Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 375 ggr
Morris:)
10/12/19, 6:53 AM

Mardrömmar

Jag drömmer så konstiga drömmar, konstiga mardrömmar. Jag vaknar varje natt av att jag drömt läskiga och konstiga drömmar. Jag brukar vakna mitt i natten av drömmarna och så skriver jag ner dem. Här är dem jag skrivit ner: Jag åker bil med pappa och sen kommer en clown ut mellan två hus med lila och vit randig dräkt och svart krulligt hår han skriker om att få en boll utav oss (en av min lillebrors bollar som vi tydligen hade i bilen tror det var den hade stjärnor på) men vi säger ”nej” och clownen börjar då jaga bilen. Jag ber pappa köra snabbare och det gör han. Jag frågar pappa om han kan köra på clownen men sen ändrade jag mig och sa att han inte skulle göra det för det skulle nog inte polisen gilla. Sen frågar jag pappa om jag skulle ringa 112 för att få hjälp men pappa sa nej men eftersom jag var så rädd gjorde jag det ändå. När jag ringen är plötsligt clownen i bilen och försöker ta min telefon och lyckas göra det. Då sa clownen ”säg hej då till din telefon” och så raderade han telefonen. Sen vaknade jag. Först så var det min födelsedag någon kom in till mig och sa grattis och så hade jag fått massa brev och presenter. Jag hade fått massa brev med pengar till mitt busskort från personer i klassen bland annat av Magda och ett busskort från mamma. Jag bar hemma hos mi kompis och vi skulle ha bytardag vi fixade lite (vi vek kläder och la dem på plank hyllor som sedan skulle upp på en jätte stor skumgummi ”madrass” för att dem inte skulle bli förstörda) sen började vi prata med min kompis mamma och hennes flickvän att dem ville ha ett barn och sen ville dem att jag skulle bära barnet. Jag tog ett ägglossnings test som gjorde mig gravid. Jag blev rädd då jag kom på att jag bara var 14 år och inte ville föda ett barn men jag ville samtidigt hjälpa dem. Sen gick jag och min kompis iväg ett tag och pratade om varför jag var rädd. Vi ringde någon gynekolog då jag sa att att jag inte vista vad jag skulle göra. Han i telefonen svarade och vi alla pratade (min kompis mamma och hennes flickvän) sen kom min kompis mamma fram och höll sin hand mot min panna som om jag hade feber och hon sa det till gynekologen. Han sa att även om jag hade feber skulle jag välja själv hur jag ville göra och att jag kunde nå honom en viss tid. Jag gick till gynekologen flera gånger och oftast var ingen där så jag gick tillbaka men en fång fick två doktorer in i ett rum (linnea och viola TikTok) med massa sprutor och sånt då hela sjukhuset var nerlagt och sen var alla doktorer där. Sen så började bytardagen snart jag satt på ett par kuddar. Jag fixade lite och så kändes det som jag fick ett hugg i magen och jag tittade i mina byxor och det var blod jag sa det till min kompis och hon sa att barnet hade dött. Jag blev lättad då jag inte blev gravid. Jag var med mina bästa vänner, en tjej och en kille, dem var tsm, sen kom en till kille in i dusch rummet som vi var i, han var SKIT snygg och när min tjej kompis försökt på in honom i duschen så vände hon honom mot spegeln, man såg inte hanns ansikte utan the nuns ansikte, vi blev rädda så vi vände tbx honom och sen testade igen och samma sak hände, vi sprang med honom till mataffären, hade man vatten i hanns ansikte så kunde han inte bli the nun så vi letade efter något som var blött men som han ville ha i sitt ansikte, vi testade med vatten men det ville han inte ha så då tog vi ett paket våtservetter och satte på hanns huvud, jag var den enda som inte var rädd för honom jag var kär i honom istället, det var en skolbal på kvällen så vi gick till lokalen och började åka runt där på rullskridskor så kom jag på idéen att det ändå skulle vara mörkt så då kunde ju han vara the nun utan att någon såg, när vi åkte runt där så frågade jag honom om han ville gå på balen med mig. Jag åkte på klassresa med en klass jag inte kände någon i. Vi åkte i två bussar och åkte runt till olika platser. När vi kom fram till sista platsen var Min ev bästa vän där och hon och jag hade varit på det hotellet vi var på innan med hennes pappa. Vi gick sedan ut och väntade på att få gå in på en guidad tur i ett industrihus. Där i typ trappan vi satt i så låg det en jätte stor kniv och en julgransfot. Vi tittade på varandra och sa att något var konstigt. Jag tittade bak och där låg ett lik i gul svart plast inlindat. Då tittade vi alla i klassen på busschauffören och han springer fram och tar kniven, hon försöker mörda någon. Sen kom någon med en hund bara 20m från oss och då sa alla att det var lättare om han mördade henne med hunden. Och chauffören springer iväg mot henne och hon börjar med springa men chauffören följer efter. Då passar vi på att springa iväg så långt vi kan. Men helt plötsligt kommer chauffören tillbaka. Då la jag mig bakom en asfalts kulle medans dem andra satt framför kullen och lyssnade på chauffören. Kan jag få bort dem? Jag kommer ihåg drömmarna så sjukt tydligt, det är en jag inte tagit med den jag inte skrivit ner den men kommer fortfarande ihåg den ett halvår senare… Dem kanske inte verkar så läskiga men jag ”fruktar” för mitt liv och vaknar svettandes och gråtandes….

Annons:
[EmoGirl]
10/12/19, 10:11 PM
#1

Förstår… har själv inga drömmar som jag minns från det senaste åren och inga mardrömmar… Dock sömnbrist men det har andra orsaker. Prata med föräldrar eller så om det hela. Drömmarna är ju inte farliga i sig men sömn är ju viktigt (och det kommer från mig😂) så prova att prata om det. Testa med att ha en svag lampa eller så tänd… hjälpte min syrra. Googla annars lite på tips… Typ allt ja kan säga om det hela (och mardrömmar låter alltid så fåniga men när man upplever dom är dom ju fett creepy) Testa kanske drömfångare😂 låter fånigt men det får en att känna sig trygg också om den inte fångar drömmar✌🏻

[EmoGirl]
10/12/19, 10:15 PM
#2

Man har ju olika phaser när man sover och om du vaknar i vissa av dom så minns du drömmen… Så antar att det hänger ihop med det

Upp till toppen
Annons: