Annons:
Etikettfamiljen
Läst 564 ggr
Hamsterb1231
9/9/19, 9:56 PM

Hur flytta/få fosterfamilj?

Det är bråk hemma konstant. Min lillebror har grov OCD och gör massa höga konstiga ljud hela dagarna vilket gör att de aldrig är tyst. Sen varje kväll är det alltid samma sak. Min lillebror får världens psykos och börjar slåss och mordhota alla i familjen och säger till alla hur värdelösa dom är. Då börjar min mamma och pappa bråka och pappa åker hemifrån. När han inte startar bråk på kvällen så ropar han hela nätterna. Brukar alltid gå ut och lägga mig i garaget eller va ute hela natten. Han är 13 och bup vet redan om situationen men varken dom eller mina föräldrar gör nått åt saken. Mår dåligt konstant och hatar att komma hem. Hur kan man på egen hand flytta hemifrån?

Annons:
Adii
9/9/19, 10:05 PM
#1

Jag förstår dig och ska också flytta hemifrån snart. Är också 13.

Xseros
9/9/19, 10:30 PM
#2

"På egen hand flytta hemifrån" låter som rymma enligt mig, och det finns inte på kartan. Testa socialen istället för BUP eller prata med BUP mer och försök få dem att trappa upp situationen. Att rymma hemifrån är ingen vidare idé.


Ljuset är snabbare än ljudet.
Det är därför de flesta människor verkar trevliga tills man hör vad de säger.

Sindri
9/10/19, 7:41 AM
#3

Från det man är 16 har man rätt att bo själv, men frågan är om det är den bästa lösningen på sikt. Fosterhem är inte alltid en dans på rosor, men man kan ha tur. I så fall är det nog socialkontoret i din kommun du skall prata med. Om du går i skolan kan du alltid börja med kurator, skolsköterska etc.

Jag tycker också du skall prata med BUP. De får inte säga något om din bror till dig, men du får berätta det du upplever. De kanske inte har hela bilden, och ditt liv får inte bli förstört.

Upp till toppen
Annons: