Annons:
Etiketthobby-och-fritid
Läst 429 ggr
Virans<3
2019-11-07 19:30

Vill jobba med film, hjälp mig!

Hej hej! Jag heter Elvira och i Januari fyller jag 14. Man har väll alltid nån gång funderat på vad man vill bli när man blir stor, allt från veterinär till Artist. Men nu har jag kommit på ett jobb jag skulle älska och troligen verkligen skulle passa in på. Jag vill jobba med film! Inom film produktionen. Det hade varit så kul att bli skådespelare och jag brukar öva lite på det. Men om det inte blir av så vill jag fortfarande jobba inom ämnet. Det värkar bara så underbart kul! Jag har inte direkt någon hobby, det skulle isåfall var min djur. Annars har jag ingen. Jag använder min iPad väldigt mycket! Den är typ helig😅 Jag har allt på den! På kamera rullen har jag runt 6 000 bilder varav 2 500 är videor. Jag brukar sitta och redigera videor på en gratis app. Det är så kul! Men jag känner ändå att jag behöver en riktig hobby. Hur kan man bli skådespelare som barn? Jag tänkte att jag ska kämpa för att får som jag vill för en gång skull och varför inte börja tidigt? Jag bor i Vänersborg vilket ligger bredvid trollhättan. Min första plan var att kanske skicka ett Mail till film i väst för att höra om de kunde ta in en lite praktikant som skulle kunna praoa där, lära sig nya saker och agera lite assistent kanske. Så kunde jag komma in i film världen så smått. Men de tog inte mot ungdomar som går under gymnasiet😞 Så därför tänkte jag att det kanske var värt att ge skådespelandes en chans, men hur? Jag kan ju tänka mig att det är en rätt så tuff branch(stav hehe), men därför tänkte jag det var värt att försöka börja tidigt! Jag tror verkligen film produktionen skulle kunna vara ett yrke jag kan brinna för. Men jag har svårt att ta mig dit. Jag fattar att det kanske är lite tidigt, men ändå! Följ dina drömmar! Jag bryr mig inte om mitt framtida jobb inte ge JÄTTEMYCKET betalt, jag vill bara trivas och längta efter jobbet på morgonen♥️ Nämen guuuud va långt jag skrev😂 Väldigt omtänksamt om du orkat läsa igenom hela! Värt att tillägga att jag ska på ett film kollo i sommar! Ska bli så spännande, där kommer jag lära mig sååå mycket!

Annons:
Herveaux
2019-11-07 19:43
#1

Har ni någon teatergrupp/förening/klubb…vad det nu kan heta på din ort eller inom rimligt avstånd? 

Många skådisar som vi ser på film har börjat sin karriär på teaterscenen. 
Där kan du känna på hur det är att spela en roll och få lite mer insikt i andra yrken som finns inom samma bransch. 
Jag tror det är enklare att få in en fot den vägen än att försöka knacka på hos stora film-skapar-imperiet direkt. 

Eftersom du är under 18 år så antar jag att dina vårdnadshavare måste godkänna det, men prata med dem om du kan få lägga upp en profil och söka statistroller.
Det finns olika hemsidor där du kan göra detta. Tex statist.se som är den största. 

Håll koll här om SVT söker ungdomar till inspelningar:
https://www.svt.se/barnkanalen/var-med


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Virans<3
2019-11-07 19:50
#2

Tack så jättemycket! Ska hålla koll😃

OlgaMaria
2019-11-08 15:36
#3

Att välja teaterintriktning på gymnasiet kan vara en bra start. Ser att man kan gå det i Trollhättan. Skådespelare har ofta gått skådespelarutbildning på högskolan också. Det är en tuff bransch att komma in i. Tror det är superbra att jobba massor med eget material - gör egna videos och lägg upp på youtube/instagram. Försök lära dig och skapa något som är kul att titta på själv. Många unga kommer in i branschen på det sättet idag.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Virans<3
2019-11-14 21:12
#4

#3 tack! Jag ska se till att komma in på ett gymnasie med teaterinriktning. Jag ska sakta men säkert försöka ladda upp lite videor på instagram, sen kan jag se om det blir en vana. Jag lär ju titta tillbaka på det och tänka ”nämen nej! Va dåligt!” Men man behöver ju vara dålig nån gång för att bara bli bättre;)) Hehe, ska börja använda de klassiska smileysarna XD

Upp till toppen
Annons: