Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 1209 ggr
[Sommarsommar1]
9/21/19, 12:41 PM

Tycker inte sex är skönt

Hej. Jag har ett problem jag haft nu i ca 7 månader. När jag onanerade förut tyckte jag det att var skönt och jag fick orgasm direkt och flera gånger. Men när jag onanerar nu för tiden känns det inte och jag får orgasm efter typ 20 minuter, tidigare fick jag efter 1 minut. Samma problem vid sex. Jag tycker inte det är skönt eller ens känns. Jag blev slickad igår kväll och hade sex imorse men tyckte inte alls det var skönt. Inte ens lite. Det är inte killarna som gör fel utan det är jag som är problemet. Jag tycker inte ens porr är najs längre, vilket jag tyckte förut. Jag blir aldrig kåt, men jag blir våt. Vad kan detta bero på? Jag stönar inte för att det är skönt, utan jag stönar för att inte vara helt tyst vid sex. Jag säger alltid att det var skönt efter sexet även fast det inte alls känns. Jag vill inte gå till ungdomsmottagningen för jag vill inte att mina föräldrar ska veta att jag går dit. /orolig tjej på 17 år

Annons:
vendelay
9/21/19, 8:47 PM
#1

Jag har inget svar förutom saker som typ att du kanske tänker för mycket osv, men jag vill berätta att INGEN kommer berätta för dina föräldrar att du är hos umo! De har tystnadsplikt (så länge ingen skadas förstås), så du kan gå dit för alla möjliga frågor som rör sex eller preventivmedel eller vad som helst, och de kommer inte ringa hem trots att du är omyndig.

Jag vet inte om detta hjälper, men umo har mycket bra info på sin sajt:

https://www.umo.se/sex/problem-med-sex/ingen-sexlust/

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Sommarsommar1]
9/21/19, 9:12 PM
#2

#1 den texten hjälpe lite grann. Jag trivs inte i min kropp och förstår inte hur en kille kan tända på den, vilket var en av punkterna. Jag mår inte toppenbra vilket också var en av punkterna.

[Sommarsommar1]
9/23/19, 12:33 PM
#3

Jag har testat knipövningar men jag fattar inte hur man kniper underlivet…?

Lona
9/23/19, 1:06 PM
#4

#2, Där tror jag att du satte huvudet på spiken. Om man inte riktigt trivs med sig själv, tycker att man är ful och så vidare så kan sexlusten ryka all världens väg. Är man dessutom ganska ung och kanske inte riktigt har "landat" i sitt sexliv (det var en jädra dålig förklaring men tja, kan inte formulera mig bättre just nu) så underlättar det såklart inte. Hur man mår för övrigt påverkar också mycket. Stress, sjukdom, att man mår dåligt psykiskt kan ge utslag direkt. Vad använder ni för preventivmedel? Många hormonella preparat kan påverka sexlusten, likaså om man är lite orolig för att bli gravid. Ens egna hormoner har heller inte riktigt stabiliserat sig än. Det är alltså fullt normalt att känna och tänka så här. Försök att ge dig själv lite slack, du MÅSTE inte vilja ha sex så fort det förväntas av dig. Helst tycker jag förstås att du ska säga nej om du inte är kåt eller det inte är skönt men det är inte alltid så lätt. Prata gärna med UM, de är jättevana vid såna här tankar, känslor och problem. ❤️ Knipövningar kan man träna på lite olika sätt. Bland de lättaste för att hitta rätt muskler är att knipa av strålen när du kissar, gör det några gånger varje gång du går på toa så får du snart in tekniken och kan göra det när som helst.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: