Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 408 ggr
[Sommarsommar1]
2019-10-29 14:23

Panik och stress

Jag börjar få panik! Jag är en tjej på 17 år och gör ingenting på dagarna. Jag sitter i min säng från morgon till kväll och väntar på att timmarna ska gå. Jag är rastlös varje dag och räknar ner timmarna. Jag har inga vänner, ingen att prata med, inget att göra. Jag har djur, men det finns inget att göra med dem. Jag går inte i skolan, så jag bara sitter från jag vaknar till jag går i säng och har tråkigt. Jag försöker gå ner i vikt och äter bara frukost och ett litet mål på kvällen (inga kommentarer om det!). Jag känner hur kroppen skriker efter mat och hur saliven kommer för munnen vill ha mat. Jag vill äta när jag har tråkigt men kan inte eftersom jag går upp i vikt när jag äter regelbundet när jag inte rör på mig. Skriv inga kommentarer om min hälsa och kost, för det här inlägget ska inte handla om det. Jag går runt hela dagarna i huset och kollar YouTube och tråkiga serier/filmer. Jag stod precis i köket och kollade i frysen och fick panik över att inte ha någonting att göra så jag tog bröstpåsen och slog den i väggen. Jag blir sååå stressad över att inte ha någonting att göra på dagarna. I nio timmar varje dag räknar jag ner timmarna och väntar på att klockan ska slå 17:00 då mina föräldrar kommer hem. Jag vill inte gå på promenader för det är sjukt tråkigt. Jag vill inte läsa en bok eller hitta en ny hobby, så kom inte med sånna tråkiga grejer. Jag vill skaffa två stycken marsvin så jag har någonting inomhus att pyssla med om dagarna, men det får jag inte. Mina kaniner bor utomhus och jag håller på med kaninhoppning men det tar inte mig 8 timmar att hålla på med kaninerna varje dag. Jag håller på att få en attack och brista ut i gråt. Det finns inte ett skit för mig att göra om dagarna. Jag skakar för jag har sån stress över att inte ha någonting att göra. Imorgon ska jag också vara hemma själv hela dagen och vad ska jag göra då? Sitta i sängen i nio timmar igen. På torsdag (halloween) ska jag och min pappa handla och pynta och jag ska stå för maten så jag ska laga mat och baka halloweengrejer, så då kommer jag ha nåt att göra, LÄNGTAR! Han är ledig den dagen så vi kan hitta på massor med grejer. Jag vet inte vad jag ska ta mig till! Har panik

Annons:
Honestyisdead
2019-10-29 14:33
#1

Varför går du inte i skola eller praktiserar?

[Sommarsommar1]
2019-10-29 14:37
#2

#1 jag ska börja vara i ett stall på mornarna och gå ut med hundar i byn vid lunchtid tre dagar i veckan och gå i skolan två dagar. Jag går inte i skolan för det är långt dit och jag orkar inte vara där.

Honestyisdead
2019-10-29 15:07
#3

Det är bra att du ska börja göra saker :) Det är viktigt att ha något att göra och att träffa folk.

Shia1
2019-10-29 16:05
#4

Tänkte precis tipsa om att hålla på m hästar å stall!

Vore roligt om du blev inbiten i hästar och stall, för då, då kommer du inte ha någon tid över.

förstår dock känslan av att ha stress att inte ha någonting att göra eller så…

Jag får panik av att inte göra något, men det är då jag iprincip flyr från mig själv m att göra saker. 

vet du inte ville ha tips om en ny hobby eller så, men tycker du om att baka? du kan isf göra ex tårtor osv å sälja-tar tid- du kan även tjäna en slant. 

för, la ex i lördags 10 h på att dekorera två tårtor. 5 h i fredags på dekorera en och fylla två, och 4 timmar på torsdagen för att göra bottnarna. 

i våras var jag iprincip hemmasittande i 6-8 v… jag FICK INTE göra någonting. att läsa bok, se film osv. allt sånt vart tråkigt väldigt snabbt… 

sen fick jag börja vara i stallet två förmiddagar i veckan, och sen även skola någon förmiddag osv, så byggdes det på.

Morphalum
2019-10-30 10:19
#5

Enda vägen för dig framåt är att ha mer ansvar. Det är ansvar och arbete som räknas som leder till bra saker. Det är att inte ha något att ansvara för (t.ex. jobb, skola, sälja något) som är farligt.  Det är farligt att vara sysslolös och inte ha ansvar. Hamnar man i det träsket så kommer man sällan framåt och man blir inte viktig, behövd och ingen räknar med en. Det är jättefarligt och det är roten till allt som är destruktivt. 

När jag mår som bäst är när jag gett mig sjutton på något och sen lyckats och jag ser resultatet och jag känner mig viktig och behövd. Alla mina svåra känslor kommer när jag känner mig oviktig, inte behövd, som det inte spelar någon roll om jag är här på jorden. 

Du måste bryta dig ur det! Små steg, börja lite i taget. Gör något som är viktigt framförallt för dig, men också som andra kan dra nytta av. Hur kan du hjälpa andra? Hur kan du bli behövd och viktig?

akvarium123
2019-10-30 20:08
#6

#5 Håller verkligen med dig! 

Jag vill tipsa om att börja jobba på exempelvis McDonald's som anställer folk som är 17 år🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: