Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 393 ggr
Loka03
2019-08-21 07:52

Lunchen i skolan

Hej jag har precis börjat på gymnasiet. Men vad kan man göra på lunchen? Jag kan inte vara i matsalen då mina sociala problem och panikångesten är för stor. Men samtidigt så känns det som att det är den tiden då folk lär känna varandra? Vad ska jag göra. Jag är liksom fast….

Are humans real?👽👽👽

Annons:
Anonymos
2019-08-21 08:33
#1

Hellu!

Jag tyckte det var superläskigt att börja gymnasiet. Jag började ny skola i en helt NY STAD. Jag kände ingen! Under hela högstadiet hade jag varit mobbad och utfryst och uppväxten jag haft hemma var tuff. Jag lovade mig själv att utmana mig och gå till skolan ändå, utsätta mig för de jobbiga situationerna så som att gå förbi alla i matsalen och liknande. 

Om du inte har vänner och känner att problemen är för stora för att utmana, kan du kanske alltid gå hem på lunchrasten och käka hemma? Eller ta med dig något varje dag och hitta ett ställe att käka på i lugn och ro. Mat är viktigt och tro mig, du dör inte om du inte käkar varm mat vaaarje dag! Jag har gått i skola i Norge och där fick man leva på mackor under skolåren 😊

Kram till dig!

/Anonymos

[EmoGirl]
2019-08-21 09:18
#2

Förstår dig, jag fick nyligen nästan en panikattack i mensan. Försök hitta ett lite lugnare hör eller ett ställe där det inte är lika mycket människor. Det funkar för mig. Jag undviker dock fortfarande helst mensan. (Vet inte om det där blev logiskt men jag är sjukt trött just nu 😅😂)

Loka03
2019-08-21 17:49
#3

#1 #2 Tack för svaren! Ja gå hem skulle jag kunna göra eftersom jag bor bara en station med t banan ifrån. Men jag är rädd att då blir jag ännu mer anonym osv. Jag är liksom fast för att jag vill prata med folk i klassen men jag kan inte….Det är som en mental spärr som det bara inte går att komma över…

Are humans real?👽👽👽

Loka03
2019-08-21 17:52
#4

Mat är inget problem. Jag har inte käkat lunch sen jag var 10 haha! Det är väl mer det sociala som krånglar då jag också har haft erfarenhet av mobbning, isolering osv…. Jaja jag får väl låta tiden gå och se vad som händer. Vem vet i tvåan/trean kanske allt är annorlunda, till och med kanske bättre :)

Are humans real?👽👽👽

[EmoGirl]
2019-08-21 18:26
#5

#4 Hoppas det blir bättre. Jag började nu i en ny klass och väldigt många är typ intresserade av mitt liv… ganska störigt ibland, men är inte ensam och slipper vara den som är social och söker vänner. Dock så tror jag att alla i min klass har märkt att jag typ avskyr att kolla andra i ögonen och så…

Upp till toppen
Annons: