Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1144 ggr
[Malou04]
2019-08-30 22:58

Tatuera sig

Jag vill tatuera mitt stjärntecken på min fotled. Mina föräldrar har gett mig tillåtelsen och så och jag får göra det själv. Så jag undrar ifall någon av er har tatuerat sig själv med en nål och så. Och om ja, vad använde ni och har ni några tips? (Vet att det antagligen är en korkad ide men YOLO… haha)

Annons:
Sugar Mist
2019-08-30 23:04
#1

Dont. Do. It. 

Det är en så stor infektionsrisk så du förstår inte, bättre att du väntar till du kan gå till en tatueringsstudio

-

[Malou04]
2019-08-30 23:09
#2

#1 Fullt medveten om det och man kan gå till tatueringstudios (iallafall vissa) ifall man e under 18 sålänge dina föräldra godkänner det. Men vill göra det själv och är redo att ta risken att typ dö av blodförgiftning.

Honestyisdead
2019-08-30 23:15
#3

Ja det är en riktigt dum idé och jag hoppas ingen ger några "tips".

Om dina föräldrar gett tillåtelse till sådana dumheter är det skrämmande.

Msn väntar till man är 18 och gör det hos en seriös studio.

Calcifer
2019-08-30 23:34
#4

Inga tips får ges i denna tråd då detta är farligt och oansvarigt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Malou04]
2019-08-30 23:46
#5

Tack för alla era ”underbara” tips. Hjälper mig verkligen vidare. Får väl hitta en annan sida som ger mig lite mer information ifall man är dum nog att strunta i alla risker o så. Då jag fortfarande kommer göra det så hade tips som hjälpt mig att inte göra fel varit mer hjälpsamma. Men verkligen tack till alla som la ner sin tid på att svara med något som jag redan visste. Hoppas väl att ni har ett trevligt trist liv som ni njuter av.

Honestyisdead
2019-08-30 23:51
#6

#5 Det går inte att göra rätt gällande det. Det går bara att göra fel.

Annons:
[Malou04]
2019-08-30 23:58
#7

#6 Har du egna erfarenheter?

Vikan
2019-08-31 00:13
#8

Har en bekant som gjort det och även om hon (otroligt nog) inte blev infekterad eller liknande så har den bleknat efter knappt någon tid alls. Skaderisken och att den bleknar fortare gör det inte så värt, tyvärr.

Varför är du så inställd på att göra det själv?

Honestyisdead
2019-08-31 00:20
#9

#7 Jag har kunskap kring det.

Maria
2019-08-31 07:12
#10

#2 Men vill göra det själv och är redo att ta risken att typ dö av blodförgiftning.

Det var det mest omogna jag läst på länge.😡

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Devya]
2019-08-31 08:35
#11

Läkare och professionella tatuerare rekommenderar emot det här för så mycket kan gå fel.

Du kan också få en otroligt ful tatuering som du kommer att skämmas otroligt mycket för. En av mina vänner gjorde det här då han var 14 år gammal och har ångrat hela sitt liv sedan dess. Det blev så förskräckligt fult eftersom han kunde inte hålla handen stadig. Det ser absolut förskräckligt ut.  Det är verkligen inte lätt att få det snyggt gjort oberoende hur simpel tatuering det är.

Gå till en professionell tatuerare och få det ordentligt gjort så att det åtminstone är snyggt och säkert. Du ska ju gå omkring med det här hela livet.

[Malou04]
2019-08-31 09:35
#12

#8 Visste inte att dom bleker fortare #10 Fullt medveten om det

silverfiisk
2019-08-31 09:42
#13

Varför vill du göra själv?

Annons:
Turast
2019-08-31 14:55
#14

Om du nu har tillåtelse för dina föräldrar, varför inte gå till en tatuerare som tatuerar med målsmans tillstånd?

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Kirnzy
2019-08-31 15:00
#15

Om du nu inte bryr dig alls om hälsoriskerna kring det, så kan jag säga att det är betydligt svårare än man tror att tatuera. Utan någon erfarenhet och kunskap kring det så är det så mycket som kan göra tatueringen ful. Som exempel kan en enda liten skakning på handen skapar ojämnhet (och det är svårt att komma ifrån på första försöken..), man måste veta hur långt in färgerna behöver komma för att bli bra och inte blekas eller tom försvinna under läkningstiden, färger kan flyta ut/ihop. För att inte prata om all den skada man kan göra på huden när man tatuerar, som sedan förstör hela utseendet av tatueringen. Om du gör det själv, helt utan kunskap eller erfarenhet, så kommer du säkert ånga tatueringen innan du ens är tillräckligt gammal för att gå till en riktig studio (antar att du är yngre..) - om inte direkt pga ojämnheter.

[EM_L]
2019-09-01 13:04
#16

Dont. Do. It som någon här skriver. Du kommer att ångra det.

Herveaux
2019-09-02 17:29
#17

Jag jobbade tidigare med att bleka bort tatueringar med laser och jag fick se en del hemmagjorda tatueringar.
Både de som var gjorda 'för hand' med en nål och med maskin. 
Dom var inte vackra och kunde också vara riktigt svåra att få bort på kunder som fått in färgen alldeles för djupt. Flera stycken hade också fått fula ärr.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Devya]
2019-09-02 17:39
#18

Vet inte men jag tvivlar på att ts föräldrar har gett tillåtelse till det här. Det låter inte alls logiskt faktiskt. Och om de faktiskt tillåter det (tvivlar starkt på det) så är de tyvärr idioter.

[EmoGirl]
2019-09-02 21:32
#19

Som alla andra säger. Gör det inte. Gjorde själv en tatuering… isch bara utan bläck (asså stack mig bara med en nål då jag mådde skit) och tro mig… det syns. Det skulle inte vara fullt egentligen… om det inte vore för hur ogämn den blir när den läkt. Halva syns liksom.

Tobbe_490
2019-09-23 17:14
#20

Var har du för nytta av tatueringen om du dör i blodförgiftning?

Annons:
Lona
2019-09-25 17:54
#21

Med tanke på det du har skrivit i andra trådar om självskadebeteende, alkohol och droger så låter det här verkligen inte som en vare sig genomtänkt eller vettig idé. (Det hade visserligen inte låtit vettigt oavsett omständigheter.)
Snälla, sök hjälp! Att göra egna tatueringar skulle jag snarare klassa som självskadebeteende i det här läget, inte bara omognad.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: