Annons:
Etikettövrigt
Läst 1004 ggr
Råttälskaren4ever
10/30/19, 2:31 AM

Tandställning för att fixa glugg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Jag är en tjej på 15 år som inte gillar mina tänder. (Se bild) Jag har en glugg mellan framtänderna och det är glest på båda sidorna. Jag skulle helt enkelt vilja ha tandställning. Men jag läste på Google och eftersom glugg inte orsaker funktionella störningar så är det sällan att tandställning utförs. Jag har haft överbett för 4 år sedan som jag fixade med en natttandställning. Så den är klar. Men jag har så grov ångest över framtänderna. Jag léer aldrig då jag skäms för dem. Jag tänker på dom dagligen och nästan hela tiden. Jag hatar verkligen gluggen och glesheten. Jag har sagt till min mamma att jag skulle vilja boka en undersökning för att titta på tänderna. Men hon säger "att det inte är någon glugg" Men det är det! Jag mår så himla dåligt över det och jag ler knappt längre eller pratar då jag visar tänderna varje gång. Vad ska jag göra? Hur lång tid tar det ungefär från att besöka tandläkaren till att få själva tandställningen? Och tror ni att de godkänner att jag ska ha tandställning även fast jag inte har funktionella problem med tänderna, men psykiska om man säger så? Och tycker ni att jag behöver tandställning?

Annons:
Råttälskaren4ever
10/30/19, 2:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild från sidan

[EmoGirl]
10/30/19, 7:18 AM
#2

Man kan få tandställing också om det egentligen inte behövs. Har själv en glugg fram efter en tandställning som jag får om jag vill fixa. Vet inte exakt hur det funkar men antar liksom att försäkringen inte kommer betala 😂

ThatPie
10/30/19, 8:13 AM
#3

Min tandställnings resa började med att jag själv ringde in till tandläkaren, eller snarare mina föräldrar gjorde för jag gick i lågstadiet. För mig var största problemet ett överbett så fick både natt skena och senare fast tandställning. Men att ringa själv och be om en tid för den att kolla på det är väll det ända du kan börja med? Då kommer de kunna avgöra ifall du kan får en tandställning utan att behöva betala själv eller inte. Tandställningar är inte det billigaste dock…

Upp till toppen
Annons: