Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 840 ggr
Snällahjälp
11/4/19, 11:47 PM

Lesbisk eller bi?

Hej jag är en tjej på 17 år. Jag har ingen aning om jag är lesbisk eller bi. Jag har varit tillsammans med både tjejer o killar men har dock aldrig gillat killarna känslomässigt. Har haft sex med en person som var en kille. Det var min senaste pojkvän. Kände dock att den relationen handlade mer om sex. Är inte känslomässigt attraherad av killar men kan vara sexuellt attraherad men bara för att det är ”skönt” för mig. Vad tror ni? Kan jag vara lesbisk? Jag kom ut som bi för kanske 4 år sedan. Är rädd att om jag säger stt jag är lesbisk att jag från ingenstans kan få känslor för någon kille och då kan jag ju inte bli tillsammans med killar om jag kommer ut som lesbisk.

Annons:
Codswallop
11/4/19, 11:56 PM
#1

Måste du bestämma dig? 🙂

Namiko
11/5/19, 7:34 AM
#2

Låter som att du kan vara homoromantisk och bisexuell. Det är inte alltid ens romantiska läggning är likadan som ens sexuella läggning. Det är inte heller ett måste att komma ut som det ena eller det andra. Så även om du inte får känslor för killar så kan du fortfarande kalla dig bisexuell om du vill, eller inte säga något alls om din läggning, det är helt upp till dig.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[EmoGirl]
11/5/19, 10:22 AM
#3

Tänk inte så mycket på det. Det spelar ju liksom inte en så stor roll om man är bi, homo eller hetro. Du behöver liksom inte komma ut som något om du inte vill. Och att komma ut som lesbisk innebär inte att du sedan inte får få känslor för killar.

Calcifer
11/5/19, 11:57 AM
#4

Ta den tid du behöver att fundera ut svaret på det. Finns ingen tidspress. Många lever i åratal tänkandes att de är en viss läggning sen visar det sig att nä, det stämmer faktiskt inte. Du behöver verkligen inte sätta ett specifikt ord på det så länge du är osäker!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[MelliOO]
11/12/19, 3:24 PM
#5

Måste man tänka på nån speciellt läggning? Kan man inte bara vara liksom??

[EM_L]
11/13/19, 9:56 AM
#6

Jag är bisexuell och jag säger som andra. Behöver du bestämma dig?

Har också själv undrat ifall jag är genderfluid eller transvesit. Eftersom jag känt mig som både dem. Men det tänker jag inte på längre. Jag är den jag är. Klär mig som jag vill och blir kär i dem jag känner för.

Annons:
[Jonna ny]
4/14/20, 11:04 AM
#7

Du bestämmer inte över hjärtat. Lycka till i livet😁

Upp till toppen
Annons: