Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 445 ggr
Ellen_
11/14/19, 9:12 AM

Kyssa/ hångla

Jag har varit tillsammans med min tjej i snart 4månader nu och jag tycker verkligen om henne sjukt mycket. Dock bor hon 3h bort så vi träffas bara varannan helg. Under dessa månader har vi verkligen tagit det lugnt på alla stadier (vi både är 16) och dessutom är vi båda ganska försiktiga fast på olika sätt. Jag är extremt blyg och har dessutom socialångest så är rädd för att göra fel medan hon mest är försiktig och inte vill gå för fort fram (dels för min skull). Men nu känner jag lixom att jag vill våga ta det steget längre en pussar. Dvs jag skulle vilja kyssa henne eller hångla eller så, men hon är mittförsvaret förhållande så hur gör man? Alltså vet att det finns massor tips på hur man hånglar osv men hur kommer man lixom till det stadiet? Jag vill ju inte typ göra bort mig och sära på läpparna när vi pussar varandra så att det kanske blir jättekonstigt. Jag har lixom väntat men jag tror inte hon kommer ta första steget just för att hon respekterar mig. Har ni några tips på hur man ska gå till väga? Hur visar man lixom att man vill ha mer än en puss utan att man blir för på eller typ obehaglig? Hoppas inte denna texten blir jätte fumlig och konstig jag är bara väldigt osäker.

Annons:
ThatPie
11/14/19, 9:37 AM
#1

Låter som att hon är väldigt förstående och om du inte bara vill ”go for it” när ni bara pussas lite, så prata med henne. Säg vad det är du vill göra och fråga hur hon känner inför det. Kan kännas jobbigt att ställa den frågan, men då undviker du att det skulle bli ”obehagligt” eller ”konstigt” om du bara skulle gå för mer från en puss. Är även bra och nyttigt inför framtiden att kunna prata och diskutera om saker som en av er kanske vill göra eller något som den känner :)

Ellen_
11/14/19, 9:45 AM
#2

#1 jaa hon är verkligen super förstående och vill alltid mitt bästa. Vi har en väldigt bra relation på så sätt att vi är väldigt öppna och diskuterar saker så fort någon kanske tar illa upp osv. Det är ju såpass viktigt med en bra kommunikation eftersom vi nästan bara skriver och pratar över nätet. Så jag får väll ta mod till mig och ta upp det med henne🙈 jag har bara känt att det har varit aningens pinsamt att jag är så på efterkälken. Men när vi började träffas tog jag upp att jag aldrig hade pussat någon innan och att jag var osäker osv och då löste vi det så hon är verkligen förstående så du har nog rätt i att prata med varandra säkert är det bästa😅

ThatPie
11/14/19, 10:36 AM
#3

#2 om ni redan har så bra kommunikation så tror jag att det kommer gå väldigt bra! Om du skulle ha svårt att ta upp det när ni är tillsammans eller voice chattar (om ni gör det), så ta det över vad nu för app/program ni pratar på. Personligen tycker jag att det är lättare att ta modet till och ta upp något på det sättet. Och om ni ändå pratar så mycket över nätet så tror jag inte att hon heller kommer ta illa upp över att du inte säker det ”face to face”. Men det får ju ni bestämma vad som passar er bäst :) Är själv en ganska blyg och försiktig person, även om jag vill göra mycket och ta initiativ så är det svårt att ta modet till. Så mitt allmänna tips är att jobba så mycket ni kan på kommunikationen, ni gör det bra nu men man får göra sitt bästa för att inte glömma bort det. På så sätt kan du prata och förklara hur du känner och vad du skulle vilja att både du och hon gör utan att faktiskt behöva ta det steget här och nu. Även saker som ni kanske inte ens vill gå in i på väldigt länge. På så sätt lär man känna varandra och vet var deras gränser går, hur ”töj bara” de är mm. Det har även hjälpt mig att våga ta mer initiativ, för att jag redan vet lite hur min partner kommer att tycka och agera om saken. Oj oj nu blev det långt!

Upp till toppen
Annons: