Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 517 ggr
Loka03
2019-09-07 09:07

Gymnasie ångest

Hej Jo det är så att jag har nu gått två veckor på ett musikgymnasium med inriktning gitarr. När jag sökte kändes allt bra och så. Men nu när jag har gått här ett tag så känner jag mig helt lost. Mitt musikintresse försämras av detta och jag har jättesvårt att jobba med teoriämnena samtidigt som musikämnena. Så nu är jag framför två vägar….ska jag byta gymnasium till t, ex SAMSAM eller ska jag bita ihop i tre år…

Are humans real?👽👽👽

Annons:
Maria
2019-09-07 10:24
#1

Jag tänker att två veckor kanske inte är så lång tid för att utvärdera.

Kan du inte ge det en chans och/eller prata med berörda lärare?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Loka03
2019-09-07 11:54
#2

#1 Ja jo men jag mår ju inte bra av att det är musik. Det är där skon klämmer. Jag valde gymnasiet för att jag älskar musik men nu kopplar jag bara ihop min gitarr med stress, skola och ångest. Så jag skulle vilja byta. Och det måste man ju göra så fort som möjligt. För att om två vevkor till då är det förmodligen försent att byta. Åhhh jag vet inte…känner mig så splittrad…:(

Are humans real?👽👽👽

Loka03
2019-09-07 12:56
#3

#1 eller det jag i första hand ska göra är att se om det finns plats i singer/songwriting klassen. För att det är det jag vill göra egentligen. Men jag kom på det i somras och då var det ju försent. Gitarren vill jag liksom ha som ett stöd, en värld man kan komma in i som är ångestdämpande. Men nu som sagt så blir det tvärt om. Det är just det här musikerkonceptet som jag inte pallar med och med skolarbete dessutom. Det blir för mycket.

Are humans real?👽👽👽

vendelay
2019-09-07 22:28
#4

Det är bara du själv som kan veta vad som är rätt. Tycker absolut att du ska kolla möjligheten med klassen med singer/songwriter om du tror att det passar dig bättre. MEN det är inte för sent om två veckor till, det enda är kanske att du får börja om nästa år istället. Det kanske låter fruktansvärt, det gjorde det definitivt i mina öron när jag var i din ålder, men jag hoppade faktiskt av gymnasiet efter ca 2 månader och sökte om till året därpå. Jag jobbade istället och fick arbetslivserfarenhet det året jag var ledig från skolan. Det finns alternativ!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Loka03
2019-09-08 13:07
#5

#4 Tack, bra skrivet!:)

Are humans real?👽👽👽

Upp till toppen
Annons: