Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 548 ggr
[EM_L]
2019-08-16 08:01

Gillar båda könen, men blir inte "sexuellt" ....

…. attraherad. Där fick mim rubrik sluta! Iallafall, kom fram till att jag är bi. Men när jag läser om vad som betecknar bisexuell så står det typ att du gillar och blir sexuellt attraherad av båda könen. Grejen är att jag blir inte direkt sexuellt attraherad i alla som jag gillar mer än en vän. Eller i någon nu för den delen just nu. Jag drömmer liksom inte om att ligga med den personen vilket jag inte har gjort med någon av de 3 jag blivit kär i. Jag drömmer inte om det överhuvudtaget. Jag tycker mer att sex är ugh för min del. Lite som asexuella, kan ha ett förhållande men vill inte ha sex. Rätta mig om jag har fel. Men är jag ändå bi även om jag inte blir sexuellt attraherad? Och vem vet, kanske blir jag det i ngn i framtiden.

Annons:
Namiko
2019-08-16 08:59
#1

Du kan mycket väl vara biromantisk och asexuell. Det är inte alltid ens romantiska känslor stämmer överens med ens sexualitet. Det kan hända att du blir intresserad av sex i framtiden men för att få reda på det är det bara att vänta och se.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Lona
2019-08-16 09:58
#2

Jag var nog inte särskilt sexuellt attraherad av någon när jag var femton, det kom några år senare. Intresserad, ja, och på "kyssar och mys" - nivå, ja, men inte rent sexuellt. Sen är det så individuellt, det är ytterst få personer jag blir attraherad av överhuvudtaget. Jag är straight men det är långt ifrån alla män i relevant ålder som jag ens slänger en blick efter, än mindre tänder på oavsett hur goa och trevliga de är. Däremot har jag en jämnårig kompis som vrider nacken ur led efter varenda snygging och dessutom gärna hade hoppat i säng med dem om tillfälle fanns. Vi är som sagt olika och även om det är viktigt att man hittar sin sexualitet och känner sig trygg i den så tänker jag att man ska låta det ta sin tid att växa fram. Du är säker på att du är bi och jag hoppas att du känner dig ok med det, men vänta med att sätta etiketter på resten innan du har "landat" så att säga. Samtidigt är det fullkomligt normalt att vända och vrida på saken, att känna efter, kanske prova sig fram. Man vill ofta kunna placera sig i ett visst "fack" och känna sig hemma där, att man "hör till", men se till att ha en liten dörr mellan facken om du senare känner att det inte stämmer. 😉😘


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lussan20
2019-08-16 10:29
#3

Jag är nog som Lona!

Trivs mest med kvinnor, men har ingen romantisk eller sexuell dragning till dom. De få män som attraherat mig har varit snälla, barnvänliga och mån om djur. Samt egobefriade. Nu då jag är över 70 så är intresset 0. Jag var aldrig intresserad av sex innan 16 års åldern och det gav inget då heller speciellt. Men kroppen ropade efter barn. När jag var 40 hade jag en liten topp på intresset för motsatta könet. Jag har blivit bedragen så  tillit och respekt blev illa tilltygade. Jag valde att lämna relationer som ung då man svek. Men det är pga en annan historia…MvhWL🌺

[EM_L]
2019-08-16 20:08
#4

Mm. Ok. Kan någon förklara skillnaden mellan Pansexuell och Bisexuell? För jag förstår inte skillnaden de förklarar på sidor X-)

[EM_L]
2019-08-16 20:28
#5

Hittade en sida jag fattade och är nog mer Pan sexuell. Jag kan dras till olika kön som gender fluid, transsexuella och inte bara killar o tjejer.

thistletoe
2019-08-16 21:56
#6

#5 Det är en myt att bisexuella inte attraheras till ickebinära kön. Att dessutom säga att transmän och kvinnor är andra kön än man och kvinna är också ganska så transfobiskt, inte sant? Jag som lesbisk är intresserad av ickebinära och transkvinnor förutom cis kvinnor, och det gör mig inte mer pansexuell för det. Bisexuella kan attraheras till alla kön och väljer inte person efter vad de har i byxan (vet många som säger att pan är hearts, not parts, men vem kan säga att de genuint älskar någon om de bara bryr sig om fysiska attribut?). Givetvis får du använda pan också, men jag skulle råda dig att tänka noga igenom anledningen till varför du känner att det är bättre att använda en identitet som förtrycker en annan, per definition.

Annons:
[EM_L]
2019-08-16 22:23
#7

#6 Aha. Ok, då fattar jag bättre. Tack!

Upp till toppen
Annons: