Annons:
Etikettkropp-och-själ
Läst 617 ggr
Hamsterb1231
10/25/19, 9:03 PM

Varför går jag inte upp i vikt?

Är 16 år, 160 cm och väger 45 kg. Har i hela mitt liv blivit nobbad av killar för att ja är så smal och inte har några former. Det konstiga är att ja kan äta HELT utan stopp utan att bli mätt. Äter mycket mer än en vanlig människa och kan under en vanlig kväll käka 1 hel pizza, 500 gram choklad och två påsar chips utan att ens må lite illa. Tränar inte går bara med hunden och fram och tillbaka till bussen varje dag. Följer enligt läkare min egen kurva och är helt frisk så beror inte på nån sjukdom. Vad är felet på mig och hur kan jag gå upp i vikt? Kom in i puberteten för 6 år sen. Skulle göra vad som helst för att gå upp 10 kg…

Annons:
MonicaLagerquist
10/25/19, 9:30 PM
#1

Jag är 164 cm lång och vägde 43 kilo fram tills dess jag var runt 45 år. Har alltid ätit massor av mat och rört på mig.

Nu är jag 60 och väger 55 kilo.Vissa människor är smala av naturen.

Stolt ägare till fem La permer

vendelay
10/25/19, 11:52 PM
#2

Här kommer lite tips från UMO:
https://www.umo.se/kroppen/vikt-och-halsa/undervikt/

  • Ät vid ungefär samma tider varje dag.
  • Frukost, lunch, middag, två mellanmål och ett kvällsmål är lagom.
  • Ät mer pasta, ris och bröd. Häll lite olivolja eller rapsolja på pastan. Bre smör på brödet. 
  • Välj nötter, mandlar och fröer som snacks. Till exempel solrosfrön och pumpakärnor. De innehåller fett, men det är nyttiga fetter.
  • Tänk på att äta varje mål även om du inte är särskilt hungrig. Glöm inte mellanmålen.
  • Ät ordentligt både före och efter träning.

Läs i länken för mer utförlig information.

Det är inte farligt att träna även om du är smal, kroppen behöver alltid röra på sig. Styrketräning ökar ofta vikten, förutsatt att du äter ordentligt.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

M
8/4/21, 10:06 PM
#3

#0: har samma problem fast jag är tjej. Är 165, 13 år och väger 39 (tjejer väger ju oftast lite mindre än killar) jag är hungrig konstant och äter frukost mellis lunch två mellis middag snacks och sedan kvällsfika. Äter mycket mer än mina kompisar och blir fortfarande anklagat för att ha anorexia!!!

[EM_L]
8/5/21, 6:41 PM
#4

#3: Bara så att du vet. Dessa trådar är runt 2 år gamla.

Upp till toppen
Annons: