Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 503 ggr
Demeter
2019-08-15 20:12

(X) Min lärare är väldigt elak

För nästan ett år sedan började jag i en ny skola. Jag trivs inte då min mentor är VÄLDIGT elak mot mig. 

Hon är också så bara mot mig, hon har också favoriserat eleverna och då ligger jag längst ner på listan. Hon behandlar mig som skräp, om jag frågar något blir hon ARG och skriker på mig, jag räcker ALLTID upp handen.

 Vill jag prata med henne så totalt ignorerar hon mig. T ex idag så fick vi nya scheman och då har vi idrott på onsdagar, slutet av dagen och vi slutar 15:30. Detta krockar med min ridlektion och jag frågar om hon kan boka in mig någon annan tid. Det FINNS lediga tider. "Nej tyst du får planera ." Säger hon med en otrevlig ton.

Hon brukar också "glömma" att skicka ut mejl till min mamma. Så idag så började vi 12:00 men hon hade glömt att skicka ut mejl till min mamma så jag var där klockan 9. Detta är inte första gången hon har gjort så mot mig. Alla andra får mejl osv.

Och inte nog med att hon behandlar mig illa och kan komma med elaka kommenterar och pikar så har hon nu särat på mig och min bästa kompis. Nu är jag helt ensam i en klass, skola där jag också är utfryst. 

Vad ska jag göra? Jag vill  ta livet av mig 😕Hon sänker mitt självförtroende så otroligt mycket. Allt jag vill är att få en vän,  klara dom tre åren som är kvar och sedan flytta.

Jag har tidigare varit mobbad också . (Inte samma skola.) Jag tänker mycket på att dom som har haft det svårt innan får det jobbigt och svårt efter att dom har börjat må bra igen. Det känns som det.

Annons:
silverfiisk
2019-08-15 20:19
#1

Prata med rektorn! Sådär får hon inte behandla dig, det är inte okej. Vet dina föräldrar om det? Dom kanske kan prata med din mentor isåfall? Eller så går ni till rektorn tillsammans. Du kanske kan få byta klass och få en annan mentor, om du vill. Angående att idrotten krockar med ridlektionen så är det tyvärr inget att göra åt. Skolan kan inte anpassa schemat efter dina fritidsintressen, utan du får anpassa fritiden efter skolan. Det kanske finns möjlighet att rida en annan dag eller tid?

Unicorngirl4
2019-08-15 20:58
#2

Jag ör ledsen för det kommande språket, men vilken bitch… håller med #1 det är inte alls okej, ta upp det med rektorn med din mamma/ föräldrar. Det är inte du som hjort fel, det är hon. Du ska inte bli nedtryck för att hon inte kan sköta sitt jobb ordentligt. Heja dig.

Demeter
2019-08-15 21:06
#3

Jag ska samla mig modet och gå till kuratorn imorgon och berätta allt. Annars får min syster följa med.

#2 Ja hon är verkligen en satkärring.

Upp till toppen
Annons: