Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 524 ggr
anonympajas
8/26/19, 2:25 PM

Gå ner i vikt

Hejsan Tänkte gå ner några kilo i vikt då jag inte känner mig bekväm och har mycket ångest för att rida pga av min vikt (ca 60 kg..). Vill gärna gå ner t 50 kg. Vad är era bästa tips? Och hur längw tror ni det tar innan jag sjunker t 50 kg?

Annons:
MonicaLagerquist
8/26/19, 2:28 PM
#1

Hur lång är du?

Stolt ägare till fem La permer

anonympajas
8/26/19, 2:34 PM
#2

#1 160 cm (:

[Zingo.s]
8/26/19, 3:33 PM
#3

Jag är en tjej på 17 år, 1.70m och väger 57,1kg. Förra sommaren vägde jag 72kg, har alltså gått ner 15kg. Jag har börjat äta nyttigt och mindre. Försöker utesluta godis, chips, pasta, mjukt bröd osv, äter i stort sätt lchf. En till två gånger i månaden blir jag sugen på godis och då tillåter jag mig själv att äta det, vad gör det om jag äter lite godis en gång i månaden. Nån njutning måste man få ha. Har gått ner 6kg under sommaren och då har jag ätit ganska lite och nyttigt, men de senaste veckorna har jag gått ner som mest. Jag försöker träna varje dag men då kör jag bara hemmaövningar som gör att jag får muskler, men ska börja på gym. Jag har ingen viktmål utan jag vill väga det jag väger när jag är nöjd med kroppen. Vill få en tight kropp. Jag har kollat på nyttiga matkonton på Instagram. Det var så jag hittade alla recept, hittar fortfarande massor med nyttiga recept som är supergoda! Jag har ganska lätt att avstå från onyttigheter. Avstår från efterrätter, chips och sötsaker även fast jag är sugen. Jag avstår för jag vet att jag kommer ångra mig om jag äter onyttigheter. Just i detta nu vill jag ta glassförpackning i frysen och äta upp men jag tog en halv vattenmelon istället.

[Zingo.s]
8/26/19, 3:34 PM
#4

Jag slutade med hästar för jag skämdes över min kropp, ångrar mig i efterhand.

silverfiisk
8/26/19, 4:28 PM
#5

Du väger inte för mycket. Självklart är det du som ska vara nöjd, men det kan vara bra att höra att din vikt är normal. Nu vet inte jag exakt vad reglerna här säger, men personligen så tycker jag att det är bättre att ta dessa frågor på viktminskning.ifokus.se istället för här. Det är säkerligen flera osäkra och lättpåverkade unga här som kan få fel tankar av alla inlägg om vikt. Återigen, du väger inte för mycket. Ät normalt, inte för mycket onyttigt, svält dig absolut inte. Motionera och rör på dig. Hästarna tar inte skada av 60kg, så du kan lugnt fortsätta rida om du vill.

anonympajas
8/27/19, 10:56 AM
#6

#5 ne skulle väl inte klassas som särskilt överviktig i dom flestas ögon men hade gärna blivit lite smalare ändå. Visste inte att det forumet fanns, kan kolla in det, tack så mkt 😁

Annons:
Upp till toppen
Annons: