Annons:
Etikettstudier-och-utbildning
Läst 937 ggr
Adii
8/21/19, 8:42 AM

Skolk svara fort

Hej jag är mobbad. Min lärare säger att det ör mitt fel. Nu till saken vi har idrott idag men jag blir verkligen jättemobbad på idrotten! Jag har inte lämnat in mobilen idag då jag vill hem innan idrotten. Men nu sitter jag här på toan eftersom hon bad mig hämta den. Vad aka jag göra? vill bara säga att idrott är våran sista lektion så jag missar inget viktigt

Annons:
Anonymos
8/21/19, 8:47 AM
#1

Jag vet inte vilken klass som du går i men jag tycker att du ska fortsätta kämpa och inte hoppa över skolan bara för att elaka människor förstör för dig. Hur har du det med dina föräldrar? Kan du prata med dem och berätta hur du har det? Om din lärare inte tror dig och din version av varför mobbningen pågår, kanske du kan ta det med din rektor som också är chef för din lärare? Om inte det hjälper tycker jag att du ska försöka med en ny skola, ny klass.. 

Det är inte dig det är fel på, det måste du komma ihåg! Om ingen tror dig är det inte ditt problem ändå, det är fortfarande dem som gör fel.

Om du känner att idrottslektionen inte fungerar idag, gå hem. Försök ta kontakt med en kurator också, eller BUP eller psykolog! Ventilera och prata om dina bekymmer.

/Anonymos

Adii
8/21/19, 8:53 AM
#2

#1 Jag går i 7:an

Jag lyckades missa henne påvägen tillbaka när bgen var slut. Yes! Nu gäller det att undvika henne resten av dagen. Jag vågar inte gå till kuratorn

Anonymos
8/21/19, 8:58 AM
#3

#2: Du ska absolut inte behöva ha det såhär. Jag tycker du besöker skolkuratorn eller kuratorn på ungdomsmottagningen. Du måste prata av dig om det här för annars kommer du inte orka tre år… Högstadiet är viktigt, tro det eller ej, för att du ska kunna komma in på det gymnasiet du vill! 

Var inte rädd för att gå till kurator och prata om dina bekymmer. De berättar inte det vidare till någon och om du är rädd att dina föräldrar ska veta, kan du berätta det innan och då frågar hon dig innan hon kontaktar dem.

/Anonymos

Sindri
8/21/19, 8:59 AM
#4

Men kuratorn finns ju där för att hjälpa dig.  Ingenting blir bättre av att man gömmer sig, stoppar undan eller flyr från problemen. 
Du måste vara öppen med hur du mår och vad som är fel. Livet kommer alltid att bjuda på obehagliga situationer hur bra det än är annars. Ta tjuren vid hornen - det vinner alltid i längden.

Adii
8/21/19, 9:10 AM
#5

Men asså min lärare är ju sjukt elak mot mig, så jag är rädd att kuratorn ska skvallra.

Namiko
8/21/19, 9:11 AM
#6

Det är inte ditt fel att du är mobbad och det har egentligen inte ens med dig att göra, det är alltid mobbarens fel, kom ihåg det.  Din lärare gör fel som skyller andras agerande på dig. Du kan prata med skolkuratorn, rektorn eller någon annan lärare, gärna dina föräldrar också. Vem som helst som du känner dig bekväm att prata med. Det här är något som måste tas tag i och gör inte din lärare något för att stoppa det så är läraren en del av problemet och då får man gå till någon annan.

Du ska inte behöva lida och få sämre betyg för att din lärare är en skitstövel och skyller mobbning på dig som är utsatt istället för att hjälpa dig.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
Adii
8/21/19, 9:11 AM
#7

Och dessutom är kuratorn gammal så hon kanske inte förstår.

Adii
8/21/19, 9:18 AM
#8

Jag står utanför kuratorns dörr nu.

Adii
8/21/19, 9:29 AM
#9

Fan det står att man måste boka tid och det gör man genom att prata med sin bg lärare. Aldrig!!!!

Anonymos
8/21/19, 9:44 AM
#10

Knacka på och fråga om det går att ta det utan att kontakta läraren på grund av vissa skäl.

/Anonymos

Sindri
8/21/19, 9:53 AM
#11

Eller skriv en lapp till kuratorn, glöm inte lämna ditt telnummer.

Har du inte pratat med dina föräldrar heller?

Adii
8/21/19, 9:56 AM
#12

Jo, mamma arbetar med att byta klass åt mig, men hon är nyopererad så det går trögt. Jag skriver en lapp och skriver min mejl.

Sindri
8/21/19, 9:58 AM
#13

Bra  att du tar tag i saker istället för att gömma dig. Jättebra gjort!

Annons:
Adii
8/21/19, 11:13 AM
#14

Helvete hennes låda är låst :(

Våran lunch började precis men jag äter inte då jag inte får sitta med någon. Min mentor är högst medvetande om det. Kan säga att jag går i en skola som är jättekänd för sin långa kö

Anonymos
8/21/19, 11:21 AM
#15

Jag tycker att om du ser kuratorn, ska du gå fram och ge din lapp och säga att hon kan höra av sig till dig. Om inte det är möjligt kanske de finns en glipa mellan golvet och hennes dörr, där du kan skjutsa igenom lappen? Ibland har också lärare/skolpersonal olika postfack. Kolla med någon om det finns på din skola, i så fall kan du lägga det där. 

Tycker det är konstigt att hennes låda är låst om hon ens har någon.

/Anonymos

Adii
8/21/19, 11:36 AM
#16

Ja bra nu är lådan öppen men dörren är också öppen. Ska kolla efter hennes postfack. Hoppas det går vägen nu.

Adii
8/21/19, 11:38 AM
#17

Nu har jag lagt brevet i hennes låda. Tur att dörren var stängd.

Anonymos
8/21/19, 3:32 PM
#18

#17: Det är jättebra!

Jag ska säga dig att jag var totalt livrädd att kontakta kurator efter en psykisk misshandel. MEN jag tog stegen och gick till umo för att få hjälp. Det var det bästa jag gjort.

/Anonymos

akvarium123
8/21/19, 7:19 PM
#19

#17 Vad bra gjort av dig! Du är så stark och vilket skitsnack den där läraren pratade om! Det där var verkligen inte okej någonstans. Det blev jag faktiskt arg på hon för😡 Hur kan man säga något sådant dumt och idiotiskt att det är offrets fel?! 

Nej det är aldrig den mobbades fel och du är mycket starkare än mobbarna och den där läraren som inte är det minsta bättre än mobbarna enligt mig😡

Jag vet inte vad jag tycker är värst. Mobbarna eller den där läraren som skyller på dig! Det är så sjukt lågt att säga så som lärare. 

Prata med dina föräldrar och ifall du inte vill prata med dom så kan du prata med precis vem du vill i skolan som är en vuxen du litar på. Lärare, kurator, psykolog, skolsköterska, rektor mm. Bara någon person som du kan prata ut med för iallafall bara en gång. Så kan den vuxna säga detta till de ansvariga på skolan. Och snälla ta med detta som du skrev om den där läraren för det där var inte alls okej det hon sa! 

Och ifall inget blir bättre efter några dagar så skulle jag gått till rektorns kontor och sagt att jag anmäler det till Skolinspektionen. För de flesta skolorna vill inte ha med skolinspektionen att göra. 

Kuratorn kommer inte heller säga något du sagt till den läraren det gäller om du bara säger det innan. Be om att hon ska berätta om tystnadsplikten mm innan så kan du få veta vad hon säger till andra osv. Och hon får nog inte ens göra nåt om du inte är med på det. Men det hoppas jag du är så att du får förändring!

Detta är inte ditt fel❤️ Kämpa i några dagar till innan helgen också bör det redan på måndag bli bättre och annars så får du kräva att dom gör något åt det! 

Ha det så bra du kan ha det! Och du är så stark som går igenom detta🌺

Adii
9/3/19, 1:47 PM
#20

Goda nyheter, har bytt bg grupp och fått nya vänner!

Annons:
Sindri
9/3/19, 1:54 PM
#21

👍 Vad bra att du lärt dig att du kan styra mycket i ditt liv. Lycka till!

Upp till toppen
Annons: