Annons:
Etikettövrigt
Läst 663 ggr
Anonym330
2019-08-16 22:49

Komplex över födelsemärken (bilder)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har födelsemärken överallt. Armarna, benen osv… kan inte ens gå i kortärmad. Sist bildläraren sa till mig att dra upp ärmarna sprang jag från lektionen i panik. Hur kan jag ta bort dom hemma? Kan man skära bort dom med typ rakblad?

Annons:
Anonym330
2019-08-16 22:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1
Xseros
2019-08-16 22:54
#2

Skär inte bort dem. Om så är fallet måste en läkare göra det för att du inte ska skada dig men du behöver absolut inte. Ser knappt några alls, knappt fler än mina. Oroa dig inte, ingen bryr sig om födelsemärken, det är helt naturligt


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

[EmoGirl]
2019-08-16 23:06
#3

Ingen kommer att bry sig om du har födelsemärken eller inte. Skit i dom, du har typ lika många som jag har vilket inte är något ovanligt. Alla har födelsemärken och det är inget att skämmas för. Men om du vill ta bort dom gå till en läkare som #1 säger. Att skära bort dom själv kommer inte sluta bra. Men att ta bort dom (oavsett hur du gör) kommer antagligen leda till ärr.

[EmoGirl]
2019-08-16 23:06
#4

#2 menade jag

silverfiisk
2019-08-16 23:30
#5

Av bilderna att döma så har du inte fler födelsemärken än ”normalt”. Alla människor har sånna och det är inget konstigt alls. Jag kan lova dig att ingen annan än du själv bryr sig eller ens tänker på att du har dom. Du ska absolut inte skära bort dom själv! Om du ändå absolut måste ta bort dom så får du gå till en läkare, men då kommer du att få ärr istället. Jag är dock tveksam till om en läkare ens skulle ta bort märkena då dom ser ut att vara väldigt små och inte är upphöjda. Dessutom ser dom ut att vara ljusa, så jag tror inte att det är något man lägger märke till om du inte nämner det. Om du vill så går det ju att dölja dom tillfälligt med hjälp av concealer eller foundation.

Valkyrija
2019-08-17 00:05
#6

Alla människor har sådana där, inte bara du! Jag har massor och har aldrig tänkt på det ens 😃

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
[TheSquirrel]
2019-08-17 01:05
#7

Ser ju ut som att du redan har skurit tillräckligt med rakblad. Kanske inte vore fel att prata med en psykolog eller liknande. Födelsemärken är fullt normalt och ingenting som vården lägger tid och pengar på att ta bort om man inte misstänker hudcancer.

[EM_L]
2019-08-17 09:50
#8

Har också lite födelsemärken på armarna och i ansiktet. Har aldrig fått kommentarer och ingen bryr sig.

[MelliOO]
2019-08-19 14:05
#9

Har massor av födelsemärken och även helt fräknig hud över hela ansiktet. Ingen jag någonsin träffat tycker födelsemärken är fult eller på något sätt dåligt, för alla har det (iallafall vad jag sett haha). Jag har dessutom ganska (utåtbuktande??) födelsemärken och ingen har kommenterat eller brytt sig.

Upp till toppen
Annons: