Annons:
Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 436 ggr
Girl13
2019-11-15 07:30

Gå vidare... men vi är fortfarande vänner?

Hejhej! Jag & min pojkvän, eller ja, snarare mitt ex, gjorde slut för drygt två veckor sedan. Det gör fortfarande väldigt ont, vi var tillsammans i ett år & i måndags skulle det varit våran 13-månaders dag… det känns verkligen så tomt utan honom, men jag har inte varit ledsen så mycket trotts saknaden då jag är rädd att typ ”falla till botten” igen, så jag har mest satt upp en fasad framför mina vänner om att allt är ok. Jag är 15 år & detta är första gången jag någonsin varit själv & mitt första breakup så det är lite svårt att veta hur jag ska hantera det, vad som funkar & inte funkar osv. För att komma till saken iallafall så har jag pratat med honom & han har sagt till mig att han tror vi kommer bli tillsammans igen någon gång innan sommaren, & att han sagt detta till mig gör verkligen att jag inte kan gå vidare med mitt liv. Det ända jag tänkte var ”men vad är det för mening med att vara singel om jag hellre vill spara mig till sommaren så jag slipper förstöra nått mellan oss” men sen så kom jag på att jag ska såklart lägga ner den tiden på mig själv istället… Min fråga nu är, är det möjligt för mig att må bättre & gå vidare om jag fortfarande är vän med mitt ex? Vår relation är viktig för mig då jag fortfarande älskar honom & han älskar mig, men han hade helt enkelt inte tid för mig längre…

Annons:
BokDuvan
2019-11-15 07:46
#1

Jag tror absolut att ni kan fortsätta vara vänner om er relation tog slut på ett bra sätt (alltså nt för mycket drama och att ni hade ett bra förhållande) men att du kanske behöver ta lite avstånd i början innan du känner att du kan bli hans vän fullt ut. Fokusera på dig själv, häng inte upp dig på ditt ex och vänta till sommaren för det är flera månader dit och vem vet om han fortfarande planerar att bli ihop me dig igen, det är bättre att försöka gå vidare så att du i efterhand inte känner att du ”slösade bort 5 månader på att vänta på en kille som inte vill ha dig

Mortiscia
2019-11-15 08:49
#2

Du måste gå vidare med ditt liv, och dessutom inse ditt eget värde. Ska du sitta och vänta på att han bestämmer sig för om du duger eller inte? Hade han velat vara ihop med dig hade ni fortfarande varit ett par, med tanke på att ni gjort slut och att han velar på med att "Njaaa jo men vi kan säkert vara ett par igen innan nästa sommar" bevisar ju bara hur lite han faktiskt känner för dig. Se till hur han agerar, inte vad han säger! Hans agerande visar att han är fel kille för dig. Fokusera på dig själv framöver och även om ni inte är ovänner så är det inte alls säkert att det är lämpligt att vara vänner för den sakens skull.

vallhund
2019-11-15 09:43
#3

Ta hand om dig o strunta i honom, du är värd bättre!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

powerade
2019-11-16 21:41
#4

Jag personligen tycker det känns bättre att få ha kontakt med ett ex om det slutar bra. " bli tillsammans igen innan sommaren" varför gör man då slut?! Förstår ej riktigt varför man säger så? Gå vidare. Stå på dig. Lär dig klara dig själv. Man kan alltid få en chans senare. Ellee en bättre chans

Girl13
2019-11-18 22:12
#5

Hejhej! Tack jättemycket för alla svar, tänkte komma med en liten update. Han beter sig väldigt oklart emot mig, nån dag är han finaste killen, aka samma kille som jag föll för så hårt. Sen så är han också dehär stora jävla svinet som jag bara vill slå till. Han är verkligen en viktig del av mitt liv & jag vill verkligen att han ska bli samma person som innan, han behandlade mig som en prinsessa, var alltid så snäll & älskade mig tillbaks. Sen vips så var allting bara förändrat & helskotta vad arg jag blir på honom när han beter sig som att jag vore mindre värd än en stor hundskit. Asså FAN känner jag bara nu… varför förändrades han? När jag ser honom i matsalen (vi äter i samma matsal) så är han en helt annan människa också mot sina kompisar, han brukade vara så himla glad & skoja runt, men nu är han helt inne i sin egna bubbla & han ser rent ut sagt ledsen ut. Han älskar mig fortfarande säger han, men vad i helskotta håller han då på med??? Vill bara få en bekräftelse av honom om det är mig han vill vara med eller inte, för om inte så kan jag stänga den porten & gå vidare. Nu så är det som att han kan styra mig hur jag mår…

Girl13
2019-11-18 22:12
#6

Hejhej! Tack jättemycket för alla svar, tänkte komma med en liten update. Han beter sig väldigt oklart emot mig, nån dag är han finaste killen, aka samma kille som jag föll för så hårt. Sen så är han också dehär stora jävla svinet som jag bara vill slå till. Han är verkligen en viktig del av mitt liv & jag vill verkligen att han ska bli samma person som innan, han behandlade mig som en prinsessa, var alltid så snäll & älskade mig tillbaks. Sen vips så var allting bara förändrat & helskotta vad arg jag blir på honom när han beter sig som att jag vore mindre värd än en stor hundskit. Asså FAN känner jag bara nu… varför förändrades han? När jag ser honom i matsalen (vi äter i samma matsal) så är han en helt annan människa också mot sina kompisar, han brukade vara så himla glad & skoja runt, men nu är han helt inne i sin egna bubbla & han ser rent ut sagt ledsen ut. Han älskar mig fortfarande säger han, men vad i helskotta håller han då på med??? Vill bara få en bekräftelse av honom om det är mig han vill vara med eller inte, för om inte så kan jag stänga den porten & gå vidare. Nu så är det som att han kan styra mig hur jag mår…

Annons:
vallhund
2019-11-19 11:32
#7

Varför låter du honom definiera vem du är?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: