Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 324 ggr
Morris:)
2019-10-21 21:54

Ångest+fobi

Hade nyss min värsta ångestattack jag någonsin haft! Jag har börjat få ångestattacker för ca 6mån sedan, så inte så erfaren. Jag fick idag flera ångestattacker för samma sak, min algofobi (fobi för smärta)… jag ska imorgon dra ut 2 tänder och har inte gjort det innan och på det har jag algofobi! Jag kunde inte andas, allt snurrade, allt sprack och tårarna sprutade (algofobin), tryck mot magen och bröstet, kändes som om jag skulle svimma, svettningar och frös medans jag var sjukt varm…. Kan inte förklara känslan men trodde jag skulle dö helt ärligt! Vill inte prata med någon om det, vet att jag måste men när jag försöker tar ingen mig på alvar. Det jag får till svar är att ingen gillar smärta, det e sant men jag kan inte ens tänka på något som kan göra ont utan att få en ångestkänsla eller ångestattack. Ingen vill lyssna ingen vill förstå, inte jag häller, vill inte prata inte visa men det brister ibland. Imorgon kommer inte jag kunna hålla det inne längre jag kommer visa hela världen hur jag känner… inte för att någon kommer förstå ändå men jag kommer förstå att jag inte klarar det själv, att jag behöver någon som lyssnar på mig och kan ta en del av min smärta…

Annons:
[134643]
2019-10-21 21:58
#1

Om inte en kurator/psykolog tar dina rädslor på allvar är det en människa som är dålig på sitt jobb, så då testar man nästa tills man hittar någon som förstår hur man känner och tar det på allvar. Tycker absolut att du ska prata med någon, och det är väl en jättebra start att göra det imorgon. Det finns hjälp att få för panik attacker 🙂

Angående imorgon kommer det säkert gå hur bra som helst, jag tror på dig!

Upp till toppen
Annons: