Annons:
Etikettövrigt
Läst 609 ggr
Zzz Snorlax zzZ
10/11/19, 8:44 AM

Be om ursäkt.. Hur?

Okej så jag gjorde något otroligt fel mot min bästa vän.. Ja hon är en hemsk bästa vän som vart otroligt elak mot mig de senaste åren men jag sårade henne påriktigt och jag vet inte vad jag ska göra.. Hon vill inte prata med mig eller svara när jag skriver till henne.. Hon slutar om ca 3h så jag måste agera snabbt.. Vad kan jag göra för att hon ska förlåta mig? Vet inte om jag ska köpa choklad på be om ursäkt eller vad jag ska göra men det jag gjorde var så fel att asså jag vet inte vad jag ska göra 😔

Annons:
Herveaux
10/11/19, 8:49 AM
#1

Om hon inte vill prata med dig så skriv ett brev. I min värld väger ett handskrivet brev mer än ett meddelande via mobilen. 

Det är bara hon som kan välja att förlåta dig eller inte, ge henne lite tid att smälta både vad som hände och din ursäkt också, en del människor behöver lite egentid för att ladda om efter ett rejält bråk.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[EmoGirl]
10/11/19, 8:49 AM
#2

Berätta hur du känner och att du verkligen ångrar dig… Och visst… hon kanske inte kommer säga något just då… men ge henne tid att fundera på det du sagt så kommer hon nog börja prata med dig igen…

-Aida-
10/11/19, 8:50 AM
#3

Har inte hon sårat dig då om hon vart elak mot dig senaste åren? Vad gör de du gjorde annorlunda? Om hon inte vill ta din ursäkt så kan man inte göra så mycket. Om du kan hennes adress så kan du ju skicka blombud och skriva ett kort där du ber om ursäkt. Annars va ju inte din ide dålig heller, beror på henne egentligen om du tror att distans ursäkt är mer effektivt, vissa personer behöver distans och tänka själva ett tag innan de kan godta en ursäkt.

[134643]
10/11/19, 8:53 AM
#4

Men är detta verkligen en kompis som du vill ha kvar i ditt liv? Om jag hade beskrivit en kompis som elak mot mig hade jag inte försökt speciellt hårt för att få henne tillbaka… En ursäkt för att avsluta saker på rätt sätt, kanske. Men inte så mycket mer än det.

Zzz Snorlax zzZ
10/11/19, 9:12 AM
#5

#4 nej egentligen inte.. Men en av de stora skillnaderna mellan oss är just att jag känner empati och ber om ursäkt när jag gjort fel och dessutom känner mig fruktansvärd efteråt och oavsett om vi blir vänner efteråt så skulle jag må jätte dåligt av att veta att vår vänskap tig slut efter att jag gjort fel och sårat henne.. #3 skillnaden är att jag är nog mer stabil än vad hon är.. Hon kan vara väldigt känslig ena dagen och knappt kontaktbar andra.. Och son hennes bästa vän känner jag mig fruktansvärd efter detta.. #2 har testat nu att messa henne att jag verkligen är ledsen för det som hände men det står tyvärr bara läst, sen fick jag ett kort svar på "k, då vet jag"😔 #1 det var inte ett bråk utan att jag helt enkelt skickade en snap menad till min bror till henne där jag sa att jag blir galen på hur hon beter sig mot folk och vad jag tycker om hennes beteende.. Då jag brukar skriva av mig till honom men nu skickade jag den till henne istället för till honom av misstag..

Sindri
10/11/19, 9:51 AM
#6

Hur gör hon när hon ber dig om ursäkt? Om hon inte ens ber om ursäkt så har du inget att be om ursäkt för.

Jag hade två sådan vänner under min uppväxt. Den ena efter den andra. De drogs antagligen till mig för att de märkte att jag var en empatisk och känslig  person som hade lätt att ha överseende med deras dåliga beteende. Hur jag lät dem såra mig och trampa på mig! Ställde alltid upp och slätade över, var förstående. En av dem bad visserligen om ursäkt ibland, men det fick inte mig att må bättre. Den andra var bara en otäck härskarperson, närmast sociopat som alltid försökte utnyttja alla människor omkring sig.

Precis som när man är inne i ett dåligt kärleksförhållande så kan ett dåligt vänskapsförhållande tära på en och normalisera ett dåligt förhållande där man blir någon sorts slagpåse och någons person att avreagera sig på.

Jag ångrar så att jag lät det fortgå så länge. Idag kan jag inte fatta att jag inte gjorde slut tidigare. Efteråt var det en sån befrielse att slippa deras utbrott, sårande kommentarer och oberäkneliga beteende. Jag är f-n värd att ha riktiga vänner. Och det finns andra som man har mycket mer utbyte av när inte någon annan tar all ens energi. Visst kan jag ibland tycka att det är sorgligt att vi idag inte kan dela alla roliga minne vi trots allt har, men livet är så mycket bättre utan de människorna i mitt liv.

Skippa denna s.k. vän - hon kommer aldrig att få dig att må bra.

Annons:
Zzz Snorlax zzZ
10/11/19, 9:56 AM
#7

#6 hon har aldrig bett om ursäkt.. Vet att jag skulle klara mig bättre utan henne men fortfarande så känner jag mig hemsk för att ha sårat henne och vill åtminstone ställa det till rätta innan jag slutar hänga med henne.. För att vara väldigt elakt så vet jag ändå att hon inte skulle skriva skit till någon om mig.. Sen så gjorde jag det eller snarare hånade henne för hur hon ljuger.. 😔

Sindri
10/11/19, 10:07 AM
#8

Ja, men nu vet hon vad du tycker, och du har bett om ursäkt. Hur vet du vad hon gör och inte gör som du inte ser?
Skriv att det inte var meningen att hon skulle se vad du skrev, men att allt tyvärr är sant och att det är bäst att ni avslutar er vänskap här och nu.

Även om det var ett misstag så var det kanske bra på sikt att er relation får ett avslut, den är absolut inte sund och du kan inte ändra på henne.

Visst, du kommer att må dåligt över att du gjorde ett misstag, men det är absolut inte hela världen och du kommer snart att lägga det bakom dig. Man är ingen hemsk person för att man gör ett hemskt misstag, och man måste få avreagera sig. Det kanske är därför du har stått ut med din "vän" i flera år.

Zzz Snorlax zzZ
11/3/19, 1:05 PM
#9

Det blev bråk igen och nu är det krig 🤷🏽‍♀️ när hon påstår att vi e bästisar mem sedan försöker ligga med ens crush (som då berättade för mig) och sedan så kommer dne äckliga ursäkten att hon trodde jag slutat gilla honom

Sindri
11/3/19, 4:12 PM
#10

Och?

Upp till toppen
Annons: