Annons:
Etikettböcker-film-och-musik
Läst 509 ggr
Ellen_
2019-10-16 22:37

Tips på skräckfilmer

Hej, min flickvän kommer hit på fredag och jag lovade henne för flera månader sedan att jag skulle se en skräckfilm med henne om hon provade att rida. Och för ungefär en månad sedan så släpade jag upp henne på min ponny och hon provade till och med lite galopp (ofrivilligt haha). Men hur som helst så är det alltså dags för mig att kolla på skräckfilm. Grejen är bara den att jag aldrig någonsin har sett en skräckfilm innan och alla förslag hon kommer med (hon ääälskar skräck) verkar helt extrema. Så jag tänkte överraska henne med att kolla på film på fredag då jag hela veckan har målat om och renoverat mitt rum så det ska bli mysigt. Men har ni några tips på skräckfilmer som inte är särskilt läskiga? Typ ”mysiga” skräckfilmer som passar nu kring halloween. Jag vill ju inte direkt drömma mardrömmar för livet men ett löfte är ett löfte haha. Alla tips mottages tacksamt🤪

Annons:
Herveaux
2019-10-17 06:40
#1

Hm, en skräckkomedi kanske skulle passa dig?

Jag såg nyligen Shaun of the Dead (TRAILER) och tyckte den var riktigt rolig. 😃
Finns på Netflix.

Tim Burton gör också riktigt bra filmer, tycker jag iaf.
Dom är mörka och har lite skräck-känsla utan att vara rena skräckfilmer, tex:
Beetlejuice, Edward Scissorhands, The Nightmare Before Christmas (Halloween-klassiker!) och Corpse Bride. 
Han har gjort fler filmer jag älskar men dom skulle jag inte kalla så mysiga direkt, men väldigt bra. 

Dom här går inte som skräck, men jag tycker The Addams Family från 1991 och Addams Family Values från 1993 är riktigt mysiga svarta komedier.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Calcifer
2019-10-17 17:07
#2

Allt beror ju lite på vad för typ av film som kan tänkas skrämma dig. Vissa blir livrädda av tanken på mördare, andra av spöken, etc. Jag kan rekommendera några klassiker, kanske Halloween - originalet? Den är faktiskt läskig, enligt mig, men den överöser en inte med blod eller så utan har en mer creepy feeling. 

Jag har sett tusentals skräckfilmer, men jag behöver liiite mer att gå på innan jag kan ge bra tips. Är det någon slags film du VERKLIGEN inte vill se?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Ellen_
2019-10-17 18:42
#3

#2 Alltså jag älskar deckare och lite halvläskiga serier som typ Mr Mercedes, Under the dome, The mist och the 100. Jag är 16 så är väll lite ”sen” med just skräck. Alltså vill inte se någon extrem läskig, vet att min tjej pratat om psycho där människor extrem torteras och mördas och det är ett big no no. Hon har även föreslagit the nun och it och det känns också lite för mycket för första skräckfilmen heh

Calcifer
2019-10-17 22:59
#4

#3 Originalet av Psycho skulle jag faktiskt rekommendera. Den är svartvit och visserligen ryslig men inte alls extrem som vissa moderna skräckisar. The Nun är kopplad till en hel filmserie så den tycker jag verkar dum att se. IT del 1 är enligt mig sjukt läskig, bättre då att se miniserien från 1990 även om den också är obehaglig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: