Annons:
Etikettkänsliga-rummet
Läst 584 ggr
OMJAGDÖR
2019-11-09 18:04

(X) Kunde jag blivit tvångsinlagd?

Igår tog jag Xanor för att lugna mig själv. Min mentor tyckte att jag inte var lika glad så hon ringde och jag skjutsades till BUP. Dem bokstavligt talat gjorde höll tag i mina armar och tvingade mig sova över.

Får dem göra det?

Annons:
Calcifer
2019-11-09 18:39
#1

Det beror på vad de ansåg ditt mentaltillstånd var. Om de ansåg att du utgjorde en fara för dig själv eller andra, så ja. Sen vet jag inte hur mycket xanor du tog, men om du tog för mycket kan det hända att du betedde dig HELT annorlunda än du själv upplevt. Jag blev inlagd en gång efter att jag tagit för många xanor och jag såg det hela helt annorlunda än de förklarade för mig dagen efter och jag var mer klar i skallen. Enligt mig själv och mitt minne hade jag varit lugn, och mest ledsen, men jag hade skrikit, svurit, sagt att jag skulle ta livet av mig, och annat som gjorde att de inte släppte hem mig den kvällen utan jag fick läggas in. Inte bara pga min mentala ohälsa men också pga den fysiska skada jag hade kunnat dragit på mig med tanke på tabletterna.

Så det beror på. Däremot har du all rätt att få svar på frågor kring varför de valde att lägga in dig över natten.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

OMJAGDÖR
2019-11-09 18:50
#2

Jag tog två tabletter och ingen förklarade något för mig. Visst jag skrek men jag skrek eftersom dem höll fast mig och inte lyssnade på mig.Min mamma var också med.

Calcifer
2019-11-09 19:59
#3

#2 Då kan de gjort bedömningen att det var farligt att släppa hem dig. Speciellt om någon märkte att du agerade annorlunda. Om din mamma var med bör hon ha gett dem tillstånd om du är minderårig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lona
2019-11-09 20:47
#4

Fast om man säger såhär: Om det hade gått att resonera med dig så hade de knappast behövt hålla fast dig? Även om du upplevde det som att de inte lyssnade på dig så kanske du uppförde dig betydligt "värre" än vad du själv upplevde det, lite som #1, beskrev? Sen har det väl viss betydelse hur gammal du är och vad du har för historik när det gäller sånt här. Om du tex har gjort suicidförsök tidigare, varför du öht har Xanor och varför du upplevde att du behövde lugna dig själv.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: