Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 439 ggr
Zzz Snorlax zzZ
10/2/19, 10:59 PM

Att underhålla en konversation

Jag har ett crush på jordens gulligaste kille. Jag har efter 3 månader fortfarande aldrig snackat med honom. Men komit på en plan hur jag ska starta en konversation (över snap hat för jag e social akward heheh) men iallafall så efter jag startat en konversation blir det alltid stelt å tyst å så slutar man skriva vilket inte får hända. Tips på intressanta grejer man kan fortsätta snacka om och sånt r man ska snacka första gången å hur man håller igång samtalet? Jag har liksom en chans heheh.. Efter basic grejer som "vgd" och sånt så tar det slut 😅 Så behöver tips på frågor å saker man kn skriva för att samtalet inte ska ta stopp och lite hur man ska skriva 😅

Annons:
ThatPie
10/3/19, 9:22 AM
#1

Jag är också en person som tycker ”small talk” är jätte svårt. Jag bara kommer inte på något mer att fråga om om det inte är något jag faktiskt undrar om. Däremot så behövs det två för att få samtalet att gå vidare. Ett bra tips är att om man får en fråga själv, är att ge lite mer information kring svaret än bara svaret rätt ut. Exempel, ”vad är din favorit färg?” ”Ja, jag gillar orange. När jag var liten var jag helt galen i färgen och allt jag hade skulle vara orange. Väggar, kläder, leksaker mm”. På så sätt så ger man den andra personen något att fråga tillbaka, baserat på ditt svar. Exempel, ”Jaha! Men är du lika galen i orange nu också?” ”Nej inte lika mycket som då, nu är det mer bara en färg jag tycker är snygg” So on and so forth Jag har snackat med en hel del olika människor, framför allt över meddelande av olika slag. Och hur bra man klickar när det kommer till ”smalltalk” tycker jag är viktigt för ens kommande relation (oberoende på vilken typ). Vissa är det jätte lätt att snacka med och andra är det som lim.

Upp till toppen
Annons: