gymnastiken. Alltid när jag mår dåligt tänker jag på den.

Ispeakfluentmoviequotes
8/20/19, 9:31 PM
#5

Jag fortsätter att tänka på hur ingen annan kommer få sådan kontak som jag har med min hund. Hur vi har gått igenom misshandel tillsammans, och hur hon var min trygghet, och vad som skulle hända om jag inte finns för henne. Hon är en väldigt speciel hund, låter inte andra hälsa, vaktar mig, rädd för män och höga ljud. När vi precis flyttat ifrån släktingen som misshandlat oss båda så kröp hon längst golvet, vågade inte kolla upp osv. Jag vet att om någon skulle försöka göra mig illa igen framför henne så skulle hon försvara mig även fast hon är en liten hund. Det tog 3 år för henne att komma nära någon annan än mig: min mamma. Jag kanske inte är den bästa personen som hon skulle kunna ha men jag vet att ingen kan älska henne mer än mig. Och jag är självisk, jag vill att hon ska vara min, min vän, min bästa vän, mitt allt, den som följt mig genom det mörkaste i mitt liv, den som fått mig igenom allt helvete

Xseros
8/20/19, 10:37 PM
#6

Jag lever för Gud, jag är kristen och det är jag för att jag vet att jag kan komma till Honom hur illa jag än mår och för att jag vet att även om jag inte klarar något i det stora hela, så kan jag det med Hans beskydd och kraft. Jag vet att Han älskar mig som den jag är och att Han har tagit min plats i dödsriket, och allt jag behöver göra i gentjänst är att tro på det Han gjort och att älska Honom en bråkdel av vad Han älskar oss. Jag tror, att när jag gör det som Han har sagt, så gör jag något gott för mänskligheten och då kommer världen lite närmare Hans vision, att var och en ska komma till himmelriket. Jesus dog inte för att de syndfria skulle nå himmelriket, ty ingen är syndfri. Jesus dog för att de med synd, synd att bli dömd till döden för, inte skulle gå till dödsriket utan förevigt vara fria från dess grepp, eller som Bibeln formulerar det i Johannesevangeliet 3:16; "Ty så älskade Gud världen, att Han gav den sin ende son, så att de som tror på Honom inte skall förgås utan ha evigt liv" Genom hans uppoffring vann vi nåden och det finns inget som vi kan åstadkomma som kan mäta sig med detta, men det jag gör, det vill jag Göra så som Jesus skulle gjort. Ty i begynnelsen skapades ljuset, och mörkret har än inte övervunnit det. Det finns en ännu längre Bibel vilken jag uppmuntrar er att läsa.


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

Annons:
[EM_L]
8/25/19, 7:48 PM
#7

Ja, i grund och botten så bär jag på väldigt mycket sorg.

Nej, jag har inte blivit misshandlad. Men hellre det än att veta att ens mamma är död sedan åtta år tillbaka. Att veta att vänner har ljugit och att jag alltid varit den som försökt vara neutral. Men hamnat i bråk utan någon speciell anledning.

September 2018 till Februari/Mars 2019 är en tid med så mycket hjärtekrossande och olycklig kärlek och trakasserier vill jag bara inte tänka på. Att vara kär är bara jobbigt och jag vill vara Artemis, en jägare som inte vill gifta sig och som inte vill ha med kärlek att göra. Men det är omöjligt för mig, och nu… fattar jag att jag fortfarande är intresserad av just den killen. Vilket dödar mig.

Jag lever för djur, och no shit den som såg mig att jobba med 70 hundar denna sommaren.  Och jag lever för att rita, lyssna på musik.

Men ibland är det hopplöst.

Ispeakfluentmoviequotes
8/26/19, 8:45 AM
#8

#7 Alla upplever saker annorlunda, ett bråk kan få någon att vilja ta livet av sig, för en annan misshandel eller någons död. Men jag hade hellre vetat att någon älskade mig när dem dog istället för att vara någons boxningssäck, inte uppleva någon kärlek alls

MyCola
9/17/19, 11:46 AM
#9

Har känt likadant i 2 år efter att jag blev tvångsinlagd på psyket. Allt har känts meningslöst, hopplöst och tomt.

Den stora förändringen var när jag träffade en kille, som jag nu dejtar. Han har verkligen fått tillbaka all min livslust. Jag har äntligen något att se fram emot och någon att kämpa för. Har börjat se en framtid och fått motivation till att jobba för att nå mina mål.

Upp till toppen
Annons: