Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 456 ggr
Shia1
2019-09-05 22:36

hur många kuratorer har ni gått till?

Hej! som rubriken gått till, hur många kuratorer/psykologer osv har ni gått till? Häromdan inför första mötet m skolkuratorn på gymnasieskolan satt jag och räknade alla jag gått till… Blivit en hel del sen jag gick till första skolkuratorn våren i sjuan, alltså 2 1/2 år sen.

vt-7an. Skolkurator 1-

ht 8 an-3 st på BUP

Har inte fullt minne härifrån, men efter mitt självmordsförsök fick jag först träffa 3 st, å sen vart det en av dem jag skulle prata med mer. kuratorer/psykologer osv. 

vt 8 an-ht 9 an- 5 st?

Bytte ofta på bud iochmed någon slutade, bytte avdelning osv.

på hösten så började jag gå till den nya skolkuratorn, och slutade gå till BUP. 

vt 9 an-4-5 st? 

fortsatte gå till skolkuratorn efter ett uppehåll, men då allt vart kaos började jag gå dit igen. 

Gick även till en på ungdomshälsan. Bästa hittills!

Sen vart det en på Vc, 

sen 3 på BUP. (helt nya)

sen en i en annan stad några möten också.

ht- gymnasie 1. 

Avslutat precis BUP och går nu till skolkuratorn på den skolan.

Om jag räknat ihop allt rätt borde det bli ca 18 st? Har ej räknat med dem jag end gick till typ 1-2 möten för bedömning osv. 

18 st på 2 1/2 år… Känns sjukt mkt. 

När Skolkuratorn i måndags frågade om jag gått till någon kurator eller så förut(bland de första frågorna han hade) skrattade jag till som om de vore den konstigaste frågan ever. tror det är typ 18? sa jag. Han vart typ ganska chockad. 

sen skulle jag dra upp the whole story again. fördel- säg samma sak som till alla andra. 

Började minska på maten i mitten på femman, bytte skola till 6 an. Bra klass osv, men fortsatte m maten, prestationsångest i skolan, blev panikattacker såsmåningom, mer kring mat. Ht sjuan började jag spy upp mat, började gå t skolkuratorn vt 7 an, Ht 8 an vart allt kaos igen, försökte ta mitt liv, hamna m bud, kaos i skolan å allt. Ht nian, börja gå t skolkuratorn, allt vart värre, vt nian, allt vart kaos igen, gick ned mkt, hamna m bud, fick äs å depression diagnos, fik ej träna på länge, var inte på skolan på 6-8v (m undantag för typ 2 förmiddagar å 1 heldag för nat prov) och juste, började skära mig i ht 7 an också. men ej gjort det på ganska länge nu, sen typ juni ?

Vi pratade en del, och så någonstans i samtalet frågade han om vad jag ville veta om honom. (tänkte direkt på to the bone här, när Ellen sitt m den där behandlaren å hon sa han visste allt om henne och hon hade inte en aning om honom, och han frågade vad vill du veta. XD)

Kom dock ej på något jag ville veta XD

iaf, mycket vart det nu. Men hur många kuratorer osv har ni gått till? vilka har varit bra/mindre bra?

Annons:
Upp till toppen
Annons: