Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 601 ggr
Adii
2019-09-23 09:36

Mamma sa att hon önskade att jag inte fanns

Nu sitter jag här på skoltoaletten och gråter. Min mamma sa att hon inte önskade att jag fanns att jag hade förstört hennes liv. Det sa hon igår kväll och flera gånger.

Sa till min lärare att jag ville gå hem eftersom jag kände mig nedstämd men hon sa att jag skulle vara kvar i skolan. 

Jag orkar inte mera.

Annons:
-Aida-
2019-09-23 09:49
#1

Gå till kuratorn och säg du behöver prata akut, du behöver en vuxen du kan lita på när du mår så dåligt. Din mamma mår också jätte dåligt, då kan man säga saker man inte menar och heller inte våga be om ursäkt för det. De gör heller inget om du missar nån lektion för att sitta hos kuratorn, det är faktiskt okej det också när man mår dåligt. Dom bör ha ett vilorum där man kan vila vid akuta tillfällen, många vet inte att det finns men det bör göra det och har funnits på alla mina skolor jag gått på.

Adii
2019-09-23 10:04
#2

Men jag vill inte börja böla framför någon okänd person. Tro mig Kunskapsskolan Uppsala har inte något vilorum. Kuratorn kommer i sin tur berätta för min bg lärare och så kommer hela skolan tro att jag är ett psykfall. Hur roligt blir det?

taxarärbäst
2019-09-23 10:56
#3

Det är det hemskaste en förälder kan säga till sina barn! Min pappa sade det till mig hela tiden i barndomen men han var och är en alkoholist gjorde ont iallafall… Finns här om du behöver prata

ThatPie
2019-09-23 17:06
#4

#2 kuratorn har tystnadsplikt och ska inte prata om något mer lärare mm om det du tagit upp. Själv tycker jag att det är väldigt mycket lättare att prata ut med någon okänd, blir lättare då att bara kunna separera sitt ventilerande/öppnande med någon som inte sedan kommer vara involverade i själva ”problemet” eller hur man nu ska säga det. Om du inge alls vill prata med en kurator kopplad till skolan kan du vända dig till din närmaste ungdomsmottagning, även de har kuratorer till hands som kan hjälpa.

Maria
2019-09-23 19:22
#5

#1 Det finns inget försvar till att en förälder säger så till sitt barn. Hur dåligt man än mår själv så är det oförlåtligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: